|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12431 |
![]() |
|
OK, så de har barberet omkring 5k af siden jeg tjekkede sidst... |
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|
De har lige barberet en oppo af
![]() |
||
![]() |
||
Leviathan.jk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-April-2009 Sted: Købrnhavn Status: Offline Point: 823 |
![]() |
|
Men man kan vel ikke være 100% sikker på den fungerer på samme måde. Så vidt jeg forstod var Denon'en den af BD-afspillerne med den bedste dvd-afspilning (til Ottos testaften). Som sagt andre mener Denon'en er ligeså god, der er mange meninger om sagen... Jeg må bare se tiden an, og prøve begge to når Oppo'en udkommer. Redigeret af Leviathan.jk - 13-Maj-2009 kl. 00:58 |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12431 |
![]() |
|
Nej, den fungerer, som allerede forklaret, faktisk en lille smule bedre. Du har ret i at DVD-3800BD var den af BD-afspillerne der havde bedst dvd-afspilning, men Oppo DV-983H var bedre, og som nævnt sidder der altså sådan en inde i Oppo BD-83. Der er ikke noget hokus-pokus i det her; Oppo'en ér bedre til dvd. |
||
![]() |
||
fredtoft ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Status: Offline Point: 178 |
![]() |
|
Altid rart med en nuanceret tilgang til tingene.. |
||
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede |
||
![]() |
||
![]() |
|
Spørger man om hvilken afspiller der er bedre til dvd, så er det korrekte svar givet her i tråden. Hvor mangler nuancerne?
|
||
![]() |
||
fredtoft ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Status: Offline Point: 178 |
![]() |
|
Jeg er sikker på at man kunne tage en lang og frugtbar diskussion af de respektive fordele og ulemper ved de benyttede teknologier Anchor Bays VRS vs. Silicon Optix's HQV. Herfra kunne man fortsætte med påvirkningen fra D/A konverteringen i de tilfælde hvor man ikke benytter HDMI. Og her er vi end ikke begyndt at diskutere hvordan du vil definere "bedre" som noget objektivt målbart, og ikke blot din personlige afvejning af forskellige fordele og ulemper. Man kunne også påpege, at du med noget nær 100% sikkerhed ikke har set de to maskiner i færdige produktionsudgaver sat op imod hinanden på et referencedisplay. Jeg tror dog jeg vil nøjes med at konstatere følgende: Hvis du ikke selv kan se hvor nuancerne mangler, så behøver vi vist ikke snakke mere om det. Redigeret af fredtoft - 13-Maj-2009 kl. 13:22 |
||
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede |
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|
Men en ting som nok er lige så vigtig, hvilket display skal disse afspiller bruges på. På en middelmådig 32 tommer lcd tror jeg ikke kan man se en dyt forskel.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Dét er selvfølgelig helt udenfor diskussionen. Vi snakker selvfølgelig om billedkvalitet ved brug af HDMI. Skal vi have ting som analog lyd ind i sagen kan det måske også ændre på noget, men så har vi jo gang i en helt anden diskussion. Der skal selvfølgelig nok være dem der af uransagelige årsager vil foretrække HQV over Anchor Bay, men sådan er der jo så meget. Ingen tvivl om at Realta fra HQV er kram (jeg nøjes selv med en Reon-udstyret DVD-2930'er, så det er altså ikke fordi jeg føler mig specielt partisk i denne sag), men alle seriøse tests giver altså sejren til Anchor Bays chipsæt. Hvis vi kigger på de omtalte BD-afspilleres dvd-forgængere, DVD-3930 og DV-983H, så vinder Oppo også her, f.eks. hos Secrets of Home Theater & HiFi. Er det ikke nok? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Er du bekendt med hvordan f.eks. Secrets tester dvd-afspilning (mere specifikt de-interlacing)? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Næh, men det er da også fuldstændig irrelevant. Man spørger om hvad for en afspiller der er bedst, og her kan man altså komme med et objektivt svar, når vi holder os til billedkvalitet over HDMI, fordi afspilningen kan testes helt objektivt. |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|
Til dét kan lige siges at det er ret sandsynligt at Oppo'en vil blive billigere end de "max 5000,-" vi har oplyst indtil nu. Præcist hvor meget kan jeg ikke sige, af den simple grund at det ikke er fastlagt endnu. Mht. introduktionstidspunkt, så er den forventede introduktion om 2-2½ måned, dvs. omkring 1. august. Dette er ikke en bekræftet dato, men Oppo's eget svar når man spørger. Alt andet er gætterier. At stille spørgsmålstegn ved om BD-83 matcher DV-983 som DVD-afspiller synes jeg er useriøst. Det er helt konkret dét Oppo har lovet, og det er testet og bekræftet af mange forskellige, såvel slutbrugere som rimeligt seriøse anmeldere. Når man så tager i betragtning at de fleste skeptikere slet ikke er i stand til at bedømme dén forskel alligevel (minus Fredtoft, som jeg mistænker for slet ikke at være skeptisk, men til gengæld har præcist samme økonomiske interesse i Denon som jeg har i Oppo), så kan jeg kun spørge: Hvem er det lige der skal bekræfte at dette er tilfældet, før I vil tro på det? |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |