Tjah, titlen siger næsten det hele - men lad mig uddybe:
Tiden hvor jeg skal have min første Blu-ray nærmer sig, så jeres ekspertise (og first-hand erfaringer...?) vil være stærkt værdsat. Jeg har i det sidste halve års tid fulgt med i, hvad der er kommet af produkter, og umiddelbart synes jeg, ovenstående ser mest interessante ud.
Mine prioriteter er først og fremmest, at afspilleren skal være god til DVD upscaling/afspilning, samt at den er hurtig (både til at loade og til at bladre i menuerne).
At Oppo'en er god til DVD siger sig selv, og de første anmeldelser tyder også på, at den er hurtig. Hvad Samsung'en angår, bliver den omtalt som den pt. hurtigste spiller på markedet - men jeg kan ikke finde meget stof om dens evner som DVD afspiller.
Jeg ville nok ikke tænke to gange, hvis spillerne begge var på markedet og til samme pris. Men det er jo ikke sagen - hvis det skal være Oppo, bliver det tidligst om nogle måneder, og formentlig til mindst den dobbelte pris.
Så spørgsmålet går ikke så meget på, om Oppo er den bedste. Jeg fisker mere efter en vurdering af, om den virkelig er mindst 2.500 mere værd (for en almindelig dødelig, der næppe kan se de fineste marginale forskelle)...
Nu er det jo ikke så svært at bruge andres penge, så lad mig lige sætte sagen på en spids: Lad os sige, at jeg ved at købe Oppo'en til gengæld ikke får mulighed for at skifte min gamle, afdankede surround-receiver ud. Så er der lidt på spil, drenge! Berettiger Oppo'en sådan et offer?