|
Oppo BDP-95: XLR vs Coax/Optisk? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
smiletime ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 252 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-Januar-2012 kl. 07:40 |
Jeg har forstået sådan, at der er en forbedring af lyden på mit anlæg, hvis jeg får benytter mig en ordentlig bluray afspiller fremfor min PS3. Her har jeg Oppo BDP-95 i tankerne. Jeg kører et fuldt balanceret setup mellem min Thule PA350B effektforstærker og forforstærkeren PR350BV.
Men kan se at Oppo'en har XLR og tænkte på om det ville være en fordel at tilslutte den til min Thule PR350BV balanceret fremfor et optisk/coaxial kabel til film? Jeg har kun et stereo setup, hvor jeg kan få HD/PCM lyd ud af mine 2 kanaler via PS3 med et coaxial kabel og det er et must at jeg får det ved en bluray afspiller, da min nuvørende forforstærker ikke har de nye HD lydformater. For det helt andet ser CAMBRIDGE Azur 751BD også interessant ud, men den har ikke XLR som Oppo. Men hvis det ikke har en fordel fremfor optisk/coaxial til film, så kunne det være man skulle satse på Cambridge istedet for. |
|
Min studiebiograf http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62141&KW=smiletime
|
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
For det første: Hvis du skulle køre optisk eller coaxial til processoren, så er der ingen grund til at købe BDP-95 eller Cambridge, så er en BDP-93 nøjagtigt lige så god. Men bortset fra det, så vil jeg ud fra mit kendskab til de pågældende produkter påstå at du får bedst lyd ved at koble en BDP-95 til via XLR og køre Analog Direct (eller hvad det nu hedder på Thule'n). Iøvrigt, så kan du i princippet godt få HD lyd via SPDIF, så længe du kun skal køre stereo - din processor understøtter 24 bit PCM hvis jeg ikke husker helt forkert, så hvis du sætter en blu-ray afspiller op til at sende PCM stereo ud (i den udstrækning at den understøtter 24 bit på SPDIF udgangen), så får du "HD" lyd.
|
|
![]() |
|
smiletime ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 252 |
Otto: Så må jeg have misforstået dig sidst vi snakkede sammen herinde, for der troede jeg at du hentød til, at det var PS3'eren der dekodede lyden med et digitalt kabel til min thule forforstærker og at du var sikker på, at det var en lydforbedring med en Oppo istedet. Men så går jeg udfra at det er Oppo'en der gør arbejdet, hvis jeg kun kører analogt via XLR til afspilleren?
Spørgsmålet er så bare om lyden bliver bedre af det, for det er jo ikke en helt dårlig dac, der sidder i topmodellen fra Thule. |
|
Min studiebiograf http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62141&KW=smiletime
|
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
|
|
![]() |
|
Så er jeg helt med nu. Men der er nok ikke andet for end at prøve at låne den med hjem og sammenligne den mellem et XLR og coaxial/optisk kabel samt mod PS3'eren. Så skal jeg bare til at skaffe endnu et par Supra Sword XLR, hvis det skal passe med resten af systemet.
|
|
|
|
![]() |
|
blurayman-kbh ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 211 |
Hejsa - så din tråd og kan give følgende råd med på vejen - KØB en OPPO 95
![]() Fordele: XLR når du hører musik ind i forstærkeren - og du kan køre balanceret hele vejen. Jeg har ikke prøvet en OPPO 95 på mit sæt - og nøjes selv med en OPPO 83 fordi jeg bruger min Thule til musik og OPPO bruges kun til film og koncertere. Men da du ikke i forvejen har en god CD afspiller vil jeg anbefale en 95 ![]() Når du ser film skal du bruge 5.1 i RCA indgangene på din på dit sæt for at få den bedste lyd ud ad OPPOen - og udnyttelse af dit forstærkersæt - og tro mig - du vil opleve en KÆMPE forskel i forhold til det du gør nu hvor du bruger din PS3 og lade forforstærkeren stå for dekodningen. Men det betyder dog du skal ud og investere i 6 sæt RCA kabler i en god kvalitet og det jo ikke helt billigt oven i de 10.000 for en kodefri 95'er. Men at køre RCA i 5.1 pure vil give dig den beste lyd - og dit anlæg fortjener det! ![]() At køre pure betyder dog du ikke kan udnytte 7.1 muligheden andet end når du ser TV hvor du alligevel skal have forforstærkeren til at lave Surround lyden, men tror mig 5.1 er også nok ![]() OPPOen er også mere bruger venlig end en PS3 og billedet bliver sikkert også bedre - især hvis du afspiller almindelige DVDer. |
|
Pioneer KRP-600M, kalibreret
BD: OPPO BDP-105D CD: Thule DVA250b Digi II Forstærkersæt: Thule PR350/PA350 Højtallere: GAMUT model L5 + center C5 SUB: Velodyne SPL-1200 Ultra |
|
![]() |
|
blurayman-kbh ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 211 |
Og så kan du jo spørge OTTO om ikke han kan give dig en god pris på at Kalibrer dit TV hvis du nu køber en OPPO 95 hos ham
![]() |
|
BD: OPPO BDP-105D CD: Thule DVA250b Digi II Forstærkersæt: Thule PR350/PA350 Højtallere: GAMUT model L5 + center C5 SUB: Velodyne SPL-1200 Ultra |
|
![]() |
|
Tak for dit svar, men hvis du har læst min tråd, så har jeg kun et stereo setup og er ikke interesseret i surround. For det helt andet bruger jeg computeren til at høre musik på igennem en Musical Fidelity V-Link 192 til forforstærkeren og har samtidig fundet ud af at Oppoen ikke understøtter HD lyd gennem de balancerede udgange. Så derfor er de balancerede udgange på Oppoen ubrugeligt for mig.
|
|
|
|
![]() |
|
Det mener jeg at du har misforstået. I og med at de balancerede udgange er i stereo, kan du naturligvis ikke sende Dolby True HD eller DTS HD ud af dem, da det er surround formater, men når du vil ende i stereo, er der ingen nedgradering i at gøre det ud af de balancerede udgange.
|
|
![]() |
|
Synes bare det er synd kun at bruge Thule sættet til stereo - havde jeg kun ønsket stereo havde jeg helt sikkert valgt en Gamut Di150 - og ja - hører du kun stereo vil jeg vælge en ægte CD-afspiller - og ikke OPPO'en og bare fortsætte med at bruge din PS3 til film. Men hvis du en dag vil opleve hvor godt dit Thule sæt lyder med biolyd - så skriv en PM og kom på besøg en dag. Du under dig selv - din skærm at få bio lyd, livet bliver så meget sjovere!
![]() Kan sige at jeg har kigget både på ting fra Gamut og ikke mindst det nye mærke Gato Audio - men jeg kan desværre ikke længere gå tilbage til ren stereo når man har prøvet at høre 5.1 lyd i sin stue. Men dog vil jeg så sige at det er svært at finde et sæt som Thule der i den grad kan begge dele. Linker lige til Gamut og Gato. Især Gatos produkter giver mig savl, men igen, kun stereo desværre. http://www.gamutaudio.com/en-GB/Products/Electronics/Amplifiers/Di150-Dual-Mono-Integrated-Amplifier.aspx http://www.gato-audio.com/index.php Skulle du søge god CD-lyd balanceret med XLR - hvilket jeg godt kan forstå - så ville jeg helt sikkert forsøge at finde en brugt Thule DVA250b - med DIGI II - den lyder rigtigt godt - og den passer perfekt i design til dit sæt - og du vil blive herre glad for den
![]() Redigeret af blurayman-kbh - 21-Marts-2012 kl. 16:07 |
|
|
![]() |
|
Otto J: Er det ikke en nedgradering, hvis bitraten er lavere via XLR på oppoen fremfor hvis jeg lader Thulen gør arbejdet digitalt, som giver en noget højere bitrate på en blu-ray film?
blurayman-kbh: Da jeg købte Thule sættet for 5 år siden var det også planen, at jeg ville udvide det til suround af B&W XT serien hen af vejen. Jeg droppede dog idéen, da jeg ville have nogle større gulvhøjttaler som B&W 804 Diamond og evt 2 stk PV1D subwoofer. Og mere er jeg ikke interesseret i. Synes også det bliver for dyrt, hvis jeg skal bygge et surround anlæg ud af 804D og det vil min effektforstærker nok ikke kunne trække godt nok til. Jeg søger dog ikke en god balancerede cd-afspiller, da jeg ejer ingen cd'er har længere. Har alt mit musik på computeren, som er tilsluttet med et usb kabel til Musical Fidelity V-link 192 og derfra med et coaxial kabel til Thule forforstærker.
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |