recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - OPPO med bedre stereo?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOPPO med bedre stereo?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
blurayman-kbh Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 211
Direkte link til dette indlæg Emne: OPPO med bedre stereo?
    Sendt: 27-Januar-2011 kl. 19:34
Til dem der ønsker at få en ny OPPO afspiller med bedre analog lydudgange både til stereo og hjemmebio er der rigtigt gode nyheder! 

NU FORCE kommer både med 93 og 95 versioner til de kræsne lyttere!

http://www.nuforce.com/hi/products/source/oppo_bdp9395ne/index.php

VærsgoWink

Til dem der ik er så stive i Engelsk...så kommer afspillerne fuldt færdige.... det er ik noget man selv skal opgradere med loddekolbe osv....og kan købes i DK med dansk garanti!

Pioneer KRP-600M, kalibreret
BD: OPPO BDP-105D
CD: Thule DVA250b Digi II
Forstærkersæt: Thule PR350/PA350
Højtallere:
GAMUT model L5 + center C5
SUB: Velodyne SPL-1200 Ultra
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2011 kl. 21:31
Hvad gør NU-force?
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Point: 806
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2011 kl. 00:18
Gad godt høre en NU version af en OPPO for lyden på den 93 jeg har hørt lidt til var ikke noget vær at skrive hjem om.

Hilsen Jonas Bojer
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2006
Point: 702
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2011 kl. 01:51
Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:

Gad godt høre en NU version af en OPPO for lyden på den 93 jeg har hørt lidt til var ikke noget vær at skrive hjem om.

Hilsen Jonas Bojer

Hvad sammenligner du med?

Mvh FNørd
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2011 kl. 07:31
Oprindeligt skrevet af FNørd FNørd skrev:

Hilsen Jonas Bojer

Mvh FNørd

Øhh det husker jeg ikke men noget billigt pioneer og noget yamaha og noget Rega. Men jeg er ret krævende på lyden og det var en skuffelse hvad OPPO kunne præstere den koster jo også en del mere end andre BLU-Ray afspillere så jeg havde nok bare for høje forventninger. Jeg kan bare ikke forstå det skal være så svært med lyden for de fleste BLU-ray har styr på billedet men lyden halter ofte gevaldigt.

Hilsen Jonas Bojer
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2011 kl. 08:59
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Hilsen Jonas Bojer
Hvad sammenligner du med? Mvh FNørd

Øhh det husker jeg ikke men noget billigt pioneer og noget yamaha og noget Rega. Men jeg er ret krævende på lyden og det var en skuffelse hvad OPPO kunne præstere den koster jo også en del mere end andre BLU-Ray afspillere så jeg havde nok bare for høje forventninger. Jeg kan bare ikke forstå det skal være så svært med lyden for de fleste BLU-ray har styr på billedet men lyden halter ofte gevaldigt.

Hilsen Jonas Bojer

Analog lyd fra Oppo BDP93 fejler intet. Den har dog fået lidt kritik for lyden via HDMI.

Så må den være defekt den Oppo TC har stående for ringe det var den.

Hilsen Jonas Bojer
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2011 kl. 09:55

Jeg tror lige man skal være klar over at Jonas har nogle lidt andre (højere) krav til stereo-lyd, end de fleste andre brugere. Det er ikke noget der hedder "godt til prisen" hos Jonas... Wink

BDP-93 Nuforce Extreme Edition skulle netop være optimeret mht. jitter, inkl. på digital-udgangen, så måske er det dén du skal have testet. Eller også en BDP-95 på analog-udgangen, evt. igen Nuforce versionen. Jeg har aldrig hørt en blu-ray afspiller, uanset pris, være synderligt imponerende på digital-udgangen, omvendt er det svært at finde én der på analog-udgangen matcher dit øvrige udstyr.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2011 kl. 10:00

Mvh FNørd

Øhh det husker jeg ikke men noget billigt pioneer og noget yamaha og noget Rega.

Jeg uddyber lige: Dét vi sammenlignede, var digitalt ud (til en Rega DAC) via coax-udgangen på BDP-93, en Yamaha BDS1900 og en Rega Apollo CD-afspiller (Pioneer'en nåede vi aldrig at spille på, da der ikke er coax ud på den). Det sammenlignede vi så med analog ud på Apollo'en, og analog ud på Oppo'en. Rega'en var klart bedst, hvadenten vi sammenlignede analog eller digital ud. Men det er så også en hård konkurrence at sætte Oppo'en op imod, hvis man (i modsætning til Jonas Smile) indregner hvad det er man totalt set får for pengene.
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2011 kl. 10:14

Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Hilsen Jonas Bojer
Hvad sammenligner du med? Mvh FNørd

Hilsen Jonas Bojer
Analog lyd fra Oppo BDP93 fejler intet. Den har dog fået lidt kritik for lyden via HDMI.

Så må den være defekt den Oppo TC har stående for ringe det var den.

Hilsen Jonas Bojer

Har lidt svært ved at tage dig seriøs.
Grunden er at du sammenligner produkter fra forskellige kategorier, UDEN at nævne ordentligt hvad der er hvad.
Så bliver dit indlæg til noget brok, som er meget egnet til at forlede folk til at TRO "et eller andet", om produkter de ikke har hørt.
Hvis internet fora skal bruges seriøst, bør man efter min mening være opmærksom på præmisserne for ens observationer.
Du antyder at TC fremviser et produkt er så ringe at det måske er defekt!
Så viser det sig at du har sammenlignet med en cd-afspiller der er ca 10 pct dyrere end en bd-afspiller!
Dvs. pris er ligegyldigt.
Så synes jeg du skal købe dig en cd-afspiller, så er problemet jo løst.
Btw. hvad med at lægge alt over på en nas og så streame, det skulle kunne blive mindst ligeså godt.
En Wadia dock og en iPod kunne også være en mulighed.
Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2011 kl. 10:24

Har lidt svært ved at tage dig seriøs.
Grunden er at du sammenligner produkter fra forskellige kategorier, UDEN at nævne ordentligt hvad der er hvad.
Så bliver dit indlæg til noget brok, som er meget egnet til at forlede folk til at TRO "et eller andet", om produkter de ikke har hørt.
Hvis internet fora skal bruges seriøst, bør man efter min mening være opmærksom på præmisserne for ens observationer. 

Så er spørgsmålet jo hvem der har ansvaret for den slags misforståelser: Ham der ikke fremlægger præmisserne, eller ham der blindst stoler på ting han har læst "på nettet", uden at kende præmisserne?

Er det mere seriøst, når folk siger "jeg har lige hørt XXX, den lyder bare heeelt fantastisk, den skal jeg helt sikkert have, den vil jeg anbefale til alle!" - uden at fremlægge præmisserne? Hvad nu hvis afsenderen kun har hørt ghettoblastere og PC-højttalere, og for første gang i sit liv hører en "rigtig" højttaler?

Pointen er, at hvis man vil undgå fejlinformation fra nettet, så må man SELV sørge for at evaluere enhver kildes anvendelighed.
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2011 kl. 10:26
Helt sikkert.
Kildekritik.
Her var bare et eksempel på en kilde som jeg tillader mig at "kritisere".
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2011 kl. 13:42

Helt sikkert.
Kildekritik.
Her var bare et eksempel på en kilde som jeg tillader mig at "kritisere".

Hej

Blot fordi min holdning er at hvis noget til 5000kr ikke lyder ordentligt kan man lige så godt købe noget til 1600kr som ikke lyder ordentligt, behøver det jo ikke være kritikWink

Dette skal altså ikke ses som kritik men jeg er så underlig at jeg har det svært ved at købe noget til 5000kr der ikke er godt nok, derimod men ikke spor svært ved at give 80.000kr for en ny forforstærker fordi jeg er tilfreds med lyden.

Jeg undre min bare over at man for 2000-5000kr kan få maskiner der levere et godt billede og jeg endnu ikke har hørt en DVD/bluray maskine der kan levere et nogenlunde lyd? Nu handler denne her trån om OPPO med bedre stereo og der findes nogle tosser som mig der mener at stereo er vigtigere end surround.

Jeg ligestiller lidt surround med 3D billede. Både ved surround og 3D billede får man totalt set et uskarbt, ude af focus og udynamisk billede/lyd i forhold til hvad et toptrimmet 2D billede eller toptrimmet Stereo kan præstere.

Så er regne stykket LET skal jeg bruge 100.000kr bliver det på stereoen da en surround skal fordeles ud på 6-8 kanaler i forhold til 2 i stereo og så bliver der altså mere kvalitet per kanal i stereo.

Hilsen Jonas Bojer 
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu