Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
p.las
Guld medlem
Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
|
Emne: Oppo bdp-83 dekodning Sendt: 24-December-2010 kl. 11:27 |
Hej.
Er der nogen der har testet hvordan Oppoen dekoder i forhold til Intern dekodning i forstærkeren?. Hvis der er forskel, hvad er forskellen så. Jeg har ikke selv mulighed for at teste det , da min processor ikke kan dekode hd lydspor.
Redigeret af p.las - 24-December-2010 kl. 11:41
|
|
 |
Exxtreme
Guld medlem
Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Point: 1091
|
Sendt: 24-December-2010 kl. 11:43 |
Det er jo ikke nemt at svare på når du ikke skriver hvilken forstærker du vil sammenligne med... Det er jo altid bedst at sende signalet igennem den bedste D/A converter, men du er nødt til at skrive hvilken forstærker og evt. D/A converter så vil sammenligne Oppo'en med...
|
 |
p.las
Guld medlem
|
Sendt: 24-December-2010 kl. 12:00 |
Exxtreme skrev:
Det er jo ikke nemt at svare på når du ikke skriver hvilken forstærker du vil sammenligne med... Det er jo altid bedst at sende signalet igennem den bedste D/A converter, men du er nødt til at skrive hvilken forstærker og evt. D/A converter så vil sammenligne Oppo'en med...
|
Dekodningen har ikke noget at gøre med d/a konvereringen . Jeg vil bare vide om de der har en Oppo oplever en forskel mellem pcm og bitstream ........altså dekodning i oppoen vs dekodning i forstærkeren......generelt, uanset hvilken forstærker man har
|
|
 |
kennethbrdk
Guld medlem
Oprettet: 20-August-2007
Point: 1194
|
Sendt: 24-December-2010 kl. 12:13 |
p.las skrev:
Exxtreme skrev:
| Dekodningen har ikke noget at gøre med d/a konvereringen . Jeg vil bare vide om de der har en Oppo oplever en forskel mellem pcm og bitstream ........altså dekodning i oppoen vs dekodning i forstærkeren......generelt, uanset hvilken forstærker man har |
Jeg har en Denon 3808A og kan ikke høre den store forskel uanset om Oppo´en (PCM) eller Denon´en (Bitstream) står for det, men har nu inddelt det således at Oppo´en står for billedet og Denon´en står for lyden - Denon´en skal jo også lave lidt 
|
 |
p.las
Guld medlem
|
Sendt: 24-December-2010 kl. 13:35 |
kennethbrdk skrev:
p.las skrev:
Exxtreme skrev:
Det er jo ikke nemt at svare på når du ikke skriver hvilken forstærker du vil sammenligne med... Det er jo altid bedst at sende signalet igennem den bedste D/A converter, men du er nødt til at skrive hvilken forstærker og evt. D/A converter så vil sammenligne Oppo'en med... | Dekodningen har ikke noget at gøre med d/a konvereringen . Jeg vil bare vide om de der har en Oppo oplever en forskel mellem pcm og bitstream ........altså dekodning i oppoen vs dekodning i forstærkeren......generelt, uanset hvilken forstærker man har |
Jeg har en Denon 3808A og kan ikke høre den store forskel uanset om Oppo´en (PCM) eller Denon´en (Bitstream) står for det, men har nu inddelt det således at Oppo´en står for billedet og Denon´en står for lyden - Denon´en skal jo også lave lidt  |
Kan du ikke høre forskel, eller er der en mindre forskel
|
|
 |
kennethbrdk
Guld medlem
|
Sendt: 24-December-2010 kl. 22:49 |
p.las skrev:
kennethbrdk skrev:
p.las skrev:
Exxtreme skrev:
Det er jo ikke nemt at svare på når du ikke skriver hvilken forstærker du vil sammenligne med... Det er jo altid bedst at sende signalet igennem den bedste D/A converter, men du er nødt til at skrive hvilken forstærker og evt. D/A converter så vil sammenligne Oppo'en med... | Dekodningen har ikke noget at gøre med d/a konvereringen . Jeg vil bare vide om de der har en Oppo oplever en forskel mellem pcm og bitstream ........altså dekodning i oppoen vs dekodning i forstærkeren......generelt, uanset hvilken forstærker man har |
Jeg har en Denon 3808A og kan ikke høre den store forskel uanset om Oppo´en (PCM) eller Denon´en (Bitstream) står for det, men har nu inddelt det således at Oppo´en står for billedet og Denon´en står for lyden - Denon´en skal jo også lave lidt  |
Kan du ikke høre forskel, eller er der en mindre forskel  |
Den er så minimal, at jeg ikke ville kunne høre forskel i en "blindtest" eller hedder det "døvtest" så 
|
 |
p.las
Guld medlem
|
Sendt: 24-December-2010 kl. 23:30 |
kennethbrdk skrev:
p.las skrev:
kennethbrdk skrev:
p.las skrev:
Exxtreme skrev:
Jeg har en Denon 3808A og kan ikke høre den store forskel uanset om Oppo´en (PCM) eller Denon´en (Bitstream) står for det, men har nu inddelt det således at Oppo´en står for billedet og Denon´en står for lyden - Denon´en skal jo også lave lidt  | Kan du ikke høre forskel, eller er der en mindre forskel  |
Den er så minimal, at jeg ikke ville kunne høre forskel i en "blindtest" eller hedder det "døvtest" så  |
Okay......du er ikke sikker på at der er forskel overhovedet
|
|
 |
kennethbrdk
Guld medlem
|
Sendt: 25-December-2010 kl. 00:12 |
p.las skrev:
kennethbrdk skrev:
p.las skrev:
kennethbrdk skrev:
p.las skrev:
Exxtreme skrev:
Jeg har en Denon 3808A og kan ikke høre den store forskel uanset om Oppo´en (PCM) eller Denon´en (Bitstream) står for det, men har nu inddelt det således at Oppo´en står for billedet og Denon´en står for lyden - Denon´en skal jo også lave lidt  | Kan du ikke høre forskel, eller er der en mindre forskel  |
Den er så minimal, at jeg ikke ville kunne høre forskel i en "blindtest" eller hedder det "døvtest" så  |
Okay......du er ikke sikker på at der er forskel overhovedet
|
Jeps
|
 |