|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
![]() |
lexiconen bruger det samme layout som H/K, så som bagpanelet.Stort set alle kombonenter er af anden oprindelse. De spiller også meget forskelligt. et norsk blad har testet den. jeg fravalgte den også selv på baggrund af manglende featers,hvilket endte i et fejlkøb. Efter et halvt år endte med at købe Lexiconen efter at have lyttet på stort set alt andet. brug ørene i stedet for øjnene. |
|
![]() |
|
hifibo ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 395 |
![]() |
ok p.las, så du mener at jeg bare skal bruge oppo til alle formater ?
I HK/lexicon sagen anser jeg dig ikke for helt neutral (no offense) da du ejer en. Har du nogen referencer til at der skal være forskel på selve indholdet ? |
|
![]() |
|
hifibo ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 395 |
![]() |
iøvrigt p.las, skal jeg læse det somom at du først købte HK AVR 475, og derefter lexicon RV5, blot for at snage i dit fejlkøb ?
|
|
![]() |
|
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
![]() |
det betyder da intet. Dekoderen sidder i afspilleren. processeringen og D/A konverteringen etc er da langt vigtigere |
|
![]() |
|
![]() |
jeg stødte self også ind i de postulater på avs. Jeg ved at bla Processoren er markant kraftigere .logic7 er også en noget anderledes version.Jeg fik det bekræftet ved importøren. helt farvet er jeg ikke. det er et halvr år siden jeg tog valget, med den samme viden du har. Du kan se på min tråd hvad "fejlkøbet"var. Det var ikke H/K http://www.lydogbilde.no/test-lexicon-rv-5.79291.104o3944o.l bt.html lige et link jeg har lyttet til H/K og Lexicon i samme rum, og de spiller megt anderledes.H/K med en noget mørkere og tilbagelænet lyd.Hvor Lexicon er meget pågående og voldsomt dynamisk,med mange detaljer. Rigtig god til filmlyd.Hvis jeg havde fundet andet til 35K som var bedre havde jeg købt den
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg venter selv på Oppoen Igen,,,jeg mener at det er en skam og fravælge noget på papiret,som i dine øre måske spiller fantastisk i virkeligheden |
|
![]() |
|
![]() |
OK p.las, du har også lavet din research, ved du om en spædingskonvertering fra 110 til 220 V er lige så nem som i 12 modellen (dvs. en ny sikring, og flytning af 1 ledning). Har du haft låget af din ?
|
|
![]() |
|
![]() |
det ved jeg ikke vil du købe den i udlandet? |
|
![]() |
|
![]() |
det er under overvejelse
|
|
![]() |
|
![]() |
anyway, nu har jeg købt en parasound C2 pre, og får antageligt en NAD S250 som effekt. Da denne heller ikke tager HD som lydinput, skal jeg bruge oppo'ens dekoder til HD formaterne. Det nemmeste var naturligvist at lade Oppo'en dekode alle surround formater og sende det videre analogt, men jeg vil da gerne prøve om C2'en gør det bedre på de formater den kan, så spørgsmålet er stadigt, kan jeg sende alt andet end HD-lydformater videre via coax/optisk til min fine C2'er ? (og HD dekodes af Oppo 831 og sendes analogt)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |