recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oppo 3D?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOppo 3D?

Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2010 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

hvor mange gange har du set jeg har skrevet andre skal købe en projektor
(det gør de fleste) har du overset den
pass - jeg forstår ikke helt hvad du mener.Smile

Men hvis du mener, at jeg har skrevet at folk skal købe 3D - hvor gør jeg så det udover at jeg i min anmeldelse af Pana BDT300 (såvidt jeg husker) skriver, at hvis man alligevel skal købe nyt, er det da værd at overveje at købe 3D kompitablet udstyrSmile

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2010 kl. 10:13

hvor mange gange har du set jeg har skrevet andre skal købe en projektor
(det gør de fleste) har du overset den

Jeg kan godt nok ikke komme på ret mange tråde hvor Hother har skrevet at man bør købe et tv der er "3D dueligt".

Han har sikkert, som mange andre, anbefalet folk til et specifikt tv, hvis de har bedt om råd...

Citér
samt de fleste kan kun se fordele ved en projektor og film gengivelse
men det kræver plads

Nu må du blive enig med dig selv - er der kun fordele, eller er der også ulempen at det kræver meget plads?! Wink (en provokation, men på sin plads, mener jeg!)
Citér
det er en oplevelse og den får jeg langt mere ud af end 3D
men skriver ikke om det side op og side ned
som sagt har jeg alså set en vt20 med 3D
men gælder mig og prøv gt5(bilspil) på den i 3D

Vi er i en tråd hvor der spørges efter om Oppo kommer med en 3D BluRay afspiller - hvordan pokker havde i tænkt jer at der IKKE skulle komme indlæg fra nogle af de personer der allerede har 3D afspillere og udstyr, især når de bliver udfordret på, at der blot skulle være tale om en dille.

Det er et DEBAT forum - så der skal være plads til debat, selv om det lige nu er ved at blive lidt for personligt!
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2010 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Folk her på siden (incl. mig selv), har ofte forudfattet meninger om næsten hvad som helst. Jeg går op i både billed -og lydkvalitet, ellers var jeg ikke på siden, men det betyder ikke, at jeg ikke kan være åben for andre ting, som ikke nødvendigvis ligger inde for det store flertals meninger.

Da jeg i sin tid besluttede at anskaffe 3D, var det nu mest på opfordring af mit barnebarn - hvad gør man ikke lige for demEmbarrassed

Det jeg så oplever ved introduktionen af 3D er, at mange fejede det væk - uden at have set 3D.

Og det er sådan set bare dét jeg prøver på at fortælle dig, at hér udviser du netop en forudindtaget mening, for det kan godt være at nogle gør dét, men andre gør det efter at de HAR set det. Andre igen fejer det af banen uden at have set det, fordi de allerede ER stået af på grund af alle mulige og umulige praktiske forhold, og er ligeglade med hvor god kvaliteten er. Dét er en holdning jeg ikke selv deler, men jeg respekterer at man har den og at man deler den. Derfor mener jeg det er unfair at du gør dig til dommer over hvad folks baggrund for at være negativ overfor 3D er. Jeg er enig i at for at have en ordentlig mening skal man opleve det, men du giver ret tydelig udtryk for at du mener at hvis man er negativ, så er det bare fordi man ikke har oplevet det, eller ikke har oplevet det ordentligt. Sådan er det altså ikke for alle.

Ret skal være ret, du spurgte netop ind til hvad baggrunden for den specifikke udtalelse var, men alligevel fortsætter du så med at "punke" folk der er negative.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2010 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Folk her på siden (incl. mig selv), har ofte forudfattet meninger om næsten hvad som helst. Jeg går op i både billed -og lydkvalitet, ellers var jeg ikke på siden, men det betyder ikke, at jeg ikke kan være åben for andre ting, som ikke nødvendigvis ligger inde for det store flertals meninger.

Da jeg i sin tid besluttede at anskaffe 3D, var det nu mest på opfordring af mit barnebarn - hvad gør man ikke lige for demEmbarrassed

Det jeg så oplever ved introduktionen af 3D er, at mange fejede det væk - uden at have set 3D.

Og det er sådan set bare dét jeg prøver på at fortælle dig, at hér udviser du netop en forudindtaget mening, for det kan godt være at nogle gør dét, men andre gør det efter at de HAR set det. Andre igen fejer det af banen uden at have set det, fordi de allerede ER stået af på grund af alle mulige og umulige praktiske forhold, og er ligeglade med hvor god kvaliteten er. Dét er en holdning jeg ikke selv deler, men jeg respekterer at man har den og at man deler den. Derfor mener jeg det er unfair at du gør dig til dommer over hvad folks baggrund for at være negativ overfor 3D er. Jeg er enig i at for at have en ordentlig mening skal man opleve det, men du giver ret tydelig udtryk for at du mener at hvis man er negativ, så er det bare fordi man ikke har oplevet det, eller ikke har oplevet det ordentligt. Sådan er det altså ikke for alle.

