recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oppo BDP-80 (Nyhed)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOppo BDP-80 (Nyhed)

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af kbh4 kbh4 skrev:

Til gengæld er der vist ingen blæser i BDP-30 - kan man høre den i BDP-83?

Nej
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

Ud fra specifikationerne at dømmer, er BD-80 ligeså god som BD83 på Blu-ray delen?  Eller er der nogen nævneværdig forskel der?

Hvis du bruger HDMI ud på både billede og lyd, og afspiller 1080P materiale, så er deres performance formentligt identisk. 1080i materiale kan der være forskel på. Det bliver faktisk lidt interessant at sammenligne 1080i performance med afspillere der bruger ABT 1030, de har nemlig en glimrende DVD-afspilning, men middelmådlig 1080i afspilning. Det er ikke umuligt at BDP-80 får en bedre 1080i de-interlacing end ABT1030 (men ringere end ABT2010). Dermed kan svaret på hvilken afspiller der er bedst til de-interlacing, godt blive lidt speget...
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 15:04
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Ja ellers ville det jo ikke være nogle logik at havde BDP-83, men havde ellers håbet at de havde droppe de analog udgang, og fik prisen meget ned.

Langt størstedelen af BDP-83 er solgt fordi folk ønsker en afspiller der er rigtigt god både på BD og DVD (og i det hele taget bare er "god til det hele"). Der er en del der har købt den fordi det er den bedste 5000,-s DVD-afspiller på markedet, og har taget BD delen med "som bonus". BDP-83 vil stadig være bedre på DVD-siden også, hvis man bruger opskaleringen.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Ud fra specifikationerne at dømmer, er BD-80 ligeså god som BD83 på Blu-ray delen?  Eller er der nogen nævneværdig forskel der?

Hvis du bruger HDMI ud på både billede og lyd, og afspiller 1080P materiale, så er deres performance formentligt identisk. 1080i materiale kan der være forskel på. Det bliver faktisk lidt interessant at sammenligne 1080i performance med afspillere der bruger ABT 1030, de har nemlig en glimrende DVD-afspilning, men middelmådlig 1080i afspilning. Det er ikke umuligt at BDP-80 får en bedre 1080i de-interlacing end ABT1030 (men ringere end ABT2010). Dermed kan svaret på hvilken afspiller der er bedst til de-interlacing, godt blive lidt speget...

Hvis den komme til at koste omkring 3000,- kr. så er der jo en del Blu-ray afspille, der burte være ens i kalitete på DVD og Blu-ray side, men som koste under eller omkring 2000,- kr., så det eneste man få mere er muligheden for at kunne afspille SACD, men så blive det spænde og se havde den billiges af de helt nye Blu-ray afspiller fra Pioneer som også skulle kunne afspille SACD komme til at koste.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 15:42
Så med andre ord, hvis man gerne vil bruge Oppoen til ren BD-afspilning, så er man bedst tjent med den lille model? - hvad med afsplining af CD/SACD - hvor stor forskel er der her? - jeg har opgivet DVD-skiverne for længst, så hvis den eneste forskel er, at den ikke vil give så godt billed ved afspilning af DVD, så tror jeg jeg hopper på en.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Så med andre ord, hvis man gerne vil bruge Oppoen til ren BD-afspilning, så er man bedst tjent med den lille model?

Jeg ved ikke om man er "bedst tjent" med det, mange vil sikkert betale det ekstra bare for at have en lidt lækrere konstruktion, lys i fjernbetjeningen osv, det er jo ikke formuer der er mellem dem prismæssigt, uanset hvad BDP-80 præcist lander på.

- hvad med afsplining af CD/SACD - hvor stor forskel er der her? - jeg har opgivet DVD-skiverne for længst, så hvis den eneste forskel er, at den ikke vil give så godt billed ved afspilning af DVD, så tror jeg jeg hopper på en.

Nu er det jo umuligt at svare på HVOR store evt. forskelle er, eftersom BDP-80 ikke har været i fingrene på nogen endnu, men via HDMI er der sandsynligvis ingen forskel.
Til top
Raskolnikov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Marts-2004
Point: 459
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 15:51

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Hvis den komme til at koste omkring 3000,- kr. så er der jo en del Blu-ray afspille, der burte være ens i kalitete på DVD og Blu-ray side, men som koste under eller omkring 2000,- kr., så det eneste man få mere er muligheden for at kunne afspille SACD, men så blive det spænde og se havde den billiges af de helt nye Blu-ray afspiller fra Pioneer som også skulle kunne afspille SACD komme til at koste.

Men hvor mange af dem kan leveres kodefri? Wink
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 16:04

Så med andre ord, hvis man gerne vil bruge Oppoen til ren BD-afspilning, så er man bedst tjent med den lille model? - hvad med afsplining af CD/SACD - hvor stor forskel er der her? - jeg har opgivet DVD-skiverne for længst, så hvis den eneste forskel er, at den ikke vil give så godt billed ved afspilning af DVD, så tror jeg jeg hopper på en.

Hvis man se den som en ren transporten, så ville man sende DSD vider til decodning i en forstærker, og så er det jo ligegyldig hvordan at de analoge udgang er i kvalitet.

Derfor kunne jeg god ønske mig en høj kvalitets DAC med mulighed for at kunne decode DSD, nogle der ved om det er på vej, ellers så er her en god ide til danske firma om at skrue en sådan samme, jeg skel gerne melde mig som beta tester af en sådan.    
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 16:16

Derfor kunne jeg god ønske mig en høj kvalitets DAC med mulighed for at kunne decode DSD, nogle der ved om det er på vej, ellers så er her en god ide til danske firma om at skrue en sådan samme, jeg skel gerne melde mig som beta tester af en sådan.    

Hvad ville ideen være fremfor at købe en ordenlig forstærker med det indbygget?
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Hvad ville ideen være fremfor at købe en ordenlig forstærker med det indbygget?

Der er bare lige det lille problem, at der ikke er nogle ordenlig for-forstærker med DSD indbygget, og hvis der er at de så dyre at en løs DAC let kan være gode penge at give ud Cry
Til top
Raskolnikov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Marts-2004
Point: 459
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 17:53
Nu læser jeg manualen igennem http://download.oppodigital.com/BDP80/BDP-80%20English%20Manual%20v6.pdf og kom til at tænke på følgende. Kan man gøre sådan at alm. DVD SS kører igennem Coxial og BD SS kører igennme 7.1 ud? Med andre kan de to udgange spille samtidig? Så kan man jo bare selv vælge én af dem. Grunden til at jeg overveje det er om man ikke regne med at Coxial ud trods alt er bedre end den analoge udgang til andet end hvor den kræves? Smile

Jeg har en Marantz SR4600.

Redigeret af Raskolnikov - 23-Januar-2010 kl. 17:56
Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2006
Point: 688
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 22:33
Det kan være Lexicon nupper den også og så kun sælger den til 20.000kr Tongue