recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oppo 831 på vej til UK/Europa
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOppo 831 på vej til UK/Europa

 Besvar Besvar Side  123 13>
Forfatter
Besked
zeryus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2006
Sted: StorKBH
Status: Offline
Point: 555
Direkte link til dette indlæg Emne: Oppo 831 på vej til UK/Europa
    Sendt: 21-August-2009 kl. 11:09
Ifølge WhatHifi så vil region B udgave af Oppo 83 lauch omkring primo september i England:
http://whathifi.com/News/Oppo-set-to-launch-UK-version-of-it s-universal-Blu-ray-player/
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2009 kl. 11:52
Spændende.. og med Anchor Bay's VRS chip. Bliver interessant at læse nærmere om den efterhånden som testere får anmelder eksemplarer ud.
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-August-2009
Status: Offline
Point: 756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2009 kl. 12:37

Meget spændende.

Tror I det er noget man kan regne med, og hvor lang tid går der så før vi kan købe den i DK?

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2009 kl. 14:04

Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Spændende.. og med Anchor Bay's VRS chip. Bliver interessant at læse nærmere om den efterhånden som testere får anmelder eksemplarer ud.

Det undre mig så hvad der gør VRS bedre nu end da Toshiba brugte det i deres EP30/35, Toshiba blev jo kritiseret for ikke at bruge Reon, så måske nogen kan uddybe hvad forskellen er på Toshiba´s VRS og Oppo´s VRS implementering ?

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2009 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Spændende.. og med Anchor Bay's VRS chip. Bliver interessant at læse nærmere om den efterhånden som testere får anmelder eksemplarer ud.

Det undre mig så hvad der gør VRS bedre nu end da Toshiba brugte det i deres EP30/35, Toshiba blev jo kritiseret for ikke at bruge Reon, så måske nogen kan uddybe hvad forskellen er på Toshiba´s VRS og Oppo´s VRS implementering ?

Jeg mindes ikke at have set kritik af VRS dengang og de par anmeldelser jeg lige kunne finde via Google var også ovenud positive overfor EP30/35.

Jeg har forøvrigt selv en Toshiba HD-XE1 med Reon chippen og det er min opfattelse at min Oppo leverer et bedre DVD billede end Toshiba'en som jeg ellers har været glad for til DVD'er. Selv min kæreste som ikke interesserer sig for den slags lagde mærke til det (uden at jeg iøvrigt havde nævnt det). Hun spurgte bare en dag om jeg havde lavet noget om for billedet på hendes DVD'er var pænere.

 

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2009 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Spændende.. og med Anchor Bay's VRS chip.


Skulle det da være andet?
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2009 kl. 17:49

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Spændende.. og med Anchor Bay's VRS chip.


Skulle det da være andet?

StarTrek har tidligere gjort opmærksom på rygter der cirkulerede på et andet forum om, at den europæiske version ikke ville have VRS chippen. Jeg syntes selv det løb komplet åndsvagt fordi Oppo så skulle vedligeholde flere firmwares med de ekstra udgifter det måtte give - for slet ikke at tale om de problemer det ville give ved afsætningen af maskinen i Europa hvis folk fik følelsen af en anden klasses maskine. Så personligt er jeg glad for at det lader til vi får en afspiller der lever op til region A modellen.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12242
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2009 kl. 18:42
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Det undrer mig så hvad der gør VRS bedre nu end da Toshiba brugte det i deres EP30/35, Toshiba blev jo kritiseret for ikke at bruge Reon, så måske nogen kan uddybe hvad forskellen er på Toshiba´s VRS og Oppo´s VRS implementering ?


Det er ikke samme ABT-chipsæt der sad i de der HD DVD-afspillere, som det der sidder i Oppo'en. De laver flere forskellige udgaver, og det var selvfølgelig noget billigere og 'svagere' der sad i EP30 og 35.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2009 kl. 19:11

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det er ikke samme ABT-chipsæt der sad i de der HD DVD-afspillere, som det der sidder i Oppo'en. De laver flere forskellige udgaver, og det var selvfølgelig noget billigere og 'svagere' der sad i EP30 og 35.

EP30/35 bruger så vidt jeg kan se på dette site en ABT1018 chip ligesom Oppo DV-983H. Sidstnævnte nævner dog også andre ABT chips til andre funktioner.

 

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2009 kl. 19:37

Så det rygte der er på diverse forum om at den europæiske version ikke ville have VRS chippen er er hermed manet i jorden

Citat fra www.whathifi.com:

Oppo set to launch UK version of its 'universal' Blu-ray player

YESTERDAY

Oppo has announced the UK version of its 'universal' Blu-ray player, able to handle BD, DVD-V/DVD-A and SACD/CD discs.

It will sell for around £450 when it goes on sale early in September, through a dedicated UK online shop set to go online at that time.

The BDP-831 is Profile 2.0, supporting BD Live disc features, has 1GB of internal storage, and can also handle a wide variety of music and image formats, either on disc or USB memory devices.

It has 1080P upscaling courtesy of Anchor Bay's VRS technology, supports all the HD audio formats from Dolby and DTS, and also has a novel Source Direct mode, enabling it to operate as a digital transport.

That means it simply delivers the digital content on discs to its outputs, with no internal processing.

The player has HDMI, 7.1-channel analogue, stereo analogue and optical/electrical digital outputs, plus USB sockets on the front and rear.

When playing SACD titles, the player can deliver the music as DSD, or process it internally to the same LPCM output also available from other formats.

We've just received our review sample of the BDP-831, and hope to have our first 'hands-on' impressions online just after the weekend. A full review, both in the magazine and online, will follow later.

Blive solgt til £450


Lade til at den er prisis samme model som den amerikanske, bare låst til Reg. B/2.

Hvis jeg var Oppo så ville jeg kalde den amerikanske version for Oppo BDP-83A og den europæiske version for Oppo BDP-83B, da det er tale om prisis samme maskine

Og mon ikke at kodefri kit fra bluraychip.dk også kan bruges i den europæiske version 

Så nu må Otto se at komme i omdrejninger og få bestilt nogle af den europæiske version hjem til alle dem der har forbestilt 




Redigeret af Startrek - 21-August-2009 kl. 19:41
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2009 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:


Så nu må Otto se at komme i omdrejninger og få bestilt nogle af den europæiske version hjem til alle dem der har forbestilt 


Det ka' være du vil overtage importen. Du er altid fremme i skoen

Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2009 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:


Så nu må Otto se at komme i omdrejninger og få bestilt nogle af den europæiske version hjem til alle dem der har forbestilt 


Det ka' være du vil overtage importen. Du er altid fremme i skoen


Nogle skal jo værre det , mon er det derfor at jeg har ømme fødder

Ellers er i jo god til at tage diverse emner op, og det gør dette forum til det beste i DK, da i jo også er fremme i skoen, næsten altid


Redigeret af Startrek - 21-August-2009 kl. 19:52
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 13>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu