recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oppo BDP-95EU - kommer lige straks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOppo BDP-95EU - kommer lige straks

Besvar Besvar Side  <1 6789>
Forfatter
Besked
ARTISTEN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 469
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2011 kl. 22:18
HejSmile
Jeg har nu undersøgt sagen grundigere og må bide i det sure æbel og betale en Dansk forhandler 9995,- .Og få den fra udlandet er ikke den lille besparelse værd. Så en oppo er på vej.

Nu er der sikkert mange der her på Recordere har en oppo 95. Jeg har et par spørgsmål:

Kan en oppo levere bedre lyd og billede over HDMI , end en PS3 ved blu ray? Jeg spørger fordi, der har været nogle der fortalte, at blu ray kun kunne vises på en måde, så forbedringer var teknisk umulig!!

Er menyen på Dansk?

Fortæl om netfunktionen: Er der browser? Kan man lytte til netradio?
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.

Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Point: 806
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2011 kl. 00:15
Hej

Jeg hentede den 95 i fredags og har set 4 film her i weekenden den er god lyder godt og er hurtig og så er billedet 100 gange bedre end min gamle sony afspiller.

Mangler dog en 5.0 eller 7.0 downmix da jeg ikke har en sub??

Hilsen Jonas Bojer
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Point: 806
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2011 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:

Hej

Jeg hentede den 95 i fredags og har set 4 film her i weekenden den er god lyder godt og er hurtig og så er billedet 100 gange bedre end min gamle sony afspiller.

Mangler dog en 5.0 eller 7.0 downmix da jeg ikke har en sub??

Hilsen Jonas Bojer

Otto har lige vist i TC at man manuelt kan slå subben fra i menuen et andet sted end det sted hvor downmix typen vælges LOL

Hilsen Jonas Bojer
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2011 kl. 23:19
HejSmile
Så er min kommet på plads. Lyden er god et dejligt roligt og velbalanceret lydbillede , ikke mindst i stereo, på mit yamaha hifi setup. Billedet er en anden snak , lige da den var sat til flimmerede billedet på mit pioneer tv , men det løste jeg ved at indstille oppo til er output på 720p. men billedet er lig min forrige, ps3 så ingen forbedringer der på mit tv 
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 08:40
Oprindeligt skrevet af ARTISTEN ARTISTEN skrev:

HejSmile
Så er min kommet på plads. Lyden er god et dejligt roligt og velbalanceret lydbillede , ikke mindst i stereo, på mit yamaha hifi setup. Billedet er en anden snak , lige da den var sat til flimmerede billedet på mit pioneer tv , men det løste jeg ved at indstille oppo til er output på 720p. men billedet er lig min forrige, ps3 så ingen forbedringer der på mit tv 

Hvis billedet "flimrer", så er der jo noget galt. Prøv et andet kabel.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 09:09
Det vil jeg lige prøve, jeg bruger ikke det kabel der fulgte med fordi jeg regnede med at et Supra 1.3a HDMI var tilstrækkeligt. Jeg kan se at det kabel der fulgte med har to klosser på, måske det er det, der gør foreskellen på billedet. HDMI kablet går over min ONKYO reciver.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 09:17

Det vil jeg lige prøve, jeg bruger ikke det kabel der fulgte med fordi jeg regnede med at et Supra 1.3a HDMI var tilstrækkeligt. Jeg kan se at det kabel der fulgte med har to klosser på, måske det er det, der gør foreskellen på billedet.

Sådan kan man ikke helt stille det op, "klodserne" er bare ferrit-kerner der er beregnet til at mindske støj. Det kan man gøre på mange måder. Supra kablet BURDE virke, men nu må vi jo fejlsøge - du skal da ikke køre 720P fra afspilleren. Så får du f.eks. ikke 24P.

Jeg antager at når du skriver "flimmer", så mener du flimmer og ikke at billedet hakker?

Hvilket Pioneer tv taler vi om?

Er 24P slået til på Oppo'en?

Er "TV system" (mener jeg den hedder) sat til "Auto" eller til "PAL"?

HDMI kablet går over min ONKYO reciver.

Prøv evt. at gå udenom, om ikke andet så for at fejlsøge. Jeg mener at nogle Onkyo receivere upsampler 8 bit til 10 eller 12 bit, også selv om opløsningen er sat til "through". Dét stiller større krav til båndbredden. Hvis din PS3 også går igennem Onkyo'en burde det jo være lige meget,
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 09:18
Dit "min hjemmebio" link i bunden henviser iøvrigt til dén her tråd...
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 09:23

Kan en oppo levere bedre lyd og billede over HDMI , end en PS3 ved blu ray? Jeg spørger fordi, der har været nogle der fortalte, at blu ray kun kunne vises på en måde, så forbedringer var teknisk umulig!!

Iøvrigt: Det er forkert at sige at der kun er én måde at vise Blu-ray på. Der er kun én måde at vise det RIGTIGT! Det er ikke ensbetydende med at alle afspillere gør det rigtigt (det gør Jonas' gamle Sony f.eks. ikke, og derfor oplever han en væsentlig forskel). En PS3 med korrekt opsætning er ganske fin til 1080P afspilning, og derfor bør du ikke opleve væsentlige forskelle dér, om nogen. Forskellen ligger primært ved DVD-afspilning (lidt afhængigt af filmen), og ved afspilning af 1080i. Og så lydkvaliteten, som du allerede har konstateret.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Det vil jeg lige prøve, jeg bruger ikke det kabel der fulgte med fordi jeg regnede med at et Supra 1.3a HDMI var tilstrækkeligt. Jeg kan se at det kabel der fulgte med har to klosser på, måske det er det, der gør foreskellen på billedet.

Sådan kan man ikke helt stille det op, "klodserne" er bare ferrit-kerner der er beregnet til at mindske støj. Det kan man gøre på mange måder. Supra kablet BURDE virke, men nu må vi jo fejlsøge - du skal da ikke køre 720P fra afspilleren. Så får du f.eks. ikke 24P.

Svar: Jeg vil gerne afspille 1080 24p men billedet hakker . Afspilleren står på pal. Det er et Pioneer 427xd.
Det den står på nu er HDMI 1 RGB 720P. PS3 var koplet på med 1080 24p, ellers samme måde igennem Onkyo 805, og oplevede ingen hakkeri. 
Jeg kan iøvrigt ikke få Dansk Meny, den er kun på Engelsk, men jeg bliver ikke for alvor sat af, måske dukker Dansk op , ved en senere opdatering.

Jeg antager at når du skriver "flimmer", så mener du flimmer og ikke at billedet hakker?

Hvilket Pioneer tv taler vi om?

Er 24P slået til på Oppo'en?

Er "TV system" (mener jeg den hedder) sat til "Auto" eller til "PAL"?

HDMI kablet går over min ONKYO reciver.

Prøv evt. at gå udenom, om ikke andet så for at fejlsøge. Jeg mener at nogle Onkyo receivere upsampler 8 bit til 10 eller 12 bit, også selv om opløsningen er sat til "through". Dét stiller større krav til båndbredden. Hvis din PS3 også går igennem Onkyo'en burde det jo være lige meget,

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 14:29
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Dit "min hjemmebio" link i bunden henviser iøvrigt til dén her tråd...

Jeg har haft billeder af mit setup, men der er sket en del med setupet, så de gamle billeder var forældet, så nu er "min hjemmebio" link i standby, måske indtil vidre, Jeg er ikke idag så optaget af at ligge billeder til offentlig skue, jeg er blevet 10 år ældre, måske derfor.

Jeg nyder lige nu Barbara Streisan koncert på BD Zone A . Den kunne jeg ikke se med PS3. Og lyden er virkelig god ved RCA på Bagsiden af oppo 95Smile

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2011 kl. 10:44

Jeg har haft billeder af mit setup, men der er sket en del med setupet, så de gamle billeder var forældet, så nu er "min hjemmebio" link i standby, måske indtil vidre, Jeg er ikke idag så optaget af at ligge billeder til offentlig skue, jeg er blevet 10 år ældre, måske derfor.

OK, du kan jo bare slette linket så... Jeg ville bare lige se hvilket Pioneer tv vi talte om.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 6789>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu