recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oppo bluray vs. Ps4?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Oppo bluray vs. Ps4?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Oppo bluray vs. Ps4?
    Sendt: 10-August-2015 kl. 08:41
Hvor meget mere vil jeg få ud af en dedikeret afspiller, over en ps4?

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2015 kl. 10:37
Hvad ønsker du ?

Måske bedre betjening.
Flytning af undertekster.

Mindre støj ?   Ved ikke om ps4 larmer ved bluray afspilling.   

Måske bedre scalering af dvd på oppo ?
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Emilos88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2015 kl. 11:57
PS4 larmer ;)

Og kan ikke bruges med universalbetjening,

Til gengæld har den Viaplay samt Blockbuster.

Men ja den larmer :)
Get HIFI or die trying c",
Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2015 kl. 12:19
Tak for svar..

Synes dig ikke den larmer rigtigt ved afspilning. Ikke noget jeg har bidt mærke i endnu i hvert fald.

Tænker måske mere på billedkvaliteten... ?

Og de muligheder der ellers kan følge med, alt afhængig af hvilken OPPO det i givet fald skulle være.

Kan dog ikke selv greje den, om der skulle være noget, udover en larmende ps4 heller..
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2015 kl. 12:26
jeg har både OPPO 103 & PS4.

Det eneste plus jeg kan finden frem om ps4 i forhold til PS4 er at man kan spille spil på den.
Jeg har altid brugt min OPPO når der skal afspilles Bluray og når der skal ses Serier på Netflix
Den giver ingen lyd fra sig, samt så producere den heller ingen varme som de Skide playstation's kan.
Og så kan jeg også styre den med min Integra fjernbt..Embarrassed
Om der nogen forskel på Lyd og Billed har jeg ingen ide om. 
 
Jeg har et lille godt ''Trick'' til hvordan du kan holde en PS4 kold samt holde den i live vis du skal have den stående i et møbel som jeg har med alt mit i Clic 312 møbler..
Kan ligge et billed op når jeg kommer hjem


Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2015 kl. 12:38
Kommer da mere og mere fra idéen om at købe en OPPO nu.. ;)

Jamen meget gerne André..
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2015 kl. 17:57
Jeg kan desværre ikke få lagt billed op da det fylder for meget.
Gider ikke recordere's pis med man skal ramme 200kb.

Det jeg gør er at klippe skumplader ud i smalle aflange stykke som jeg sætter rundt om ps4. Så resultatet ender med at der lukket helt af fra den bagerste enden af ps4.
Det gør nemlig at den varme luft der kommer ud bagfra ikke kan komme op foran ps4 samt på siden af det.
Det nemlig i siderne at den suger ny luft ind.
Resultatet af dette gør at min ps4 faktisk er kold selv efter 1-2 timers brug.

Vis det nu er du vil se billeder af det kan du sende din mail på PB til mig, så sender jeg billeder der fra.
Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2015 kl. 18:46
Nej det ok, jeg forstår.

Men kan du leve med det i dagligdagen, altså at skumpladerne kan "ses"?

Mit rack er åbent til alle sider, så der er masser af luft omkring den og dermed får den vel ikke en masse af den varme luft igen?
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2015 kl. 19:13
Kan ikke se skumpladerne.
Den står i et Clic 312 møbel med sort stoflåge. Og skumpladerne er lagt så langt inden bagved sammen medps4 så det vil ikke kunne ses alligevel.
Møblet er 55cm dyb.
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2015 kl. 19:18
Men Køb du bare en ps4. Den er super.
Men personligt vil jeg heller eje en oppo frem for ps4 vis den kun skal bruges til at afspille film.
Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2015 kl. 19:31
Ok..

Jeg har ps4'eren, gjorde jeg ikke opmærksom på. Spiller lidt på den og vil ikke undvære muligheden for det. Oppo'en var mere tænkt i, at var den bedre på billed og lyd siden, var det interessant.

Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2015 kl. 19:48
Nok har jeg ikke gjort så meget i at A/B teste dem i mod hinanden.
Men ved brug af Netflix syntes jeg at kunne fornemme en bedre lyd men det kan også bare være noget Placebo der hopper ind.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu