recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oppo bdp-83 eller bdp-831?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOppo bdp-83 eller bdp-831?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
marlowe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Emne: Oppo bdp-83 eller bdp-831?
    Sendt: 29-August-2009 kl. 07:48

Er der nogen grund til at vente på bdp-831, hvis man alligevel skal have den gjort regionfri?

Hvis prisen i UK bliver ca £450, er det jo ikke meget under prisen for bdp-83 hos crtprojectors, når man tager højde for porto m.v.

Bdp-831 vil kunne leveres af danske forhandlere, men jeg kan ikke se nogen åbenbare fordele ved det.

Til top
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2009 kl. 08:22
En fordel kunne være i tilfælde af at afspilleren skulle repareres/ombyttes... Så er det nemmere at aflevere/sende den til AV Precision, end at skulle til at sende den til UK...
Til top
marlowe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-Maj-2009
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2009 kl. 09:29

Helt rigtigt, men hvor tit gør man lige det.

Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2009 kl. 09:40
Det er vel et spørgsmål om det på en måde er ændre på den, når det komme til afspilning af PAL DVD 
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2009 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

En fordel kunne være i tilfælde af at afspilleren skulle repareres/ombyttes... Så er det nemmere at aflevere/sende den til AV Precision, end at skulle til at sende den til UK...

Med de priser som Post DK tage for at sende pakke, så koste del vel ikke meget mere at sende den til UK med GLS
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2009 kl. 11:10

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Med de priser som Post DK tage for at sende pakke, så koste del vel ikke meget mere at sende den til UK med GLS

spørgsmålet er om værdien af bd83 falder når 831 kommer. Når der altså opstår et brugtmarked

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2009 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af marlowe marlowe skrev:

Helt rigtigt, men hvor tit gør man lige det.

Det svinger jo... Det er kun dig selv der kan vurdere om du vil tage chancen...
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2009 kl. 12:13

Der tror jeg nu ikke GLS kan være med prismæssigt... Det er også mere besværet med at skulle sende den til england... Ikke alle bor i nærheden af en GLS pakkeshop eller central, og man vil givetvis skulle undvære afspilleren længere...
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2009 kl. 12:13

Det er vel et spørgsmål om det på en måde er ændre på den, når det komme til afspilning af PAL DVD 

Hvad skulle der være ændret?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2009 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

spørgsmålet er om værdien af bd83 falder når 831 kommer. Når der altså opstår et brugtmarked

Selvfølgelig falder den da ikke... Tror du selv at der opstår et brugtmarked med 83'ere så snart 831 kommer til DK? Det er jo nøjagtigt samme maskine... Hvorfor skulle 83 ejerne (inkl. mig selv) sælge deres afspiller for at få en magen til, og dermed tabe penge?

Jeg kunne ikke forestille mig en eneste BDP-83 ejer der sælger for at købe en BDP-831, det giver slet ikke nogen mening... Dem der har en 83'er (i hvert fald de fleste) har jo regions-oplåst dem med firmware eller hardware-kit...
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2009 kl. 16:25

Selvfølgelig falder den da ikke... Tror du selv at der opstår et brugtmarked med 83'ere så snart 831 kommer til DK? Det er jo nøjagtigt samme maskine... Hvorfor skulle 83 ejerne (inkl. mig selv) sælge deres afspiller for at få en magen til, og dermed tabe penge?

Jeg kunne ikke forestille mig en eneste BDP-83 ejer der sælger for at købe en BDP-831, det giver slet ikke nogen mening... Dem der har en 83'er (i hvert fald de fleste) har jo regions-oplåst dem med firmware eller hardware-kit...

det er da ikke usandsynligt at om et år , når der muligvis er brugte 83 og 831 til  salg , at der er mange der fortrækker den danske udgave , købt ved en dansk forhandler. Hvis alle var ligeglade havde alle allerede købt en afspiller i england. inklusive mig selv. Det er jo som regel udbud og efterspørgslen der bestemmer prisen. så hvis de fleste fortrækker en dansk udgave, må den også være mere vær på det brugte marked. det kan jo være jeg er en af de få som fertrækker den danske udgave?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2009 kl. 16:55

det er da ikke usandsynligt at om et år , når der muligvis er brugte 83 og 831 til  salg , at der er mange der fortrækker den danske udgave , købt ved en dansk forhandler.

Ja det er muligt til den tid... Men nu er det dette jeg ikke er enig i:

spørgsmålet er om værdien af bd83 falder når 831 kommer.

Hvis alle var ligeglade havde alle allerede købt en afspiller i england. inklusive mig selv.

Nu er det jo ikke kun det der afgør om folk bestiller i udlandet... Der findes f.eks. en del folk der konsekvent fravælger at handle i udlandet fordi de ikke tør "tage chancen" hvis de skulle blive snydt eller i tilfælde af defekt og reparation/ombytning.

Det er jo som regel udbud og efterspørgslen der bestemmer prisen. så hvis de fleste fortrækker en dansk udgave, må den også være mere vær på det brugte marked. det kan jo være jeg er en af de få som fertrækker den danske udgave?

Jamen der kan være mange grunde til at folk venter på den europæiske udgave, og jeg forstår skam godt at nogle venter... Jeg ville selv helst have købt den hos AV Precision, men jeg gad simpelthen ikke at vente mere... Lanceringsdatoen rykkes konstant, og hvem ved om sidst i september, som er det nuværende lanceringstidspunkt holder? Det skulle ikke under mig om det blev udsat igen...

Det er så bare sur røv for de europæiske forhandlere, at Oppo har så skod en markedsføringsstrategi, for jeg ved at CRT Projectors har solgt RIGTIG mange afspillere til de europæiske lande...

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu