recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oppo BDP-83/ scaler evne??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOppo BDP-83/ scaler evne??

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
veyron Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 682
Direkte link til dette indlæg Emne: Oppo BDP-83/ scaler evne??
    Sendt: 07-September-2009 kl. 22:01

Hej, lige et lidt knudret spørgsmål..... Er der nogen synsmæssig ( eller fysisk målbar ) forskel på outputtet fra en NTSC 1080/24p opskalering kontra en PAL 1080p opskalering, altså begge fra dvd-mediet.

Tænker på at NTSC er 480i kontra PAL 576i.......

Spørgsmålet går altså på om Oppo, eller andre, får et bedre slutresultat fra en højere startopløsning?

Vi hårde hardware-hunde husker jo tydeligt, og da vi fik de første Pioneer Laserdisc afspillere i slutfirserne, var der tydeligt forskel på CRT-skærmene, hvor europæiske PAL udgaver stod tydeligere end amerikanernes NTSC, der så til gengæld havde 1000 udgivelser for hver der blev udgivet herovre.

Pioneer KRP-600A(ISF-by Otto)

Oppo BDP-83 (reg.free.)

Supra HDMI
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12430
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 22:16
Det er forskelligt fra film til film, hvilken udgave der ser bedst ud. Der kan ikke opstilles regler for det.

Stod jeg med valget ville jeg til enhver tid vælge en NTSC dvd, eftersom det er den eneste der kører i den rigtige hastighed. Oppo'en og andre afspillere kan så fjerne judderen.
Til top
veyron Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 22:25
Tak for svaret, nok lidt det jeg forventede selv.
Har heldigvis en del NTSC dvd'er i retroskabet
Specielt serier er billigere og udvalget større på NTSC

Oppo BDP-83 (reg.free.)

Supra HDMI
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af veyron veyron skrev:

Vi hårde hardware-hunde husker jo tydeligt, og da vi fik de første Pioneer Laserdisc afspillere i slutfirserne, var der tydeligt forskel på CRT-skærmene, hvor europæiske PAL udgaver stod tydeligere end amerikanernes NTSC, der så til gengæld havde 1000 udgivelser for hver der blev udgivet herovre.

Som Naiera siger, det kan være forskelligt fra udgivelse til udgivelse - der er den meget væsentlige forskel fra LD til DVD at LD var ukomprimeret. Når der skal flere linier ind på en DVD, er man nødt til at komprimere hårdere med en given bitrate. 8 mbps PAL er komprimeret mere end 8 mbps NTSC. Det er blandt andet derfor (men også på grund af den basale kvalitet af transferen) at PAL ikke altid er bedst, trods højere opløsning.

Til top
veyron Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 15:21
Jamen, så lærte jeg lige lidt mere her også, tak for svarene

Oppo BDP-83 (reg.free.)