recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - oppo 103 test
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

oppo 103 test

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
jugglerq Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 696
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jugglerq Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 08:56
Piokongen du har fuldstændig ret med hensyn til larm,
men du kan jo prøve at lave en test sæt din BDT-500 til hurtigstart i opsætningen og sæt afspilleren på standby, hvis du ikke kan høre at den står og summer så har de åbenbart fået løst det problem jeg afprøvede 2 forskellige, samtidig med at kabinettet var lavet uden forstærkning gjorde at det ikke blev den, men ellers et godt billede og god lyd, men når man tænker på at det er deres "Top Highend" afspiller syntes jeg at de har lavet et skidt stykke arbejde, specielt virker det som om de har lagt en for klein psu i den

Redigeret af jugglerq - 11-Februar-2013 kl. 09:01
Til top
Piokongen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Piokongen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 09:34
Hej jugglerq, jeg kører normalt uden hurtigstart slået til, da afspilleren selv uden denne funktion slået til starter rigtig hurtigt op. Rent konstruktionsmæssigt (chassis) er BDT-500 naturligvis ikke bygget så godt som Oppoen, men Oppoen koster så også det dobbelte Wink. Panasonic har primælt brugt kræfterne på "indmaden" Wink. Så for 2500 dask er den så absolut et "steal".
Panasonic VT50 55" | Pioneer SC-LX71 | Panasonic BDT-500 | B&W 683 | B&W HTM61 | B&W D3 | B&W ASW610XP | YouSee HD box | Apple TV (v3) | QED Silver Anniversary XT Bi-wire

Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 09:46
jeg vil påstå at hvis det ikke havde været for Oppo - havde standarden af BD afspillere været væsentlig ringere.....samt opskalering af DVD

jeg har selv en BDP 83 , som har kørt problemfrit i de år jeg har haft den. DVD opskaleringen er fantastisk. Men måske det er at skyde gråspurve med kanoner , hvis man ikke har en projektor....her betyder opskaleringen ALT , da de minste fejl er meget synlige. ( jeg ved ikke om man kan se det på tv) jeg er også afhængig af at kunne flytte teksterne op og ned , da jeg har et masking lærred.
uanset hvad - så har Oppo efter lanceringen af BDP 83 sprøjtet maskiner ud af produktionen. Så noget må de ha gjort rigtig
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 09:52
Mærkeligt har selv en 83se og har aldrig haft noget som helst med den,bruger den dog ikke til cd det gør min Dls cd one noget bedre,eneste afsp jeg har ejet som jeg mener var bedre bygget og havde bedre dvd billede kvallitet var min Toshiba hd Xe1 det var virkeligt kram Wink.Man kan sagtens få en god bdp for under 2k jeg købte en Pioneer bdp 150 fordi jeg ville prøve 3d og det virker som en ok maskine men jeg bliver bims af det 3d så den har jeg sat tilsalg igen Tongue
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Point: 1451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Og jeg ved at jeg adskiller sig fra mængden her på siden - jeg er bare vild med anlæg som jeg har ejerglæde af via god kontruktionskvalitet.Smile

Du skiller dig ud fra mængden, fordi du går op i en god konstruktionskvalitet. Det betyder, at størstedelen af mængden her på siden ikke går op i en god konstruktionskvalitet?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Og jeg ved at jeg adskiller sig fra mængden her på siden - jeg er bare vild med anlæg som jeg har ejerglæde af via god kontruktionskvalitet.Smile

Du skiller dig ud fra mængden, fordi du går op i en god konstruktionskvalitet. Det betyder, at størstedelen af mængden her på siden ikke går op i en god konstruktionskvalitet?
Det kan jeg ikke udtale mig om generelt, men jeg tvivler nok lidt på, at de fleste - og guderne forbyde det, "Åbner" deres afspiller, og kigger på komponentplacering m.v., inden et endeligt købWink
Til top
alfaekko Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-September-2005
Sted: Roskilde
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alfaekko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 11:29
De fleste kan sikkert finde glæden over en god, genial eller solid konstruktion af en eller anden genstand, hvad enten det er en bluray afspiller, en fiskestang eller en spansk guitar. Problemet med elektronik er at udviklingen har en hastighed, der ikke retfærdigør at der anvendes særligt mange ressourcer på holdbarhed. De færreste vil beholde fx en bluray afspiller i 20 år, derfor er det for de fleste "spild af penge" hvis merprisen går til en bedre eller mere solid konstruktion. Der er fx rigtigt mange OPPO 83'ere til salg, som folk tror de kan få 3-4000 kroner for, men dem er tiden jo allerede løbet fra, til trods for deres gode konstruktion og høje kvalitet. Men folket vil have 3D og wifi, så markedet er snævert. Det skal dog ikke afholde nogen fra at glæde sig over eller opsøge godt håndværk, vi har alle vores fetisch.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af alfaekko alfaekko skrev:

De fleste kan sikkert finde glæden over en god, genial eller solid konstruktion af en eller anden genstand, hvad enten det er en bluray afspiller, en fiskestang eller en spansk guitar. Problemet med elektronik er at udviklingen har en hastighed, der ikke retfærdigør at der anvendes særligt mange ressourcer på holdbarhed. De færreste vil beholde fx en bluray afspiller i 20 år, derfor er det for de fleste "spild af penge" hvis merprisen går til en bedre eller mere solid konstruktion.
Det tror jeg er essentielt. Min 18.000 kr's BD afspiller fik skiftet drev efter 3 år. Hvad hjælper det så at den er bygget som en kampvogn?Confused
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

jeg vil påstå at hvis det ikke havde været for Oppo - havde standarden af BD afspillere været væsentlig ringere.....samt opskalering af DVD

Uden tvivl. Deres første dvd-afspiller var ikke fantastisk, men man lyttede til kritikken, opgraderede softwaren, og så blev det ligeså stille til de-facto standarden for dvd-afspilning. Samme tilgang har de bragt med sig over til BD-afspillerne, hvor de bare har ramt plet lige fra starten, forstås.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 13:48

Problemet med elektronik er at udviklingen har en hastighed, der ikke retfærdigør at der anvendes særligt mange ressourcer på holdbarhed.

Lige præcis Oppo BDP-83 er at dårligt eksempel herpå. Det er klart at der er kommet 3D og bedre streaming-understøttelse på efterfølgende modeller, men grundydelsen (altså især de-interlacing) er uændret. Min 83'er er ligeså god som, eller hvis ikke faktisk en lille smule bedre, end de nyeste modeller. Det eneste jeg godt kunne bruge, er den hurtigere loading på 103'eren.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Problemet med elektronik er at udviklingen har en hastighed, der ikke retfærdigør at der anvendes særligt mange ressourcer på holdbarhed.

Lige præcis Oppo BDP-83 er at dårligt eksempel herpå. Det er klart at der er kommet 3D og bedre streaming-understøttelse på efterfølgende modeller, men grundydelsen (altså især de-interlacing) er uændret. Min 83'er er ligeså god som, eller hvis ikke faktisk en lille smule bedre, end de nyeste modeller. Det eneste jeg godt kunne bruge, er den hurtigere loading på 103'eren.

+1
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu