recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oppo BDP-83 vs. Samsung BD-P3600
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOppo BDP-83 vs. Samsung BD-P3600

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Dr. Jones Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 264
Direkte link til dette indlæg Emne: Oppo BDP-83 vs. Samsung BD-P3600
    Sendt: 20-Maj-2009 kl. 09:54

Tjah, titlen siger næsten det hele - men lad mig uddybe:

Tiden hvor jeg skal have min første Blu-ray nærmer sig, så jeres ekspertise (og first-hand erfaringer...?) vil være stærkt værdsat. Jeg har i det sidste halve års tid fulgt med i, hvad der er kommet af produkter, og umiddelbart synes jeg, ovenstående ser mest interessante ud.

Mine prioriteter er først og fremmest, at afspilleren skal være god til DVD upscaling/afspilning, samt at den er hurtig (både til at loade og til at bladre i menuerne).

At Oppo'en er god til DVD siger sig selv, og de første anmeldelser tyder også på, at den er hurtig. Hvad Samsung'en angår, bliver den omtalt som den pt. hurtigste spiller på markedet - men jeg kan ikke finde meget stof om dens evner som DVD afspiller.

Jeg ville nok ikke tænke to gange, hvis spillerne begge var på markedet og til samme pris. Men det er jo ikke sagen - hvis det skal være Oppo, bliver det tidligst om nogle måneder, og formentlig til mindst den dobbelte pris.

Så spørgsmålet går ikke så meget på, om Oppo er den bedste. Jeg fisker mere efter en vurdering af, om den virkelig er mindst 2.500 mere værd (for en almindelig dødelig, der næppe kan se de fineste marginale forskelle)...

Nu er det jo ikke så svært at bruge andres penge, så lad mig lige sætte sagen på en spids: Lad os sige, at jeg ved at købe Oppo'en til gengæld ikke får mulighed for at skifte min gamle, afdankede surround-receiver ud. Så er der lidt på spil, drenge! Berettiger Oppo'en sådan et offer?

· Philips 37PFL9603H
· Miraclebox 9 HD 2xT2
· Arion AC-9410PVR HDMI
· Philips BDP 7500
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Online
Point: 12432
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2009 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af Dr. Jones Dr. Jones skrev:

Mine prioriteter er først og fremmest, at afspilleren skal være god til DVD upscaling/afspilning, samt at den er hurtig (både til at loade og til at bladre i menuerne).

Så har du allerede svaret på spørgsmålet; du skal have en Oppo.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2009 kl. 10:01
He, det var f*ndme hurtigt! Du mener virkelig, den er så meget bedre?
· Philips 37PFL9603H
· Miraclebox 9 HD 2xT2
· Arion AC-9410PVR HDMI
· Philips BDP 7500
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2009 kl. 10:03
Spørgsmålet er bare hvor meget bedre oppo'en er end den samsung du nævner. Kan det virkelig ses og så især på din skærm.. Det må du nok tjekke selv. Sådan som du beskriver dit behov så synes jeg oppo'en vil være overkill. Så kan du bruge de 2.500kr, som den koster ekstra, på noget andet (ny surround receiver evt)

Redigeret af furious jt - 20-Maj-2009 kl. 10:06
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2009 kl. 10:17

Ja, du har ret i, at det ville være optimalt at have dem begge foran sig :-)

Jeg har simpelthen ikke noget begreb om, hvor vidt jeg vil kunne se forskel på god og middelmådig upscaling... Det eneste upscalede billede jeg har set, var på en Panasonic Blu-ray, jeg købte sidste år og returnerede igen, da jeg syntes, den var for langsom.

På denne maskine syntes jeg faktisk, at billedet så bedre (mere naturligt) ud fra scart-stikket end fra HDMI-stikket. Om det var upscalingen der ikke var god nok, ved jeg ikke...

· Philips 37PFL9603H
· Miraclebox 9 HD 2xT2
· Arion AC-9410PVR HDMI
· Philips BDP 7500
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu