recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oppo BDP-83/BDP-LX71?????
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOppo BDP-83/BDP-LX71?????

Besvar Besvar Side  <12345 13>
Forfatter
Besked
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2009 kl. 14:26
Chroma..manglede et H.
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2009 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Ja ikke sjældent er jeg jo i "Opposition" til flere andre

Oppo´en formentlig en fortrinlig afspiller, og den har fordele frem for LX71 - hvis man altså har behov for disse forskelle (profile 2.0, afspilning og af SACD)

Jeg tror ikke at Oppo´en er en bønne bedre som BD afspiller end LX71 (ellers så får Otto da et problem), og jeg tvivler på, at de færreste vil kunne se forskel på DVD afspilningen mellem de 2 afspillere - vil dog vise sig.

Omvendt så ved du lige nøjagtig hvad du får i en LX71, en på alle måder glimrende, velfungerende og velbygget afspiller.

Jeg er klar til at modtage mine tæsk

Nu skal jeg jo ikke lyde som om jeg fyrer salgsgas af, men jeg håber jeg kan få lov at sige min mening her uden at blive sparket for reklame... Men: Nej, billedet på Oppo'en ved BD afspilning er næppe bedre end LX71. Forskellen i DVD-afspilning er lidt speget - det vil være sådan at på nogle DVD-film vil der ikke være synlig forskel, på andre vil forskellen være meget markant - det kan svinge fra film til film, fordi det primært drejer sig om de-interlacing. Hvis man først har set forskellen på rigtig og forkert de-interlacing, så holder man op med at mene at det nok bare er bagateller det drejer sig om...

Alle indikationer fra anmeldelser af beta-versionen samt erfaringer fra DV-983 afspilleren tyder på at "en på alle måder glimrende, velfungerende og velbygget afspiller" er præcist hvad man får med Oppo'en. Det synes jeg ikke man gør med LX71 - den er langsom, designet er en smagssag men finish'en er og bliver billig plastic, og touch-knapperne kan også diskuteres. Derudover er der en lang række features der kan virke som små detaljer - RS232 styring og IR loop-through f.eks. - der hver for sig måske ikke lige vælter læsset, men når _alle_ de små detaljer vipper til Oppo's fordel, så synes jeg konkurrenterne har det svært. Der er jo ikke i mine øjne tale om fordele og ulemper frem og tilbage mellem dem, det er et spørgsmål om hvorvidt du har brug for alt dét Oppo'en giver ekstra - men når det ikke KOSTER ekstra, hvad er ulempen så i at det er der? Jeg har svært ved at se andre argumenter for at købe andet i dét prisleje, end at man vil have design og betjening til at matche noget andet udstyr man har. Dét er jo i sig selv også helt fair.

Jeg er helt forberedt på at der vil være en modreaktion, når en afspiller hypes så meget som Oppo'en bliver. Jeg synes bare dem der gerne vil købe noget andet for ikke at følge med flokken, får et problem. Der er jo ikke tale om at give afkald på en masse ting for at få ypperlig kvalitet, men om at Oppo'en i helt unik grad leverer mere eller mindre alt man kan ønske sig, i én pakke. Jeg har svært ved at se et behov som Oppo'en ikke opfylder mindst lige så godt som alt andet. Matchende design/betjening er den eneste rigtige undtagelse, og så mangler vi nogle reaktioner på analog-lyd op mod de dyreste konkurrenter, men udover per automatik at forvente at dyrere er lig bedre, er der ikke noget reelt argument for at tro at den ikke kan følge med dér også.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2009 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af kimols kimols skrev:

05FD Video and Audio Quality

Right here is where your build quality comes into play big time, the 05FD is a quality audio visual beast..  Discs used for the review where Monsters Ball (look for my HTF review), Masters of Horror Vol. 2, Planet of the Apes (1968), Basic Instinct, Basic Instinct 2, Fifth Element Remaster, Troy Directors Cut and a few others. The 05FD simply delivers the goods when it comes to video, the HDMI output is as clean as a whistle, sharp and vibrant all while being natural and having zero problems with regards to test patterns, no added sharpness, no contrast blooming, no black crushing. Color reproduction and decoding where spot on perfect with not one single issue in color decoding with blue, red or green test patterns. Not all sources are as perfect performance wise in this regard, many players that have additional conversions (like to the 4:4:4 colorspace) will show slight or moderate color decoding problems that usually show (most often) in green sat/hue test patterns. Y/C delay issues were nonexistent with the unit at 1080p/24 HDMI. I cannot say enough about the PQ of the 05FD, it is as near to perfect as possible, I saw not one single issue that I would have to even touch on including chroma bug issues. It is the reviewers opinion that the 05FD is pretty much the best BD image going right now, of course this is limited to what I have seen recently including my previous best pick of the Panasonic BD50. The Pioneer simply delivers spectacular visuals that are spot on in every way possible, a truly high-end image from a high-end player that exudes natural image sharpness to a degree that I have rarely seen. A downside you may ask for? yes, discs that have very poor PQ (like Basic Instinct 2) are shown in full glory, which is not a good thing. The better your player and the better your system the more revealing of your source material, which at times can be a good thing (like Planet of the Apes (1968) and a bad thing in the aforementioned case. Again I can report that to my eye I am not seeing any chroma issues at all with the 05FD and BD media.Sorry det er lidt langt men i denne sammenhæng! Croma..

Som sagt, chroma betyder farve, og når det ikke er udspecificeret mere hvilke chroma problemer han mener der findes på andre afspillere, så er det lidt svært at svare på. "Chroma issues" kan dække over f.eks. forkert upsampling af farve-kanalerne, hvilket kan give striber i f.eks. røde farver, eller slørede farveovergange. Men igen, der er ingen grund til at tro at Oppo'en ikke vil matche Pioneer'en på det punkt, for som det jo sådan set fremgår, så er det mere et spørgsmål om at undgå at gøre noget forkert, som at gøre noget særligt ekstra. Og som jeg har sagt mange gange, at lave tingene rigtigt er ikke nødvendigvis dyrere end at lave dem forkert - ofte tværtimod.

Til top
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2009 kl. 14:55
takker for en solid god forklaring... jeg går i tænkebox.... Takker for folks mening omkring dette emne...
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2009 kl. 14:57

Er der stort forskel på afspilling af Blu-ray film mellem pana bd30 og så Pioneeren??? og alm Dvd?

Ja der er så stor forskel mellem BD30 og 51FD (som nærmest er identisk med LX71) at det kan ses med det blotte øje, både BD- og DVD afspilning.

Til top
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2009 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Er der stort forskel på afspilling af Blu-ray film mellem pana bd30 og så Pioneeren??? og alm Dvd?

Ja der er så stor forskel mellem BD30 og 51FD (som nærmest er identisk med LX71) at det kan ses med det blotte øje, både BD- og DVD afspilning.

Ja du havde jo en bd30 før din Pioneer.... hvor ligger forskellen??hvad er det du kan se ? iforhold til før?
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2009 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Ja ikke sjældent er jeg jo i "Opposition" til flere andre

Oppo´en formentlig en fortrinlig afspiller, og den har fordele frem for LX71 - hvis man altså har behov for disse forskelle (profile 2.0, afspilning og af SACD)

Jeg tror ikke at Oppo´en er en bønne bedre som BD afspiller end LX71 (ellers så får Otto da et problem), og jeg tvivler på, at de færreste vil kunne se forskel på DVD afspilningen mellem de 2 afspillere - vil dog vise sig.

Omvendt så ved du lige nøjagtig hvad du får i en LX71, en på alle måder glimrende, velfungerende og velbygget afspiller.

Jeg er klar til at modtage mine tæsk

Nu skal jeg jo ikke lyde som om jeg fyrer salgsgas af, men jeg håber jeg kan få lov at sige min mening her uden at blive sparket for reklame... Men: Nej, billedet på Oppo'en ved BD afspilning er næppe bedre end LX71. Forskellen i DVD-afspilning er lidt speget - det vil være sådan at på nogle DVD-film vil der ikke være synlig forskel, på andre vil forskellen være meget markant - det kan svinge fra film til film, fordi det primært drejer sig om de-interlacing. Hvis man først har set forskellen på rigtig og forkert de-interlacing, så holder man op med at mene at det nok bare er bagateller det drejer sig om...

Alle indikationer fra anmeldelser af beta-versionen samt erfaringer fra DV-983 afspilleren tyder på at "en på alle måder glimrende, velfungerende og velbygget afspiller" er præcist hvad man får med Oppo'en. Det synes jeg ikke man gør med LX71 - den er langsom, designet er en smagssag men finish'en er og bliver billig plastic, og touch-knapperne kan også diskuteres. Derudover er der en lang række features der kan virke som små detaljer - RS232 styring og IR loop-through f.eks. - der hver for sig måske ikke lige vælter læsset, men når _alle_ de små detaljer vipper til Oppo's fordel, så synes jeg konkurrenterne har det svært. Der er jo ikke i mine øjne tale om fordele og ulemper frem og tilbage mellem dem, det er et spørgsmål om hvorvidt du har brug for alt dét Oppo'en giver ekstra - men når det ikke KOSTER ekstra, hvad er ulempen så i at det er der? Jeg har svært ved at se andre argumenter for at købe andet i dét prisleje, end at man vil have design og betjening til at matche noget andet udstyr man har. Dét er jo i sig selv også helt fair.

Jeg er helt forberedt på at der vil være en modreaktion, når en afspiller hypes så meget som Oppo'en bliver. Jeg synes bare dem der gerne vil købe noget andet for ikke at følge med flokken, får et problem. Der er jo ikke tale om at give afkald på en masse ting for at få ypperlig kvalitet, men om at Oppo'en i helt unik grad leverer mere eller mindre alt man kan ønske sig, i én pakke. Jeg har svært ved at se et behov som Oppo'en ikke opfylder mindst lige så godt som alt andet. Matchende design/betjening er den eneste rigtige undtagelse, og så mangler vi nogle reaktioner på analog-lyd op mod de dyreste konkurrenter, men udover per automatik at forvente at dyrere er lig bedre, er der ikke noget reelt argument for at tro at den ikke kan følge med dér også.

Jamen jeg tror ikke at du får skyld for salgsgas Otto, for dit indlæg er også her seriøst, ligesom jeg håber mine indlæg også betragtes som seriøse.

Det ændre dog ikke på, at jeg fremdeles synes at LX71 er velfungerende. Det kan man have forskellige meninger om, ligesom man kan have endda meget forskellige meninger om en afspiller som kun er kendt af få, og disse er udvalgt af Oppo.

Men der er intet i det du bedyrer som ændre mening om LX71. Jeg tænker måske mere som daglig bruger af en BD afspiller.

Vi har stadig at se hvorledes Oppo fungere, hvor mange eventuelle fejl der måtte være osv., nøjagtig ligesom for alle andre produkter, og alligevel hæves Oppo´en til en "Overafspiller". Og det i betragtning af, at Oppo´s samlekvalitet ofte har været så middelmåddig.

Men som du selv er inde på det er jo utroligt så meget reklame Oppo´en (nej Otto - det er ikke dig jeg har i tankerne) har fået, endda et år før den er kommet i handlen - og meget få ved faktisk hvorledes den fungere

Redigeret af Hother - 30-April-2009 kl. 15:32
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12431
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2009 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Dog kan det være at oppoen er hurtigere end lx71'eren som er pinlig langsom.

Ikke 'kan være'. Hvis Oppo'en har noget nær de PS3-hastigheder der loves, så er den lysår hurtigere end Pioneer.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2009 kl. 16:07

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja du havde jo en bd30 før din Pioneer.... hvor ligger forskellen??hvad er det du kan se ? iforhold til før?

Det er nok svært for mig at svare helt konkret på, da jeg ikke har en dyt forstand på teknikken. Jeg ser bare et bedre billede med lidt mere dybde i farverne og lidt mere klarhed. 

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2009 kl. 16:08

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Dog kan det være at oppoen er hurtigere end lx71'eren som er pinlig langsom.

Ikke 'kan være'. Hvis Oppo'en har noget nær de PS3-hastigheder der loves, så er den lysår hurtigere end Pioneer.

Nu ved jeg jo ikke hvordan du definere et lysår, men mig bekendt taler vi om noget med en forskel omkring 20-25 ved load af en BD film.

Og en hastighed som formentlig ændres ved en kommende update.

Lidt synd at der ikke er en proffesionel Pioneer-mand til at forsvare LX71, for jeg aner ikke hvad rs1... eller  IR loop er. Det er i det mindste ikke noget jeg mærker noget til i dagligdagen

Redigeret af Hother - 30-April-2009 kl. 16:11
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2009 kl. 16:15
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 695
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2009 kl. 16:36

Dem der har været med til "BD aften hos Otto" kan vel forklare hvordan billedet var på DVD med en Oppo 983 - hvis forskel ift. de andre afspillere er der nok en hel del at hente ift. LX51/71. Dem der ikke har set en Oppo 983 eller lignende DVD afspiller og set "hvad der ser bedst/godt ud" kan nok have svært ved at konkludere om forskellen er stor eller marginal.

Skal man tro brugerne på f.eks. avsforum.com er det vist en "no brainer" eller hvad der tidligere blev sagt.

Men til tråd starter er der ingen tvivl om at jeg personligt ville vælge at vente på Oppo'en. Omvendt hvis du "kun" havde lad os sige 80 DVD film og regnede med ikke at se andet en BR, ville jeg stærkt overveje Pio51'eren. Lyd mæssigt må det være begrænset hvor meget du får ud af det når din receiver må formodes at dekode signalet bedre end såvel Panasonic som Pioneer.

Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 13>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu