recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oppo BDP-83 vs Denon DVD-3800BD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOppo BDP-83 vs Denon DVD-3800BD

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2009 kl. 17:37
Oprindeligt skrevet af fredtoft fredtoft skrev:

Herfra kunne man fortsætte med påvirkningen fra D/A konverteringen i de tilfælde hvor man ikke benytter HDMI. Og her er vi end ikke begyndt at diskutere hvordan du vil definere "bedre" som noget objektivt målbart, og ikke blot din personlige afvejning af forskellige fordele og ulemper.

Spørgsmålet er jo så hvor nuanceret det er per automatik at forvente at et dyrere apparat har bedre D/A konvertering, bare fordi det er dyrere. Jeg vil ikke udtale mig om dette punkt, da jeg ikke har prøvet selv, men jeg kan kun opfordre til at prøve det i praksis hvis man har brug for de analoge outputs, i stedet for automatisk at forvente at den dyre er bedst.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2009 kl. 17:38

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Men en ting som nok er lige så vigtig, hvilket display skal disse afspiller bruges på. På en middelmådig 32 tommer lcd tror jeg ikke kan man se en dyt forskel.

Jamen så kan man jo bare købe den billigste af de to, så er dén skid slået.

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2009 kl. 17:41
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Men en ting som nok er lige så vigtig, hvilket display skal disse afspiller bruges på. På en middelmådig 32 tommer lcd tror jeg ikke kan man se en dyt forskel.

Jamen så kan man jo bare købe den billigste af de to, så er dén skid slået.

netop
Til top
fredtoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Februar-2008
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2009 kl. 18:36

At stille spørgsmålstegn ved om BD-83 matcher DV-983 som DVD-afspiller synes jeg er useriøst. Det er helt konkret dét Oppo har lovet, og det er testet og bekræftet af mange forskellige, såvel slutbrugere som rimeligt seriøse anmeldere. Når man så tager i betragtning at de fleste skeptikere slet ikke er i stand til at bedømme dén forskel alligevel (minus Fredtoft, som jeg mistænker for slet ikke at være skeptisk, men til gengæld har præcist samme økonomiske interesse i Denon som jeg har i Oppo), så kan jeg kun spørge: Hvem er det lige der skal bekræfte at dette er tilfældet, før I vil tro på det?

Såfremt ovenstående er møntet på mig, må jeg på det varmeste anbefale at slå en kølig hvedeøl i blodet.. Hvis du læser hvad jeg skriver igen, så fremgår det forhåbentlig tydeligt, at det jeg finder unuanceret er: helt uden forbehold at udråbe en afspiller fremfor en anden som ubetinget bedst til afspilning af DVD - vel at mærke i en situation hvor pågældende person ikke har haft lejlighed til at teste de to maskiner op mod hinanden i praksis.

Af fremsætte det som en begrundet forventning på baggrund af en række indicier ville være helt rimeligt, men at erklære det for et beviseligt faktum - det betragter jeg rent faktisk som unuanceret.

Det har i øvrigt intet at gøre med skepsis over for BD-83. Hvis du af mit indlæg læser en sådan skepsis, så er min kommunikation bristet et sted. Jeg er dybt skeptisk overfor uforbeholdne og ubetingede udmeldinger omkring performance på produkter - det har intet med de konkrete apparater at gøre. Helt nede i detailplanet har jeg generelt lidt mere tiltro til VRS når det drejer sig om deinterlacing, mens scaling og yderligere behandling som noise reduction m.v. for mig står nogenlunde lige mellem VRS og REALTA-implementeringen af HQV.

Jeg vil med andre ord forvente nuanceforskelle på de to afspilleres DVD-performance afhængig af kvaliteten/typen af kildematerialet og hvorvidt det er video eller filmbaseret indhold - eventuelt med svære kadencer. Mit bedste bud er at man på et referencedisplay vil kunne se forskel, og at det ikke entydigt vil være til den enes fordel. I en samlet vurdering ville BD-83 nok komme ud som en kneben vinder - men det er min vurdering, ikke et faktum!

Og så synes jeg måske nok du taler lidt imod bedre vidende m.h.t. vores respektive økonomiske interesser i de to afspillere. I så fald står det i hvert fald rigtig skidt til i AV-P.

Oprindeligt skrevet af fredtoft fredtoft skrev:

Herfra kunne man fortsætte med påvirkningen fra D/A konverteringen i de tilfælde hvor man ikke benytter HDMI. Og her er vi end ikke begyndt at diskutere hvordan du vil definere "bedre" som noget objektivt målbart, og ikke blot din personlige afvejning af forskellige fordele og ulemper.

Spørgsmålet er jo så hvor nuanceret det er per automatik at forvente at et dyrere apparat har bedre D/A konvertering, bare fordi det er dyrere. Jeg vil ikke udtale mig om dette punkt, da jeg ikke har prøvet selv, men jeg kan kun opfordre til at prøve det i praksis hvis man har brug for de analoge outputs, i stedet for automatisk at forvente at den dyre er bedst.

Argh... læs nu hvad jeg skriver

Hele pointen var at jeg netop ikke forventer noget som helst, men stiller spørgsmål til hvorvidt BD-83 pr. definition altid vil være bedst over eksempelvis component.

Jeg er helt enig i at det altafgørende hensyn er performance over HDMI, men nogle af os fattige offentligt ansatte slæber jo stadig rundt på analoge CRT-projektorer og er derfor afhængige af component.

I relation til mine bemærkninger til Naiera, så mener jeg stadig at det er svært entydigt at udråbe en maskine i denne klasse som ubetinget bedre. Vurdering af performance på scaling og deinterlacing er ikke så binært som eksempelvis Secrets og Home Theater kan få det til at se ud. Der er tale om trænede øjne som vurderer eksempelvis niveauet af artifacts, eller forsøger at time en cadence pick-up. To apparater som består en given række tests behøver ikke være lige gode, ligesom to apparater som dumper den samme række tests ikke behøver være lige dårlige.

Verden kan være belastende fyldt med gråzoner - også på dette område.

Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2009 kl. 19:09

Jeg ved ikke helt hvad der er gang i her. Der er en spørger, og gerne vil have råd om køb af en BD afspiller. Jeg er helt lige glad med hvilken afspiller der angives som bedst ud fra de forskellige synspunkter og begrundelser.

Men det kan minsandten da ikke være rigtigt, at fordi der er nogen medlemmer der stiller tvivl om den ene eller den anden afspiller (eller begrundelsen herfor), så bliver vedkommende sat til vægs!Ingen glemt, og heller ingen nævnt (heller ikke fabrikater), men for mig virker det ikke fair

Redigeret af Hother - 13-Maj-2009 kl. 19:10
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2007
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2009 kl. 20:21

(minus Fredtoft, som jeg mistænker for slet ikke at være skeptisk, men til gengæld har præcist samme økonomiske interesse i Denon som jeg har i Oppo)

Jeg går så sandelig ud fra, at har man et tilhørsforhold til branchen, så bekender man kulør. Alt andet er dybt useriøst, selvom jeg kender flere herinde der benytter sig af dække.

Jeg var selv deltagende i den omtalte test hos Otto og kan bekræfte de allerede givne fakta omkring dvd-afspilningen. Oppo'en er bedre her - basta !! BD er der ingen difference på. Denon'en var til gengæld bedre end de andre. Period !

Grunden til man skal vælge den ene fremfor den anden, skal altså bero andre punkter, såsom konstruktionen af afspilleren, lydkredsløb, cd-afspilning etc.

Jeg vil så afgjort anbefale folk selv at stifte bekendskab med den del af afspillerne, da der ikke er en egentlig facitliste på disse punkter.

Og skal vi så ikke droppe alle de udenlandske test ? Hvad afspiller passer i din smag og jeg skal finde 5 test der viser at det er den bedste og bagefter kan vi så grave 5 frem der viser det modsatte. Man kan ikke uddrage andet en små 10 minutters hygge-læsning af disse reviews.

Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu