recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oppo BDP-93 tråden.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Oppo BDP-93 tråden.

Besvar Besvar Side  <1 22232425>
Forfatter
Besked
SKC3361 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SKC3361 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 12:12
Prøv på eBay.co.uk
Der er en del forhandlere i UK der tilbyder et "indstiks-kit" der klikkes i på bagsiden fremfor at åbne coveret.
Du kan læse mere på avforums.co.uk
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2014 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af Bruce Bruce skrev:

Ok tak. Det lyder som om man er "fu...." nu så Cry

Så må jeg være påpasselig med, hvad jeg vælger af regionsfrie kits til fremtidige Oppo'ere.

Nogen som ved, om der er nogle på markedet som stadig virker?

Jeg kan se, at du har sat din BDP-93 til salg, men har du overvejet først at prøve at fjerne region free kittet? Det er jo ikke utænkeligt, at den reverter til region B igen (hvilket jeg regner med den var til at begynde med). Er du kommet så langt, så kan du altid prøve et andet kit.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Jekstrom Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-August-2014
Sted: Greve, Danmark
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jekstrom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2014 kl. 19:36
Jeg har skrevet en PM til nogle af jer - uden held. Så derfor en mere åben forespørgsel:

Jeg har en Oppo 95EU (uden Region-free kit), som dog har en ældre firmware fra da ISO filer stadig kunne afspilles (Main Version: BDP9xEU-61-1219, Sub Version: MCU95-08-0218).
Jeg har aldrig rigtig brugt denne feature, men til gengæld begyndt at få nogle Blu-Ray film som har
lydproblemer, hvilket er rettet i nogle af de seneste firmware releases.
Derfor overvejer jeg at opgradere til seneste version firmware (Main Version: BDP9xEU-80-0513 fra 7. maj 2014), men er dog bange for at miste muligheden for at kunne afspille SACD-R skiver.

Og nu kommer spørgsmålet:
Har du (eller en du kender) en 95EU eller 93EU model med seneste firmware?
- hvis ja,  fungerer SACD-R skiver stadigt?
- hvis ja + du ved ikke hvad en SACD-R skive er: kan vi måske arrangere at jeg kommer forbi og tester det?  (Jeg bor i Greve på Sjælland, men jeg kommer en del rundt i Danmark)

Venlig hilsen og med håb om nogle positive tilbagemeldinger.
Jan
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-November-2008
Point: 1008
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2014 kl. 15:21
Hej alle sammen.

Ville lige høre om der er andre end mig der oplever at deres oppo bdp93 fryser ved alm. Brug? Min er begyndt på efter den er blevet opdateret og det er rimelig træls for skal enten tage strømmen fra den eller holde stand-by knappen inde indtil den selv slukker. Jeg oplever det når man enten bruger alm. Bd afspilning og nogle gange bare ved at trykke på Home knappen på enten den original fjernbetjening eller via oppos app.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-August-2007
Point: 1193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2014 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

Hej alle sammen.

Ville lige høre om der er andre end mig der oplever at deres oppo bdp93 fryser ved alm. Brug? Min er begyndt på efter den er blevet opdateret og det er rimelig træls for skal enten tage strømmen fra den eller holde stand-by knappen inde indtil den selv slukker. Jeg oplever det når man enten bruger alm. Bd afspilning og nogle gange bare ved at trykke på Home knappen på enten den original fjernbetjening eller via oppos app.

Jeg har ikke prøvet det på min Oppo-93 men gjorde det jævnligt på min Oppo-83.
Til top
mikkelfrost Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-September-2006
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikkelfrost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2014 kl. 16:06
hey er der kommet en løsning på :

Jeg lærte, at nye Oppo firmware versioner kunne føre til, at man også skulle have nye firmware versioner til det regionsfrie kit. Så jeg fik tilsendt et par filer

bluimage.frm 

bl.a., som skulle isættes på fronten af Oppo'en på et USB stik, hvorefter man skulle opdatere ved at trykke på Topmenu - Setup - Red - 9.

Problemet er blot, at den nye firmware version fra Oppo har sat afspilleren på region A, og jeg kan ikke skifte til region B nu. Jeg har prøvet med de tidligere filer for at opgradere regionsfri kittet, men lige meget hjælper det.

Jeg kan ikke finde information nogen steder, om der er kommet ny firmware til kittet.

står også med en oppo 93 der er låst til reg a :(
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2014 kl. 17:16

Citat: Vilstrup

Hej alle sammen.

Men hvad var løsningen så på for problem den gang?
Mvh.

Vilstrup
----------------
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2014 kl. 17:59

Hej alle sammen.

Jeg fik det aldrig løst udover, at når det skete så blev jeg nødt til at tage strømmen. Men har ikke oplevet det på 93'eren. Har du opdateret til nyeste firmware og derefter gendannet fabriksindstillinger...
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2014 kl. 18:16
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Hej alle sammen.

Jeg fik det aldrig løst udover, at når det skete så blev jeg nødt til at tage strømmen. Men har ikke oplevet det på 93'eren. Har du opdateret til nyeste firmware og derefter gendannet fabriksindstillinger...

ja den har den nyeste firmware og er blevet fabriksindstillet et par gange nu og problemet opstår stadig. Samt forleden dag hvor jeg skulle se The Help, der kunne den ikke komme i gang med filmen, så læste knap 2 sekunder og så frøs den. Filmen er original BD og har virket på samme afspiller tidligere bare med en firmware.

Jeg har kontaktet oppo og har endnu ikke fundet ud af noget.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2014 kl. 19:32

Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Hej alle sammen.

ja den har den nyeste firmware og er blevet fabriksindstillet et par gange nu og problemet opstår stadig. Samt forleden dag hvor jeg skulle se The Help, der kunne den ikke komme i gang med filmen, så læste knap 2 sekunder og så frøs den. Filmen er original BD og har virket på samme afspiller tidligere bare med en firmware.

Jeg har kontaktet oppo og har endnu ikke fundet ud af noget.

Ok, de plejer at være flinke til at hjælpe
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2014 kl. 20:11
Det har de også været men sidste svar jeg fik fra dem, om det kun var to bd film jeg havde oplevet afspilnings problemer med plus frysning.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Til top
FwB Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-November-2010
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FwB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2017 kl. 20:13
Hey

Min BDP-93EU er begyndt at fryse under opstart de sidste par dage.
Jeg har haft den i en del år uden problemer (inkl. regionsfrit kit, både DVD+BD) og den har spillet rigtig godt. Den begyndte at fryse de sidste par dage, men et sluk/tænd fik den til at "vågne" igen.
Prøvede at firmware update den, hvilket gik fint (har ikke været på nettet i den år, så der var en "ny" update). Men nu er den helt fucked, dvs. start op, viser logoet, men så kan man ellers intet. Hverken gå i setup, åbne skuffe etc. Kun slukke den.
Har prøvet at google det, men kan ikke helt finde en løsning på dette.

Har I nogle idéer eller er den blot død af alderdom? :/
Til top

Besvar Besvar Side  <1 22232425>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu