recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oppo 831 lydmuligheder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOppo 831 lydmuligheder

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2009 kl. 21:01

Oprindeligt skrevet af hifibo hifibo skrev:

jeg har en edge...
Men en lexicon skal det ikke være, efter noget surfning viser det sig at lexicon rv5 er det samme som en HK AVR475, blot i pænere indpakning.
Stampe, grunden skulle være at købe en brugt, hvor jeg med samme pose penge kan få en med meget bedre lyd end en tilsvarende ny med HD-formater.
Min nuværende onkyo 607 (mener jeg) lyder ikke tilfredsstillende

lexiconen bruger det samme layout som H/K, så som bagpanelet.Stort set alle kombonenter er af anden oprindelse. De spiller også meget forskelligt. et norsk blad har testet den. jeg fravalgte den også selv på baggrund af manglende featers,hvilket endte i et fejlkøb. Efter et halvt år endte med at købe Lexiconen efter at have lyttet på stort set alt andet. brug ørene i stedet for øjnene. Man for ikke bedre lyd af indbyggede dekoder

Til top
hifibo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-September-2007
Point: 395
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2009 kl. 21:17
ok p.las, så du mener at jeg bare skal bruge oppo til alle formater ?
I HK/lexicon sagen anser jeg dig ikke for helt neutral (no offense) da du ejer en. Har du nogen referencer til at der skal være forskel på selve indholdet ?
Til top
hifibo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2009 kl. 21:18
iøvrigt p.las, skal jeg læse det somom at du først købte HK AVR 475, og derefter lexicon RV5, blot for at snage i dit fejlkøb ?
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2009 kl. 21:38

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Seriøst: hvorfor vil du købe en receiver til 35.000 kr uden hd-lyd  I det prisniveau burde du vel nok kunne finde noget med hd-lyd.

det betyder da intet. Dekoderen sidder i afspilleren. processeringen og D/A konverteringen etc  er da langt vigtigere

Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2009 kl. 21:53

iøvrigt p.las, skal jeg læse det somom at du først købte HK AVR 475, og derefter lexicon RV5, blot for at snage i dit fejlkøb ?

jeg stødte self også ind i de postulater på avs. Jeg ved at bla Processoren er  markant kraftigere .logic7 er også en noget anderledes version.Jeg fik det bekræftet ved importøren. helt farvet er jeg ikke. det er et halvr år siden jeg tog valget, med den samme viden du har. Du kan se på min tråd hvad "fejlkøbet"var. Det var ikke H/K

http://www.lydogbilde.no/test-lexicon-rv-5.79291.104o3944o.l bt.html

lige et link

jeg har lyttet til H/K og Lexicon i samme rum, og de spiller megt anderledes.H/K med en noget mørkere og tilbagelænet lyd.Hvor Lexicon er meget pågående og voldsomt dynamisk,med mange detaljer. Rigtig god til filmlyd.Hvis jeg havde fundet andet til 35K som var bedre havde jeg købt den

Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2009 kl. 21:57

ok p.las, så du mener at jeg bare skal bruge oppo til alle formater ?
I HK/lexicon sagen anser jeg dig ikke for helt neutral (no offense) da du ejer en. Har du nogen referencer til at der skal være forskel på selve indholdet ?

Jeg venter selv på Oppoen

Igen,,,jeg mener at det er en skam og fravælge noget på papiret,som i dine øre måske spiller fantastisk i virkeligheden

Til top
hifibo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2009 kl. 06:41
OK p.las, du har også lavet din research, ved du om en spædingskonvertering fra 110 til 220 V er lige så nem som i 12 modellen (dvs. en ny sikring, og flytning af 1 ledning). Har du haft låget af din ?
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2009 kl. 16:48

OK p.las, du har også lavet din research, ved du om en spædingskonvertering fra 110 til 220 V er lige så nem som i 12 modellen (dvs. en ny sikring, og flytning af 1 ledning). Har du haft låget af din ?

det ved jeg ikke

vil du købe den i udlandet?

Til top
hifibo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2009 kl. 17:29
det er under overvejelse
Til top
hifibo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2009 kl. 09:56
anyway, nu har jeg købt en parasound C2 pre, og får antageligt en NAD S250 som effekt. Da denne heller ikke tager HD som lydinput, skal jeg bruge oppo'ens dekoder til HD formaterne. Det nemmeste var naturligvist at lade Oppo'en dekode alle surround formater og sende det videre analogt, men jeg vil da gerne prøve om C2'en gør det bedre på de formater den kan, så spørgsmålet er stadigt, kan jeg sende alt andet end HD-lydformater videre via coax/optisk til min fine C2'er ? (og HD dekodes af Oppo 831 og sendes analogt)
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu