recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oppo 3D?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOppo 3D?

Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2010 kl. 08:54
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

jamen jeg kommenterede sådan set også dit saglige indlæg sagligt Otto. Og når jeg henviste til helheden i tråden er det netop som zulfo henviser til.

Helheden i tråden er at du reagerer negativt på at Naiera forelægger sit (negative) synspunkt på 3D for en interesseret bruger (Brian7500). Alt det med at feje 3D af bordet uden argumentation er urelevant for helheden af tråden, nu HAR Naiera jo uddybet, og det har både du og Zulfo anerkendt - FØR du fremfører din modstand overfor folk der taler dårligt om 3D. Det er dér jeg mener du går galt i byen, for godt nok har du ret i at man bør se tingene selv, men det er ikke enerådende i éns beslutning om om man vil/bør investere i 3D. Her bør man tage nogle praktiske ting med i overvejelserne, og det er som jeg læser det dét Naiera lægger op til. Jeg kan ikke se at Naiera, i hvert fald i den her tråd, udtaler sig negativt om oplevelsen af 3D. Men han fremfører nogle, korrekte, argumenter der taler imod at investere i 3D, uanset om oplevelsen er god eller dårlig. Det mener jeg ikke er usagligt, tværtimod.

Jeg synes derimod det ER usagligt at hype 3D op til at være noget man bare må og skal eje, uden at tage seriøst hensyn til om der rent faktisk findes noget materiale man gider glo på, eller om der er andre praktiske eller økonomiske årsager til at man måske bør springe det over.

Det er som om 3D har fået en sær-status i AV sammenhæng. Der er altid noget der kan gøre vores hjemmebio-oplevelse bedre eller anderledes. Det vil altid være en prioriteringssag hvor man vil investere de ekstra kroner. Nogle mener 3D er en god investering, fordi det er en helt særlig oplevelse for dem. Det er helt fint. Personligt mener jeg at 99% af befolkningen vil være MEGET bedre stillet i forhold til at få en bedre oplevelse i hjemmebio'en, ved at investere i f.eks. bedre højttalere, større billede osv, end i 3D. Det kan godt være at 3D i 50" er en helt anderledes og større oplevelse end 2D i 50". Det er fint - men 2D i 100" er altså også en helt anderledes og større oplevelse end 2D i 50", og efter _min_ ydmyge mening, også en anderledes og større oplevelse end 3D i 50".  Og pointen hér er netop dén jeg fremførte tidligere, at 3D aldrig kommer til at overtage hele sendefladen, det er slet ikke tanken. Det er en ekstra feature man vil kunne benytte ind imellem. Bedre lyd, samt bedre og/eller større 2D oplevelse er noget man vil have glæde af _hver_ gang man tænder for anlægget, ikke kun lige når man har fået sin nye dokumentar-film om vandrende pindes parringsleg hjem fra Amazon.

Og dét er altså et faktum som almindelige mennesker må forholde sig til, 3D kommer ikke gratis. Derfor VIL der være et kompromis der skal tages, hvis man vil have det. Og dérfor er mit argument at hvis man vil kigge på 3D en gang imellem, så skal man da endelig gøre det - i biografen. Derhjemme skal man spare slanterne og bruge dem på bedre basal kvalitet, det er dét 99% af befolkningen reelt har brug for.

Så ved jeg godt at du vil fremføre at ikke alle har mulighed for at sætte en projektor op. Nej, men de fleste har faktisk. Det kan godt være at det ikke er de fleste der har mulighed for at lave en 110% top-notch perfekt projektor-opstilling, men det vil stadig være en stor oplevelse, selv med billige produkter, i forhold til 3D i børne-størrelse.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2010 kl. 09:00
@Otto - se mit indlæg som kom lidt før dit sidste. Men jeg kan altså på ingen måde se, at jeg hypper 3D, som noget man bare må eje. Jeg beder folk om at se det, og derfra dømme.

Jeg er ked af det Otto - jeg kan faktisk ikke finde den røde tråd i debatten mellem dig og migSmile

Men jeg er dog ganske enig med dig i mange af de betragtninger som du i øvrigt kommer med. Blot vil jeg gerne se dig montere en projektor i min stue - som du kenderLOL

Redigeret af Hother - 13-Juli-2010 kl. 09:24
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2010 kl. 09:02
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Det som fik Hother (og undetegnede) op af stolen var Naiera der blot skrev at 3D aldrig blev andet end en dille, og efterfølgende i starten ikke ville argumentere med andet end "hvorfor skulle det blive andet end en dille" - det var på DET grundlag at Hother skrev at han var træt af at folk bare affejer teknologien, uden tilsyneladende at have noget argument.

Jamen det forstår jeg da godt - nu krydsede dit indlæg så Naiera's argumentation, og så er dén vel ude af verden. Men ovenstående var netop IKKE hvad Hother fremførte som uddybende argument, det var:

Der hvor jeg farer i flint er når folk fejer det af bordet, netop fordi de ikke respektere andre kan have en anden holdning.".
Og dét synes jeg var lidt absurd, når dén udtalelse der blev forsvaret _netop_ - som jeg så det - var et udtryk på mangel på respekt for andres holdning. Bemærk at Hothers udtalelse kom på side 3, længe efter Naiera's uddybning.

Det korte af det lange, uden om fnidder og fokusering på enkelt-sætninger er: Jeg og alle andre vil have lov til at udtale os negativt om 3D hvis det er dét vi mener. Det var ikke dét Hother lagde op til, derfor reagerede jeg.

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Jeg har læst dine argumenter og synspunkter Otto, og jeg er som sådan enig med dig - dog er jeg slet ikke enig i, at det at tv producenterne "satser" på teknologien er ligegyldigt - de skal bare sælge nyt, når nu grænserne for den nuværende teknologi er nået.

Hvis ikke "de store" ville røre 3D med en ildtang, og kun nogle enkelte producenter, så tror jeg ikke udbredelsen, naturligt nok, ville blive til noget særligt.

At især Sony slår på tromme med PS3'en giver også et hint om, at de mener det imho - det er ikke bare en gimmic i spil, det giver faktisk noget til spillet - dybden i f.eks. Super Stardust hjælper dig faktisk til at bedømme afstanden til asteroiderne osv...

Sony har jo tidligere hjulpet ny teknologi rigtig godt på vej, CD-rom mediet og PlayStation anyone? (givet, det har ikke hjulpet BluRay i samme grad, men dog noget)

Selvfølgelig er det ikke _ligegyldigt_. Det jeg skrev var at det ikke er en garanti. "Content is king", og p.t. ser det ud til at tronen står tom et stykke tid endnu.

100% enig - så længe der ikke er mere materiale, kommer der ikke rigtig skub i salget af apparater.

Der er jeg også enig i, at producenternes fokuseren på tidsbegrænset eksklusiver er en fejlslagen strategi, og det fordre på ingen måde salget, heller ikke af deres egne produkter!

Redigeret af zulfo - 13-Juli-2010 kl. 09:17
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
hrnielsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Marts-2010
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2010 kl. 09:32

Og jeg har det sådan, at jeg bare er nærmest meget træt over folk der taler dårligt om 3D. Jeg kunne forstå modstanden hvis det var et dårligt billede, hvis det ikke var en oplevelse - og det er en oplevelse.

Det er vel dette der er galt (synes jeg i hvertfald)

Vi synes jo billedkvaliteten er dårlig og vi synes jo IKKE det er en GOD oplevelse tværtimod. DERFOR taler vi dårligt om 3d. Men det virker ikke til du forstår at vi er mange som synes det er noget skidt. Forstår du modstanden nu? Bare fordi DU synes det er pisse fedt og guds gave til folket er ikke ensbetydende med vi andre synes om detWink
Så vi bliver ved med at tale dårligt om 3d for vi har bare ikke samme mening som dig.

Redigeret af hrnielsen - 13-Juli-2010 kl. 09:33
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2010 kl. 09:35
Oprindeligt skrevet af hrnielsen hrnielsen skrev:

Og jeg har det sådan, at jeg bare er nærmest meget træt over folk der taler dårligt om 3D. Jeg kunne forstå modstanden hvis det var et dårligt billede, hvis det ikke var en oplevelse - og det er en oplevelse.

Vi synes jo billedkvaliteten er dårlig og vi synes jo IKKE det er en GOD oplevelse tværtimod. DERFOR taler vi dårligt om 3d. Men det virker ikke til du forstår at vi er mange som synes det er noget skidt. Forstår du modstanden nu? Bare fordi DU synes det er pisse fedt og guds gave til folket er ikke ensbetydende med vi andre synes om detWink
Så vi bliver ved med at tale dårligt om 3d for vi har bare ikke samme mening som dig.
jamen jeg har sådan set ikke bedt nogen om at have samme mening som migWink
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2010 kl. 09:38

@Otto - se mit indlæg som kom lidt før dit sidste. Men jeg kan altså på ingen måde se, at jeg hypper 3D, som noget man bare må eje. Jeg beder folk om at se det, og derfra dømme.

Jeg er ked af det Otto - jeg kan faktisk ikke finde den røde tråd i debatten mellem dig og migSmile

"Fornærmet" var nok et lidt for kraftigt udtryk fra min side, jeg er ikke fornærmet som sådan. Jeg reagerede bare på at JEG ikke kan se forskellen på dén argumentation der føres MOD 3D, som den argumentation du fører FOR 3D. Derfor synes jeg det er lidt komisk at du opfordrer andre til at respektere andres holdning, for det oplever jeg ganske enkelt ikke at du gør. Du opfordrer folk til at dømme selv, det er fint, men du giver ikke udtryk (her i tråden i hvert fald) for at du så accepterer at folk deler dén dom med andre, hvis den ikke lige passer dig.

Det er et debatforum det her. Vi kan altså ikke bare sige til alle at de skal dømme selv. Folk kommer hér for at få råd og udveksle meninger om for og imod. Det er helt fint at du argumenterer for, men du fremfører flere gange at det generer dig når folk taler dårligt om 3D. Jeg er enig i at folk skal se det selv, men de skal _også_ lytte til andre folks meninger for at få perspektiv på oplevelsen.

Jeg kan godt se at du mener folk skal dømme selv. Jeg kan imidlertid stadig ikke gennemskue hvad du mener om folk der udtaler sig negativt om 3D. Hvis vi skal finde en rød tråd i debatten mellem os to her, kunne du så ikke bare svare konkret på om du rent faktisk mener det er problematisk at folk skriver negativt om 3D, hvis de rent faktisk har et negativt indtryk af det - hvadenten det negative indtryk så er pga. den faktiske kvalitet, eller pga. praktiske forhold?

Men jeg er dog ganske enig med dig i mange af de betragtninger som du i øvrigt kommer med. Blot vil jeg gerne se dig montere en projektor i min stue - som du kenderLOL

Jeg kunne sagtens montere bedre lyd Wink (om jeg kunne gøre det for de penge du totalt set har investeret for at få 3D, det ved jeg så ikke).
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2010 kl. 09:46

"Fornærmet" var nok et lidt for kraftigt udtryk fra min side, jeg er ikke fornærmet som sådan. Jeg reagerede bare på at JEG ikke kan se forskellen på dén argumentation der føres MOD 3D, som den argumentation du fører FOR 3D. Derfor synes jeg det er lidt komisk at du opfordrer andre til at respektere andres holdning, for det oplever jeg ganske enkelt ikke at du gør. Du opfordrer folk til at dømme selv, det er fint, men du giver ikke udtryk (her i tråden i hvert fald) for at du så accepterer at folk deler dén dom med andre, hvis den ikke lige passer dig.

Det er et debatforum det her. Vi kan altså ikke bare sige til alle at de skal dømme selv. Folk kommer hér for at få råd og udveksle meninger om for og imod. Det er helt fint at du argumenterer for, men du fremfører flere gange at det generer dig når folk taler dårligt om 3D. Jeg er enig i at folk skal se det selv, men de skal _også_ lytte til andre folks meninger for at få perspektiv på oplevelsen.

Jeg kan godt se at du mener folk skal dømme selv. Jeg kan imidlertid stadig ikke gennemskue hvad du mener om folk der udtaler sig negativt om 3D. Hvis vi skal finde en rød tråd i debatten mellem os to her, kunne du så ikke bare svare konkret på om du rent faktisk mener det er problematisk at folk skriver negativt om 3D, hvis de rent faktisk har et negativt indtryk af det - hvadenten det negative indtryk så er pga. den faktiske kvalitet, eller pga. praktiske forhold?

Jeg kunne sagtens montere bedre lyd Wink (om jeg kunne gøre det for de penge du totalt set har investeret for at få 3D, det ved jeg så ikke).
Hother: hvor der er en vilje......er der en vejWink
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2010 kl. 09:49

Nej men hvis nogen argumentere mod dig og ikke har din holdning til tingene og ikke kun 3D
så kommer der altid en 7 sider lang tråd ud af det.
det kan vel ikke være en tilfældighed mere
der er jo ingen som siger 3D ikke kan være en god oplevelse for nogen på en 50 tommer skærm
Men du hyper altid de ting du køber(det gør de fleste)
men du gør det med alt hvad du køber. tv højtaler din pioneer forstærker
det håber jeg du kan indse.

Til top
hrnielsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Marts-2010
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2010 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Nej men hvis nogen argumentere mod dig og ikke har din holdning til tingene og ikke kun 3D
der er jo ingen som siger 3D ikke kan være en god oplevelse for nogen på en 50 tommer skærm

Skulle lige til at skrive noget af det samme, så helt enig xcardmanSmile
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2010 kl. 09:52

Jeg jeg prøver gerne at uddybe Otto,

Folk her på siden (incl. mig selv), har ofte forudfattet meninger om næsten hvad som helst. Jeg går op i både billed -og lydkvalitet, ellers var jeg ikke på siden, men det betyder ikke, at jeg ikke kan være åben for andre ting, som ikke nødvendigvis ligger inde for det store flertals meninger.

Da jeg i sin tid besluttede at anskaffe 3D, var det nu mest på opfordring af mit barnebarn - hvad gør man ikke lige for demEmbarrassed

Det jeg så oplever ved introduktionen af 3D er, at mange fejede det væk - uden at have set 3D. Hvad jeg til gengæld oplevede, var jo - at det faktisk slet ikke var så ringe, og at billedkvaliteten faktisk var til at leve med. Min påstand underbygges i mine øjne af f.eks. den nyelig udkomne "Adventure Grand Canyon", som i mine øjne bare er flot. bevares, det opfylder formentlig ikke de accepterede normer inden for billed - men derfor kan det minsandten godt være en skøn oplevelse.

Enig dette er et debatforum, og derfor ønsker jeg at fremkomme med mine oplevelser, og jeg har desuden søgt at underbygge mine oplevelser med, at jeg indbød folk til selv at komme og kigge 3D (og andet også), i mit hjem.

At 3D opfattes som en dille, jamen det synes jeg skam er helt fint, på sin vis er det jo en dille - men det er en dille som jeg oplever som spændende og nytSmile  

Redigeret af Hother - 13-Juli-2010 kl. 09:53
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2010 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Nu bliver du da for sjov - hvor mange gange i forskellige tråde har du ikke fortalt om din nye projektorConfused

Jeg "Hyper" da primært mine nye dimser i min hjemmebiotråd - og den kan man da bare lade være med at læse iWink 
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2010 kl. 10:01
hvor mange gange har du set jeg har skrevet andre skal købe en projektor
(det gør de fleste) har du overset den
samt de fleste kan kun se fordele ved en projektor og film gengivelse