Ret skal være ret, du spurgte netop ind til hvad baggrunden for den specifikke udtalelse var, men alligevel fortsætter du så med at "punke" folk der er negative.
Jamen det er fint nok OttoSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2010 kl. 10:51
Horther
jeg har intet i mod det du skriver og der er absolut intet personligt i det
Men Otto har prøvet og forklare det
vi er bare nogen som ikke har samme holdning, men bliver mødt med en lidt negative
holdning. At vores synspunkter ikke kan være lige så gode. 

Zulfo
der er ulemper ved alt
både 3D og projektor

Redigeret af xcardman - 13-Juli-2010 kl. 10:55
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2010 kl. 10:56

Horther
jeg har intet i mod det du skriver og der er absolut intet personligt i det
Men Otto har prøvet og forklare det
vi er bare nogen som ikke har samme holdning, men bliver mødt med en lidt negative
holdning. At vores synspunkter ikke kan være lige så gode. 

Joh, og det har jeg intet problem med - og mener heller ikke at jeg har givet udtryk for andetSmile

Nu, kan i det mindste jeg ikke få mere ud af denne debat, måske andre kanBig smile
Til top
hrnielsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Marts-2010
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2010 kl. 11:00
Og denne gang bliver vi kaldt "affejere", hvor nogle sidste gang der var en stor diskussion hvor hother ikke kunne argumentere for sine ytringer så blev nogle kaldt båtnakker (eller havd var det nu det var).
Det skulle da lige være en af os andre dødelige som argumenterede på samme måde...
Men det er da godt at recorder-teamet kan holde sammen :)
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2010 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af hrnielsen hrnielsen skrev:

Og denne gang bliver vi kaldt "affejere", hvor nogle sidste gang der var en stor diskussion hvor hother ikke kunne argumentere for sine ytringer så blev nogle kaldt båtnakker (eller havd var det nu det var).
Det skulle da lige være en af os andre dødelige som argumenterede på samme måde...

Yes, vi er en enhed - We are the Borg, Resistance is futile - you WILL be assimilated! ;o)

Nej, det er altså noget sludder at vi "holder sammen", men jeg vil dælme have lov at forsvarer når jeg ser andre personligt angrebet. Det er muligt at folk ikke "mener" det personligt, det kan man bare ikke læse!

Havde det været en "ikke-recorder-team" person der blev angrebet, så var forsvaret det samme.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2010 kl. 11:13

og mener heller ikke at jeg har givet udtryk for andetSmile

Og det er så dér jeg har en anden holdning.
Til top
hrnielsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Marts-2010
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2010 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af hrnielsen hrnielsen skrev:

Yes, vi er en enhed - We are the Borg, Resistance is futile - you WILL be assimilated! ;o)

Nej, det er altså noget sludder at vi "holder sammen", men jeg vil dælme have lov at forsvarer når jeg ser andre personligt angrebet. Det er muligt at folk ikke "mener" det personligt, det kan man bare ikke læse!

Havde det været en "ikke-recorder-team" person der blev angrebet, så var forsvaret det samme.

Jeg tænkte det sq nokLOL

det er også helt fint, så længe der er fair "spilleregler" for alleSmile
Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2009
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2010 kl. 12:10

Det jeg så oplever ved introduktionen af 3D er, at mange fejede det væk - uden at have set 3D. Hvad jeg til gengæld oplevede, var jo - at det faktisk slet ikke var så ringe, og at billedkvaliteten faktisk var til at leve med. Min påstand underbygges i mine øjne af f.eks. den nyelig udkomne "Adventure Grand Canyon", som i mine øjne bare er flot. bevares, det opfylder formentlig ikke de accepterede normer inden for billed - men derfor kan det minsandten godt være en skøn oplevelse.

... 

At 3D opfattes som en dille, jamen det synes jeg skam er helt fint, på sin vis er det jo en dille - men det er en dille som jeg oplever som spændende og nytSmile  

- Allerførst undskyld til Hother for det efterfølgende indlæg, som overvejende er negativt..! Beer

Men ovenstående citat er med til at vise ret tydeligt - for mig - at 3D i hjemmet får det svært i den overskuelige fremtid.

For film/lyd/billed entusiaster, som jeg formoder de fleste medlemmer på denne side må være i større eller mindre grad, handler begrebet hjemmebio vel primært om at opnå det bedst mulige billede og lyd i hjemmet. Jeg opfatter det som et skridt til siden eller endda tilbage, når det pludselig er acceptabelt at billedet "ikke er så ringe" og at "billedkvaliteten faktisk er til at leve med". Selv om 3D da er meget sjovt at se på i visse sammenhænge, så er "til at leve med" bare ikke godt nok for mig - specielt ikke når det kræver en ikke ubetydelig investering at opnå hvad jeg ser som en forringelse i forhold til den allerede tilgængelige (2D) kvalitet, sammenlignet med den "forbedring" som den egentlige gimmick, 3D effekten udgør.

Jeg var til en præsentation af Sonys 3D hardware på deres DVD fabrik i Anif i Østrig for et par måneder siden (vi så Det regner med Frikadeller, og en undervandsdokumentar som jeg ikke husker navnet på), og jeg var ikke specielt imponeret. Vi sad ca. 3-4 meter fra 50" skærme, og jeg sad konstant og blev frustreret over at skærmen ikke var større eller at jeg ikke sad et par meter tætter på. Desuden var der så meget crosstalk mellem de to streams at jeg næsten ikke kunne abstrahere fra det - jo længere "fremme" i billedet genstande var, jo mere uldne/dobbelte blev de at se på. Om det skyldtes opdateringsfrekvensen i TV'et eller brillerne skal jeg ikke kunne sige, men det var ikke optimalt. Jeg har efterfølgende meget kort set 3D på et Panasonic VT20, og her var det lidt bedre, fordi crosstalken var væsentligt mindre - men det er stadig ikke noget der får mig til at overveje at skifte mit nuværende TV i utide.

Rent personligt tror jeg så at af dem der har "hele udstyret", så kommer brillerne for manges vedkommende til at blive liggende på sofabordet når først nyhedsværdien og blærefaktoren overfor naboerne begynder at fortage sig - men det er som sagt min helt personlige mening.

Og det er her jeg tror der er lidt for høje forventninger til 3D's umiddelbare fremtid. Der vil naturligvis altid være forbrugere der er så nysgerrige at de køber nye teknologier til overpris så snart de er tilgængelige - men dem kan hardware- og softwareproducenterne bare ikke leve af. Der er næppe nogen tvivl om at 3D kompatibilitet vil være standard i mange TV apparater om 2-3-4 år, og sikkert også i nogen tilfælde i bedre kvalitet end det vi har set hidtil (men med garanti også dårligere - rigtig mange forbrugere går efter pris mere end kvalitet), men derfra går der alligevel en rum tid inden befolkningen over en bred kam får skiftet maskinparken ud, specielt med tanke på hvor mange der har købt fladskærme det sidste års tid i forbindelse med det analoge sluk på TV udsendelser. Jeg tror ikke der er ret mange af dem der er klar til at købe en ny skærm igen de første 4-5 år.

Næste problem er software - på 2D blu-ray har man udover diverse nyudgivelser et stort set uudtømmeligt bagkatalog af titler der potentielt kan få et nyt liv i HD. Men med 3D er der en ret klar skillelinie i 2008/9 - nemlig at det kun er (visse) film produceret efter dette punkt der kan blive tilgængelige i 3D. Dette sætter i sig selv en temmelig voldsom begrænsning på udvalget. Der skal da nok komme nogen spændende 3D dokumentarer, men helt ærligt - de tjener et eller andet sted primært som demo-materiale, mens vi venter på de "rigtige" film.

Jeg er så godt klar over at nogen ældre film kan konverteres til 3D (speciet computeranimerede film, som allerede ligger i digitale lag), men processen er så dyr at jeg ikke tror det er noget vi vil se ret mange eksempler på de næste år.

Så for at opsummere, så tror jeg såmænd nok at TV apparaterne i hjemmene over de næste måske 5-6 år stille og roligt vil blive 3D kompatible. Jeg tror der går lidt længere med en generel udbredelse af 3D kompatible blu-ray afspillere (med undtagelse af PS3 selvfølgelig) da mange stadig er fint tilfredse med deres DVD afspillere eller nyligt indkøbte "billige" blu-ray afspiller.

For at sætte det lidt i relief, så udgør salget af blu-ray i Danmark efter 3 år ca. 10-12 procent af omsætningen på film, mens DVD udgør resten (VOD er stadig forsvindende lille). Hvor stor en markedsandel har 3D, som ikke er nær så "mainstream" som blu-ray, mon om 3 år..?

Redigeret af RogueAgent - 13-Juli-2010 kl. 12:12
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2010 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af RogueAgent RogueAgent skrev:

For film/lyd/billed entusiaster, som jeg formoder de fleste medlemmer på denne side må være i større eller mindre grad, handler begrebet hjemmebio vel primært om at opnå det bedst mulige billede og lyd i hjemmet. Jeg opfatter det som et skridt til siden eller endda tilbage, når det pludselig er acceptabelt at billedet "ikke er så ringe" og at "billedkvaliteten faktisk er til at leve med". Selv om 3D da er meget sjovt at se på i visse sammenhænge, så er "til at leve med" bare ikke godt nok for mig - specielt ikke når det kræver en ikke ubetydelig investering at opnå hvad jeg ser som en forringelse i forhold til den allerede tilgængelige (2D) kvalitet, sammenlignet med den "forbedring" som den egentlige gimmick, 3D effekten udgør.

For mig handler det om bedst mulige oplevelse. Kan 3D tilføre noget positivt til filmoplevelsen, så er det helt klart noget jeg vil overveje, men: Jeg har ikke set det og det skalhelt klart være projektorbaseret (btw. <100" er IKKE ok Wink).

En ting ved foraer er, at det ofte udvikler sig til flueknepperi og religionskrig. Enhver (inklusive jeg) er jo eksperter når man har deltaget i foraer indenfor emnet i 14 dage LOL.

Til top

Besvar Besvar Side  <1 567

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu