Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12431
|
Sendt: 12-Maj-2009 kl. 18:31 |
Palmolive skrev:
Jeg har 3800BD og den er ikke hurtig til BD load, men jeg kan virkelig ikke se problemet i at skulle bruge 30-40 sek i starten af en film der skal køre i 1½-2 timer... Der skal jo alligevel altid dæmpes lys, hentes sodavand, m.v.
Load tiden på CD og DVD er fuldt ud sammenlignelig med andre afspillere... |
Én ting er loadetid, og en anden ting er så betjeningshastigheden. 3800BD var med til BD-aftenen hos Otto, og der var den altså en af de to absolut langsomste hvad angår opstart, load og betjening. Panasonic BD35 er hurtigere på alle punkter, men jeg kunne godt tænke mig at den var hurtigere endnu. Men du må da selv om hvorvidt du synes det er vigtigt. Jeg nævnte det fordi det er et punkt hvorpå Oppo'en skilder sig ud. Vi har at gøre med en afspiller der koster en tredjedel, men er ligeså god eller bedre på alle punkter på nær byggekvalitet og fjernbetjening.
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 12-Maj-2009 kl. 18:32 |
Leviathan.jk skrev:
Mht. om Oppo'en er bedre er der vist delte meninger om, en på avsfroum har sammenlignet dem, og der ser det ud til at være ca. lige gode til DVD, dog med bedre lyd i Denon'en. Men der er sikkert andre som mener noget andet. Men sådan vil det jo altid være. |
Oppo'en ér bedre til dvd. Hvis man ikke kan se det, så tester man nok ikke grundigt nok. Oppo'en kan også tage en NTSC dvd-film og lave 24 billeder i sekundet af filmmaterialet på skiven; det har før været forbeholdt Pioneer tv og scalere fra f.eks. DVDO.
|
 |
Leviathan.jk
Guld medlem
Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
|
Sendt: 12-Maj-2009 kl. 18:51 |
Naiera:
Ja ingen tvivl om at Oppo er god, og det er godt du nævner Denons langsommere loadtider. Dog synes jeg det er lidt for tidligt direkte at konkludere at Oppo'en er bedre end Denon'en til DVD. Der er ingen test endnu, og af de brugerbedømmelser, jeg har læst, er det meget tæt løb. Derudover er det ½ pris ikke en 1/3. Men igen dette er stadig en meget stor merpris!
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
|
Sendt: 12-Maj-2009 kl. 18:56 |
Jeg har en oppo 983 mener faktisk den slå en denon 380BD vedrørende dvd. Så hvis en opp83 er lige så god eller bedre. Mener faktisk der er lavet test, men ikke noget jeg har lige har undersøgt.
|
 |
Leviathan.jk
Guld medlem
|
Sendt: 12-Maj-2009 kl. 19:03 |
xcardman skrev:
Jeg har en oppo 983 mener faktisk den slå en denon 380BD vedrørende dvd. Så hvis en opp83 er lige så god eller bedre. Mener faktisk der er lavet test, men ikke noget jeg har lige har undersøgt. | Ok, lyder godt. Jeg må heller vente til Oppo'en kommer! :) Det jeg mener med det, er også mere, at man skal passe på med at komme med for hurtige konkulsioner. Fx er der meget delte meninger om, hvor god Sony 5000ES er til DVD, nogle mener, den er meget god, mens andre mener, den er dårligere end fx PS3 og billigere afspillere fra Sony selv. Så det er ikke altid nemt at gennemskue.
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 12-Maj-2009 kl. 19:08 |
Leviathan.jk skrev:
xcardman skrev:
Jeg har en oppo 983 mener faktisk den slå en denon 380BD vedrørende dvd. Så hvis en opp83 er lige så god eller bedre. Mener faktisk der er lavet test, men ikke noget jeg har lige har undersøgt. |
Ok, lyder godt. Jeg må heller vente til Oppo'en kommer! :) Det jeg mener med det, er også mere, at man skal passe på med at komme med for hurtige konkulsioner. Fx er der meget delte meninger om, hvor god Sony 5000ES er til DVD, nogle mener, den er meget god, mens andre mener, den er dårligere end fx PS3 og billigere afspillere fra Sony selv. Så det er ikke altid nemt at gennemskue. | Men du har måske ikke en blu-ray afspiller, for så kan jeg godt se det er svært og vente. Jeg har ikke noget tv, regner med det kommer i denne uge. Men det kan være det er udskudt til sidst i maj  . Det andet tv er solgt.
|
 |
Leviathan.jk
Guld medlem
|
Sendt: 12-Maj-2009 kl. 19:16 |
xcardman skrev:
Leviathan.jk skrev:
xcardman skrev:
Jeg har en oppo 983 mener faktisk den slå en denon 380BD vedrørende dvd. Så hvis en opp83 er lige så god eller bedre. Mener faktisk der er lavet test, men ikke noget jeg har lige har undersøgt. |
Ok, lyder godt. Jeg må heller vente til Oppo'en kommer! :) Det jeg mener med det, er også mere, at man skal passe på med at komme med for hurtige konkulsioner. Fx er der meget delte meninger om, hvor god Sony 5000ES er til DVD, nogle mener, den er meget god, mens andre mener, den er dårligere end fx PS3 og billigere afspillere fra Sony selv. Så det er ikke altid nemt at gennemskue. |
Men du har måske ikke en blu-ray afspiller, for så kan jeg godt se det er svært og vente. Jeg har ikke noget tv, regner med det kommer i denne uge. Men det kan være det er udskudt til sidst i maj . Det andet tv er solgt. | Nej det har jeg ikke, men jeg kan vel vente... Av av med det tv, jeg venter jo spændt på din dom  Det kan meget vel også være mit nye tv. Feedback fra avsforum er gode! Billedet, hvor der er et B850 ved siden af et A650 fra sidste år, siger meget om, hvor meget bedre dette tv er under lyse omgivelser!
Redigeret af Leviathan.jk - 12-Maj-2009 kl. 19:17
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 12-Maj-2009 kl. 19:19 |
Leviathan.jk skrev:
xcardman skrev:
Ok, lyder godt. Jeg må heller vente til Oppo'en kommer! :) Det jeg mener med det, er også mere, at man skal passe på med at komme med for hurtige konkulsioner. Fx er der meget delte meninger om, hvor god Sony 5000ES er til DVD, nogle mener, den er meget god, mens andre mener, den er dårligere end fx PS3 og billigere afspillere fra Sony selv. Så det er ikke altid nemt at gennemskue. |
Et godt råd. Du bør ikke afgøre dit valg ud fra hvad du læser af anmeldelser, og på diverse fora. Så står du med en uvirkelig oplevelse. Anmeldere og aktive forapersoner har helt deres egen opfattelse af dette og hin - og ikke mindst hvad de synes at DU skal prioritere. I virkeligheden kan du have en helt anden oplevelse end hvad alle andre mener, når du selv står med en afspiller.
Og æhh...det er jo dig der skal være tilfreds
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 12-Maj-2009 kl. 19:25 |
Hother skrev:
Leviathan.jk skrev:
xcardman skrev:
Et godt råd. Du bør ikke afgøre dit valg ud fra hvad du læser af anmeldelser, og på diverse fora. Så står du med en uvirkelig oplevelse. Anmeldere og aktive forapersoner har helt deres egen opfattelse af dette og hin - og ikke mindst hvad de synes at DU skal prioritere. I virkeligheden kan du have en helt anden oplevelse end hvad alle andre mener, når du selv står med en afspiller.
Og æhh...det er jo dig der skal være tilfreds | er helt enig, men er forskellen her at den som måske er bedre koster det halve.
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 12-Maj-2009 kl. 19:57 |
xcardman skrev:
Hother skrev:
Leviathan.jk skrev:
xcardman skrev:
Og æhh...det er jo dig der skal være tilfreds
|
er helt enig, men er forskellen her at den som måske er bedre koster det halve. |
Også helt enig, men - der altså visse ting der også kan tælle - ud over loadtime, og diverse tekniske sammenhænge. Jeg er lidt speciel. Det er der sikkert flere af Jer der har fundet ud af Men jeg kan mægtig godt lide at se, føle og nyde. Og det kan såmænd også godt være design. En helhed hvor et anlæg bare giver ejerglæde. Og så er jeg ret lige glad med om prisen er den dobbelte. Som regel da
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 12-Maj-2009 kl. 20:15 |
som jeg skrev tidligere vi er forskellige, ellers var verden jo også kedelig
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 12-Maj-2009 kl. 21:16 |
Leviathan.jk skrev:
Dog synes jeg det er lidt for tidligt direkte at konkludere at Oppo'en er bedre end Denon'en til DVD. |
Det er der lige netop. Ved BD-aftenen hos Otto, som der burde være linket til tidligere i tråden, testede man Oppo 983 mod Denon DVD-3800BD på dvd-afspilningen, og her vandt Oppo'en. I Oppo BD-afspilleren sidder der en Oppo 983 dvd-afspiller.
|
 |