|
oppo 103 test |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | ||
jugglerq ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-September-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 696 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Piokongen du har fuldstændig ret med hensyn til larm, men du kan jo prøve at lave en test sæt din BDT-500 til hurtigstart i opsætningen og sæt afspilleren på standby, hvis du ikke kan høre at den står og summer så har de åbenbart fået løst det problem jeg afprøvede 2 forskellige, samtidig med at kabinettet var lavet uden forstærkning gjorde at det ikke blev den, men ellers et godt billede og god lyd, men når man tænker på at det er deres "Top Highend" afspiller syntes jeg at de har lavet et skidt stykke arbejde, specielt virker det som om de har lagt en for klein psu i den
Redigeret af jugglerq - 11-Februar-2013 kl. 09:01 |
||
![]() |
||
Piokongen ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 47 |
|
Hej jugglerq, jeg kører normalt uden hurtigstart slået til, da afspilleren selv uden denne funktion slået til starter rigtig hurtigt op. Rent konstruktionsmæssigt (chassis) er BDT-500 naturligvis ikke bygget så godt som Oppoen, men Oppoen koster så også det dobbelte
![]() ![]() |
||
Panasonic VT50 55" | Pioneer SC-LX71 | Panasonic BDT-500 | B&W 683 | B&W HTM61 | B&W D3 | B&W ASW610XP | YouSee HD box | Apple TV (v3) | QED Silver Anniversary XT Bi-wire
|
||
![]() |
||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
|
jeg vil påstå at hvis det ikke havde været for Oppo - havde standarden af BD afspillere været væsentlig ringere.....samt opskalering af DVD
jeg har selv en BDP 83 , som har kørt problemfrit i de år jeg har haft den. DVD opskaleringen er fantastisk. Men måske det er at skyde gråspurve med kanoner , hvis man ikke har en projektor....her betyder opskaleringen ALT , da de minste fejl er meget synlige. ( jeg ved ikke om man kan se det på tv) jeg er også afhængig af at kunne flytte teksterne op og ned , da jeg har et masking lærred. uanset hvad - så har Oppo efter lanceringen af BDP 83 sprøjtet maskiner ud af produktionen. Så noget må de ha gjort rigtig |
||
![]() |
||
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2048 |
|
Mærkeligt har selv en 83se og har aldrig haft noget som helst med den,bruger den dog ikke til cd det gør min Dls cd one noget bedre,eneste afsp jeg har ejet som jeg mener var bedre bygget og havde bedre dvd billede kvallitet var min Toshiba hd Xe1 det var virkeligt kram
![]() ![]() |
||
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
||
![]() |
||
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
|
Du skiller dig ud fra mængden, fordi du går op i en god konstruktionskvalitet. Det betyder, at størstedelen af mængden her på siden ikke går op i en god konstruktionskvalitet? |
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|
![]() |
||
![]() |
||
alfaekko ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-September-2005 Sted: Roskilde Status: Offline Point: 34 |
|
De fleste kan sikkert finde glæden over en god, genial eller solid konstruktion af en eller anden genstand, hvad enten det er en bluray afspiller, en fiskestang eller en spansk guitar. Problemet med elektronik er at udviklingen har en hastighed, der ikke retfærdigør at der anvendes særligt mange ressourcer på holdbarhed. De færreste vil beholde fx en bluray afspiller i 20 år, derfor er det for de fleste "spild af penge" hvis merprisen går til en bedre eller mere solid konstruktion. Der er fx rigtigt mange OPPO 83'ere til salg, som folk tror de kan få 3-4000 kroner for, men dem er tiden jo allerede løbet fra, til trods for deres gode konstruktion og høje kvalitet. Men folket vil have 3D og wifi, så markedet er snævert. Det skal dog ikke afholde nogen fra at glæde sig over eller opsøge godt håndværk, vi har alle vores fetisch.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
![]() |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12426 |
|
Uden tvivl. Deres første dvd-afspiller var ikke fantastisk, men man lyttede til kritikken, opgraderede softwaren, og så blev det ligeså stille til de-facto standarden for dvd-afspilning. Samme tilgang har de bragt med sig over til BD-afspillerne, hvor de bare har ramt plet lige fra starten, forstås. |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12426 |
|
Lige præcis Oppo BDP-83 er at dårligt eksempel herpå. Det er klart at der er kommet 3D og bedre streaming-understøttelse på efterfølgende modeller, men grundydelsen (altså især de-interlacing) er uændret. Min 83'er er ligeså god som, eller hvis ikke faktisk en lille smule bedre, end de nyeste modeller. Det eneste jeg godt kunne bruge, er den hurtigere loading på 103'eren. |
||
![]() |
||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
|
+1 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |