recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - oppo 103 test
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

oppo 103 test

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2013 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det som jeg bare holder af ved Oppo, er dens konstruktion, valg af komponeter, den funktionalitet og endelig, at jeg bare behøver at sende en mail til Oppo.UK om et problem, så har jeg hurtigt et svar. Og jeg ved at jeg adskiller sig fra mængden her på siden - jeg er bare vild med anlæg som jeg har ejerglæde af via god kontruktionskvalitet.Smile

Hvordan harmonere det med, at din egen Oppo blev repareret et par gange? Det vidner ikke om nogen overbevisende kvalitet.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2013 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det som jeg bare holder af ved Oppo, er dens konstruktion, valg af komponeter, den funktionalitet og endelig, at jeg bare behøver at sende en mail til Oppo.UK om et problem, så har jeg hurtigt et svar. Og jeg ved at jeg adskiller sig fra mængden her på siden - jeg er bare vild med anlæg som jeg har ejerglæde af via god kontruktionskvalitet.Smile

Hvordan harmonere det med, at din egen Oppo blev repareret et par gange? Det vidner ikke om nogen overbevisende kvalitet.

Det harmonere såmænd godt nok. Efter sigende har Oppo ikke haft problemet før, og desuden blev den repareret lynhurtigtSmile
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2013 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Er jeg ikke sikker på du har ret i.

Det er bare en Oppo med en anden skal og lidt opgradering på lydsiden.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2013 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Hvordan harmonerer det med, at din egen Oppo blev repareret et par gange? Det vidner ikke om nogen overbevisende kvalitet.

Uanset hvor godt et stykke elektronik konstrueres, så vil der altid kunne opstå fejl. Elektroniske komponenter der dør længe før beregnet tid, eller problemer med de bevægelige dele i drevet, for eksempel.

Redigeret af Naiera - 10-Februar-2013 kl. 12:41
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2013 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

har lige købt en panasonic dmp-bdt500, som bare virker uden støj eller andre problemer
er lyn hurtig og så videre
http://www.lydogbillede.dk/test/panasonic-dmp-bdt500/
må indrømme jeg ikke kan se hvorfor man skal betale mere end det dobbelt for en oppo
måske dvd er et mulde hår bedre, men afspiller stort set aldrig SD materiale

Oppo er noget helt andet end den der, som jo egentlig bare er "endnu en Panasonic". Jeg ser meget ofte dvd'er, så derfor sætter jeg pris på, at Oppo'en er rigtig god til dvd'er.

Som sagt, hvis du ikke kan se hvad der er godt ved Oppo, så må du jo købe noget andet Men der ér helt sikkert gode grunde til, at Oppo er relativt dyrt, og at der findes forbrugere som synes det er pengene værd.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2013 kl. 15:50
hvad er det lige som en oppo kan gøre så meget bedre, når vi taller om dvd
ja en chip er fint og pan kan alså også finde ud af og lave en chip der kan vise dvd
du kan bare ikke få mere billedemateriale udfra en dvd uanset hvilken chip

den er måske en smule bedre, men de fleste vil da aldrig kunne se forskel
udover nogle målinger måske.

jeg siger ikke en oppo er en fin maskine, men til de fleste bruger er en pan lige så god
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2013 kl. 16:53
Oppo leverer, helt videnskabeligt beviseligt, den bedste billedkvalitet man kan få ud af en dvd. Ligesom deres dvd-afspillere gjorde tidligere.

Som sagt, hvis ikke man kan se fidusen ved Oppo, så må man købe noget andet, som f.eks. den der Panasonic.

Oppos afspillere kan også gøres regionsfri. Det er hip som hap med alt andet, og de fleste kan ikke.
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2013 kl. 17:03
Har en Oppo bdp 83se,fik den da den blev tilgængelig i dk og bruger den stort set hver dag,der har aldrig været noget med den eller en disk den ikke kunne læse.Bruger 5.1 analog ud til hd lyd og det gør den med et fantastisk resutat og at den er kodefri på bd og dvd er også et stort plus.Min næste bd bliver også en Oppo.
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2013 kl. 18:15
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Er jeg ikke sikker på du har ret i.

Det er bare en Oppo med en anden skal og lidt opgradering på lydsiden.
Når ordet opgradering indgår, så er det vel også en bedre maskine.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
power Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-December-2008
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér power Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 07:52
Hej
Ja jeg forstår heller ikke den hype omkring OPPO. Har selvBdp 83 se
Og kan sige med sikkerhed. Jeg får aldrig OPPO igen. Har set flere andre maskiner sammenlignet med OPPO.
Så det at de er så meget bedre jah. Har også set den Panasonic og kan godt forstå i er glade for den. Det er en super afspiller. Jeg hoppede også på OPPO i sin tid fordi den skulle være så god. Og slå alle cd afspiller op til over 20000.
Fedt tænkte jeg så kunne jeg jo sælge min marantz cd11.
Men nej det kunne jeg så ikke. Og så er den fyldt med irriterende små fejl. Så kan den ikke læse hvilken disk der kommer i den. Så må man lige tage strømmen fra. Så kan den læse det igen. Så sætter man den på pause så kan den ikke starte igen. Strøm fra igen. Og det er ret tit.
Det var min oplevelse af OPPO.
Power
Til top
jugglerq Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Herlev
Point: 696
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jugglerq Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 08:24
jeg solgte min Pioneer BDP-LX52 og købte en Panasonic BD-500 det skulle jeg aldrig have gjort, jeg måtte igennem en hel del afspillere før jeg blev tilfreds.

Panasonic BDT-500 høj frekvent hyle tone  fra strømforsygning & drev elendig kvalitet
Denon BD-1713 larm fra drev høj frekvent hyle tone ellers en god maskine
Pioneer BDP-LX55 ok men den manglede god opscalering på DVD virkede ikke helt færdig
Yamaha-BD-A1020 Larm fra drev

Til sidst bestilte jeg en Oppo-103EU og den er jeg rigtig godt tilfreds med, men den koster også mindst 2000.kr mere end den dyreste af de andre. eneste ting jeg godt kunne tænke mig de lavede var at man kunne lave mapper / genveje til streaming. så kunne den erstatte min DUNE D1.

jeg må sige et stort tak til KT Radio for deres tålmodighed med mig og for at finde den rigtige maskine til mig.Thumbs Up

Redigeret af jugglerq - 11-Februar-2013 kl. 08:29
Til top
Piokongen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-Oktober-2006
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Piokongen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 08:41
Hej jugglerq,

Tror at du har været uheldig med din Panasonic BDT-500. Har ikke nogen af de beskrevne problemer overhovedet og drevet er både hurtigt og læser alle de typer CDere, DVDere og Blurays, jeg har proppet i den. Tror måske også du er lidt krakilsk med hensyn til drevstøj WinkLOL. De fleste drev laver lidt støj, da disken jo skal "slynges" rundt i drevet. Har selv min stående i hifimøbler og hører den kun, når skuffe åbnes og lukkes. 
Oprindeligt skrevet af jugglerq jugglerq skrev:

jeg solgte min Pioneer BDP-LX52 og købte en Panasonic BD-500 det skulle jeg aldrig have gjort, jeg måtte igennem en hel del afspillere før jeg blev tilfreds.

Panasonic BDT-500 høj frekvent hyle tone  fra strømforsygning & drev elendig kvalitet
Denon BD-1713 larm fra drev høj frekvent hyle tone ellers en god maskine
Pioneer BDP-LX55 ok men den manglede god opscalering på DVD virkede ikke helt færdig
Yamaha-BD-A1020 Larm fra drev

Til sidst bestilte jeg en Oppo-103EU og den er jeg rigtig godt tilfreds med, men den koster også mindst 2000.kr mere end den dyreste af de andre. eneste ting jeg godt kunne tænke mig de lavede var at man kunne lave mapper / genveje til streaming. så kunne den erstatte min DUNE D1.

jeg må sige et stort tak til KT Radio for deres tålmodighed med mig og for at finde den rigtige maskine til mig.Thumbs Up

Panasonic VT50 55" | Pioneer SC-LX71 | Panasonic BDT-500 | B&W 683 | B&W HTM61 | B&W D3 | B&W ASW610XP | YouSee HD box | Apple TV (v3) | QED Silver Anniversary XT Bi-wire

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu