recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oppo BDP-93 og BDP-95, lydsammenligning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOppo BDP-93 og BDP-95, lydsammenligning

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Emne: Oppo BDP-93 og BDP-95, lydsammenligning
    Sendt: 08-Februar-2011 kl. 08:41
Så er der lavet en lyd sammenligningstest mellem Oppo BDP-93 og Oppo BDP-95.

Kom ikke her og sig, at der ikke er noget for kurve - og diagramfreaksLOL

Redigeret af Hother - 08-Februar-2011 kl. 09:10
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2011 kl. 09:01
Jeg ska' da ha' en BDP-95 en dag, såfremt videokvaliteten er den samme som på 83'eren. Så behøver jeg vist ikke kigge efter en cd-afspiller.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2011 kl. 09:49

Det bliver spændende at høre 95'eren - målingerne er i hvert fald hvor de skal være... Shocked

Der er en detalje jeg bemærkede, som fik mig til at finde BDP-83 målingerne frem. De fleste "objektivister" antager at forskelle i målinger der er så små som tilfældet er hér, er umulige at høre. Det er jeg nu ikke så sikker på. Der var/er en ret udbredt enighed om at BDP-83 SE har en mere "blød", ørevenlig gengivelse end BDP-83, der kan lyde lidt "hård" i toppen. Prøv så at kigge på frekvensgangen for de forskellige afspillere. BDP-83 standard og BDP-93 har begge et hæv på ca. 0,1 dB ved 15 kHz, mens BDP-83SE og BDP-95 har et fald på ca. 0,1 dB ved 15 kHz. Dette passer rigtigt godt sammen med den almene, subjektive opfattelse af lyden fra dem. Jeg tror ikke helt vi kan afskrive at en forskel på 0,2 dB i den allerøverste diskant, rent faktisk er ganske hørbar - uagtet hvad evt. blindtests så måtte vise. Det kan dog være at der er andre ting i gengivelsen der spiller ind, således at det ikke KUN er den lille forskel i frekvensgang folk hører, men det er en ret påfaldende ting synes jeg.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu