|
|
Besvar ![]() |
Side <12345 11> |
Forfatter | |||
Sploink ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
![]() |
||
Hvor lang tid tager det før man for en bestillings mail, så man kan betale for det ???
|
|||
![]() |
|||
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
||
Er I nu også sikre på at I måler det samme? Min Oppo er 45 sekunder om at præsentere en menu hvor man kan vælge sprog. Dette er incl det tid den er om loade disken, genkende menu struktur mm. fra åben tilstand. Dernæst viser den 45 sekunders warnings mm. Så kommer der en venten på 1 minut og 40 sekunder hvor den loader JAVA menuen. Min PS3 er lidt (55 sek) langsommere om at komme til første menu hvor man vælger sprog. Warnings mm. er naturligvis det samme på 45 sekunder. Til gengæld er den så 1 minut hurtigere til at loade JAVA menuen. PS3'en klarer det på 40 sekunder. Jeg kan ikke genkende hverken de 33 sekunder eller 4 minutter. Hvordan har I målt disse tider?
|
|||
Med venlig hilsen,
Thomas |
|||
![]() |
|||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
||
Jeg har ikke tidligere målt tiden helt nøjagtigt, andet end at se på mit ur(ingen sekunder). Men i går gentog jeg øvelsen. Jeg måler fra discen kommer i skuffen og indtil jeg kan vælge hvilken filmversion jeg vil afspille. 3min og 46 sekunder Redigeret af Hother - 10-August-2009 kl. 12:00 |
|||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||
![]() |
|||
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
||
Jeg måler fra det tidspunkt hvor jeg trykker på "Eject/Close" til skuffen. Dvs. at afspilleren er tændt på det tidspunkt. At min tid er 36 sekunder hurtigere kan muligvis forklares med at jeg har slået internet adgang fra på min afspiller. Dvs. at min ikke forsøger at downloade noget BDlive indhold fra nettet. Det er også en faktor som afspilleren ikke nødvendigvis har indflydelse på da folks båndbredde er forskellig. Jeg mener også det er væsentligt at bemærke at de 45 sekunder af denne tid er diverse warnings som afspilleren jo under alle omstændigheder skal afspille og at den er 10 sekunder hurtigere end PS3 er til at genkende BD'en og vise den første menu frem. Derfor mener jeg egentligt at det eneste der kunne være til debat er, at den er 1 minut og 40 om at loade selve JAVA menuen (lige efter visningen af warnings. PS3'en bruger 40 sekunder på det samme - formodenligt pga. dens temmeligt kraftige CPÙ (og deraf højere strømforbrug). Det minut den bruger ekstra er stadig det hurtigste jeg til dato har oplevet på en stand-alone afspiller og jeg jeg syntes ikke tiden Oppo bruger på denne skive er urimelig overhovedet.
|
|||
Med venlig hilsen,
Thomas |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() |
||
Når du nu vil have det helt nøjagtigt, så skal du vel også have afspillerens opstartstid med, da det jo også tæller i det samlede billede når man skal se en film. PS3 starter jo f.eks. automatisk når man stikker skiven i, så jeg kunne forestille mig den vinder en hel del der. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
En sammenligning afspillere sådan generelt imellem ville jeg normalt også gøre det og det er derfor jeg mener man bør time hver del af processen. Det er derfor jeg forklarer forudsætningerne for lige netop denne måling. Forskellen er dog rimeligt minimal lige i dette tilfælde da Oppo'en også starter meget hurtigt. Vi taler om ca. 1-1.5 sekund før den ejecter skuffen fra slukket tilstand. (De fleste andre BD afspillere jeg har prøvet er omkring 40-60 sekunder om at ejecte skuffen fra slukket tilstand). I denne tråd handler det om lige Oppo er langsom til at håndtere Terminator 2 (hviket jeg personligt ikke mener den er). Så jeg fokuserede mere på de forskellige steps (herunder load af Java) og inkluderede tallene fra PS3 fordi det er den afspiller langt de fleste har og kan relatere til. Det er ikke som sådan ment som en shootout imellem Oppo og PS3. Redigeret af hedberg - 10-August-2009 kl. 13:16 |
|||
Med venlig hilsen,
Thomas |
|||
![]() |
|||
kennethbrdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1194 |
![]() |
||
Hedberg: Hvor har du slået det gejl fra henne i menuen på Oppo´en. Det skal jeg helt sikkert også have slået fra |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Inde i Setup -> Network Setup -> BD-Live Network Access: Off
|
|||
Med venlig hilsen,
Thomas |
|||
![]() |
|||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
||
Har nu modtage mit kodefri sæt fra Bluraychip, plus en nyt kit da jeg vi en
af dem der fik en fejl udgave. Derfor kunne jeg god bruge gode råd. Er der nogle god tips når man skal modtage dette reg. kodefri kit fra Bluraychip, så som at ungår statisk elektrisk ![]() |
|||
![]() |
|||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
||
Se nu er du jo inde på noget af det som jeg beskriver i min anmeldelse, for du har fuldstændig ret i, at statisk elektricitet kan være et problem. Du har sikkert bemærket, at kittet leveres i en antistatisk foliepose. Nej der er faktisk ikke så meget at gøre, altså udover hvis du kan komme til et bord der er jordet, og hvor du selv kan få en jordingsmanchet på Men hvis du på nogen måde er i tvivl om din kompetence på området, så få en lidt mere teknisk kyndig til at hjælpe dig. Man kan komme gruligt galt afsted - og så er garantien pist borte Husk at du kan downloade en monteringsanvisning på Bluraychips hjemmeside Redigeret af Hother - 10-August-2009 kl. 19:44 |
|||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||
![]() |
|||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
||
Er der så nogle der kan hjæpe mig med at monter dette kit (giver en kold
øl), så jeg ikke komme galt af sted ![]() Har skam downloade en monteringsanvisning fra Bluraychips hjemmeside, det var faktis det først jeg gjor. Redigeret af Startrek - 10-August-2009 kl. 19:49 |
|||
![]() |
|||
Vanderlay ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1168 |
![]() |
||
Æv, jeg venter stadig. Fik for lang tid siden en mail om, at det ville komme
den 5. august og har ikke hørt noget siden. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 11> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |