recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oppo BDP-83/BDP-LX71?????
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOppo BDP-83/BDP-LX71?????

Besvar Besvar Side  <1234 13>
Forfatter
Besked
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2009 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Enig med Hother.

Dog kan det være at oppoen er hurtigere end lx71'eren som er pinlig langsom. Pio'en er i mine øjne længer foran rent designmæssigt, men det er jo en smagssag

Jeg har ladet mig fortælle (fra sædvanligvis utilregnelig side) at LX71 med næste opdatering vil blive gjort hurtigere. Men der er jo naturligvis indbyggede begrænsninger for hvor hurtig den kan gøres

Og yes designet er sublimt - hvis man altså kan lide det

Hvordan ligger det med updateringer,Er det fra internettet,brændt ned på cd?? og er der ikke noget med at Pioneeren ikke har Hd-master??eller kan den afspille alle formater?? og hvor er den så billigst at købe(altså hos en god forhandler)? Kt radio reklamerer med 5995kr,er det en okm pris?
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2009 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af kimols kimols skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Enig med Hother.

Dog kan det være at oppoen er hurtigere end lx71'eren som er pinlig langsom. Pio'en er i mine øjne længer foran rent designmæssigt, men det er jo en smagssag

Jeg har ladet mig fortælle (fra sædvanligvis utilregnelig side) at LX71 med næste opdatering vil blive gjort hurtigere. Men der er jo naturligvis indbyggede begrænsninger for hvor hurtig den kan gøres

Og yes designet er sublimt - hvis man altså kan lide det

Hvordan ligger det med updateringer,Er det fra internettet,brændt ned på cd?? og er der ikke noget med at Pioneeren ikke har Hd-master??eller kan den afspille alle formater?? og hvor er den så billigst at købe(altså hos en god forhandler)? Kt radio reklamerer med 5995kr,er det en okm pris?

Opdateringen er den gode gamle måde via en CD. Nu er det sådan, at vi har oprettet en opdateringsgruppe. Jeg brænder en CD, og sender den videre til én som sender den videre und soweiter

Hvis den ikke har HD master, så har jeg et problem for jeg har set flere film med HD Master-lyd. Men den bitstreamer pt kun, men denne "fejl" ændres ved den næste opdatering, hvorefter den vil decode.

Pris, jeg ville nok ringe og få en sludder med Sparshop.

Og havde det ikke været sådan, at Pioneer.dk har omkring 80 SC-LX71 i restordre, så kunne du komme hjem og se og lytte på en BDP-LX71 hos mig -så var du formentligt solgt - selvom det ikke ville være fair overfor Oppo´en 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2009 kl. 13:03
Og havde det ikke været sådan, at Pioneer.dk har omkring 80 SC-LX71 i restordre, så kunne du komme hjem og se og lytte på en BDP-LX71 hos mig -så var du formentligt solgt - selvom det ikke ville være fair overfor Oppo´en
ja tak,det er jo ærgeligt at du og flere skal sidde der uden forstærker
Jeg bruger min Bd30,den er jo osse sat til at bitstreame,så hvad er det der bliver anderledes med lyden på Pioneeren når den bliver updateret næste gang?? Lyder da fint med en updaterings gruppe
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2009 kl. 13:07

ja tak,det er jo ærgeligt at du og flere skal sidde der uden forstærker
Jeg bruger min Bd30,den er jo osse sat til at bitstreame,så hvad er det der bliver anderledes med lyden på Pioneeren når den bliver updateret næste gang?? Lyder da fint med en updaterings gruppe

HD lyd bliver som jeg skrev pt kun bitstreamet til en receiver der kan decode lydformatet. Jeg har ikke hæftet mig så meget ved det "problem" for jeg har jo haft en receiver der kan decode.

Hvis du har en receiver der kan decode HD lydformater vil du efter opdateringen ikke opleve forskelle i lyden. Men de mennesker som ikke har en reciever der kan decode vil nu kunne få HD lydformater i "øret"

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2009 kl. 13:09
OK takker..Jamen det kan min Denon 3808 da sagtens.
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2009 kl. 13:12

OK takker..Jamen det kan min Denon 3808 da sagtens.

Præcis

Til top
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2009 kl. 13:16
Er der stort forskel på afspilling af Blu-ray film mellem pana bd30 og så Pioneeren??? og alm Dvd?
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2009 kl. 13:29

Er der stort forskel på afspilling af Blu-ray film mellem pana bd30 og så Pioneeren??? og alm Dvd?

Jeg forskellen er stor. Du kan jo læse review´en af LX71´erens lillebror på hometeather:

http://www.hometheaterforum.com/htf/ht-hardware-high-definit ion/279314-htf-hardware-review-pioneer-elite-bdp-05fd-blu-ra y-player.html#post3470346

Til top
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2009 kl. 13:37
ja det lyder som om den er LIDT bedre end pana-bd30
Men hvad er det der
chroma for noget
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2009 kl. 13:41

Men hvad er det der
chroma for noget

Jeg har nogenlunde en fornemmelse for chroma´s betydning for billedet, men ikke nok til, at jeg vil bevæge mig i den forklaring

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2009 kl. 14:17

Men hvad er det der
chroma for noget

Chroma betyder farve. Hvilken sammenhæng?

Til top
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2009 kl. 14:25

05FD Video and Audio Quality

Right here is where your build quality comes into play big time, the 05FD is a quality audio visual beast..  Discs used for the review where Monsters Ball (look for my HTF review), Masters of Horror Vol. 2, Planet of the Apes (1968), Basic Instinct, Basic Instinct 2, Fifth Element Remaster, Troy Directors Cut and a few others. The 05FD simply delivers the goods when it comes to video, the HDMI output is as clean as a whistle, sharp and vibrant all while being natural and having zero problems with regards to test patterns, no added sharpness, no contrast blooming, no black crushing. Color reproduction and decoding where spot on perfect with not one single issue in color decoding with blue, red or green test patterns. Not all sources are as perfect performance wise in this regard, many players that have additional conversions (like to the 4:4:4 colorspace) will show slight or moderate color decoding problems that usually show (most often) in green sat/hue test patterns. Y/C delay issues were nonexistent with the unit at 1080p/24 HDMI. I cannot say enough about the PQ of the 05FD, it is as near to perfect as possible, I saw not one single issue that I would have to even touch on including chroma bug issues. It is the reviewers opinion that the 05FD is pretty much the best BD image going right now, of course this is limited to what I have seen recently including my previous best pick of the Panasonic BD50. The Pioneer simply delivers spectacular visuals that are spot on in every way possible, a truly high-end image from a high-end player that exudes natural image sharpness to a degree that I have rarely seen. A downside you may ask for? yes, discs that have very poor PQ (like Basic Instinct 2) are shown in full glory, which is not a good thing. The better your player and the better your system the more revealing of your source material, which at times can be a good thing (like Planet of the Apes (1968) and a bad thing in the aforementioned case. Again I can report that to my eye I am not seeing any chroma issues at all with the 05FD and BD media.Sorry det er lidt langt men i denne sammenhæng! Croma..

Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 13>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu