recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oppo Nuforce anmeldelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Oppo Nuforce anmeldelse

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Oppo Nuforce anmeldelse
    Sendt: 01-April-2012 kl. 17:02
"Det er netop det som ikke sker, da der ikke er separate stereo udgange, men kun multikanals udgange. Dvs. ved 2.0 ja så spiller den kun ud af left og right højtalerne. Du filtrerer det ikke 2 gange på denne måde. ved HDMI bruger du receiverens crossover. Ved analog bruger du afspillerens crossover.
Jeg var selv overrasket over at mine subwoofere ikke spillede. Det er også derfor jeg er utilfreds med den del i afspilleren. Ved HDMI får du selvfølgelig LFE sporet med, men det bliver lavet via det fuld frekvens spor, som kommer over i receiveren"

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=6683&zoneid=1#ixzz1qnc385c4

OK. Jeg misforstod teksten så. Du bruger kun filteret i afspilleren ved analog overførsel fra OPPO til reciever. På de afspillere jeg har set er filteret aktivt uanset om der spilles 7.1 eller 2.0. Eller også er det helt deaktiveret. På min egen afspiller mixer den som sagt 2.0 om til 2.1 (på 7.1 udgangen) hvis jeg sætter højttalerne til small (i afspilleren) og dermed også vælger en delefrekvens. Subwooferen spiller så selvom recieveren står i "direct mode". Hvis jeg sætter højttalerne til large i afspilleren, spiller den det der i de respektive spor på 7.1 udgangen. Det betyder så at subwooferen ikke spiller hvis signalet er 2.0 og recieveren står i "direct mode". Dette er helt efter bogen.
Hvis jeg benytter 7.1 udgangen, men har fravalgt alle højttalere, på nær højre/venstre front, mixer den alle signaler ud til disse to kanaler.
MAO på min billige philips afspiller, er der ikke nogen grund til at der skal være en separat stereoudgang, da 7.1 udgangen fungerer efter hensigten hvis man har sat den rigtigt op. Stereoudgangen skal så kun bruges hvis man ikke gider rode med opsætningen, da de altid spiller full range og mixer kanalerne på passende vis.

"Dog kan jeg ud fra mine egne erfaringer bekræfte/afkræfte, at den ikke kan overtage en mid-end/high-end Cd-afspiller, da den simpelthen ikke har en separat analog stereo del. Dvs. det kan den på sin vis godt, hvis man er villig til at skifte Crossoveren hver gang man skifter mellem stereolytning og surround lytning. Den analoge lyd fungerer kun optimalt ved multikanals lyd, da Crossover indstillingen, som er sat til 80hz vil følge med når der spilles en cd med "2.0 signal" og derfor kommer der intet signal til subwooferen, fordi alt bliver cuttet fra 80hz og under. Dette er i modsætning til Oppo's egen BDP-95 ikke tilfredsstillende, da den har 2 stk. separate analoge stereo udgange."

Læs mere: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=6683&zoneid=1#ixzz1qnjbr2Ag

Som du beskriver det filtrerer Nuforcen 2.0 signalet så højre/venstre ikke spiller bassen, og samtidig sender den ikke noget ud på subudgangen og bassen er dermed gået tabt. Hvis jeg har forstået dig ret og det rent faktisk er sådan den gør er det enten en besynderlig begrænsning i afspilleren eller en direkte fejl. Enkelte BDer kommer med multikanal PCM. Kan den så heller ikke finde ud af det, kunne man spørge. Nu vil jeg ikke afvise at det er som du siger, men mine penge ligger stadig på fejl 40 ;-)

MVH

Redigeret af tvkartoffel - 01-April-2012 kl. 17:07
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2012 kl. 17:24
Hvis du sætter Oppo x-over til 60hz, tilslutter multichannel analog out fra Oppo til din receiver, sætter din receiver på multich. in og afspiller et 2.0 signal på Oppoen. Sender den så ikke noget til subben? (Alt dette er forudsat, at du selvfølgelig bypasser delefilter i din receiver - ellers giver det ikke mening at røre bass management i Oppoen).

Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2012 kl. 18:21
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Hvis du sætter Oppo x-over til 60hz, tilslutter multichannel analog out fra Oppo til din receiver, sætter din receiver på multich. in og afspiller et 2.0 signal på Oppoen. Sender den så ikke noget til subben? (Alt dette er forudsat, at du selvfølgelig bypasser delefilter i din receiver - ellers giver det ikke mening at røre bass management i Oppoen).

Så er det hermed quadrible tjekket, den spiller kun i fronterne ved 40, 60 & 80hz. Handshake 
Jeg kan også tilføje at jeg har forsøgt med Small & Large konfiguration. Ingen forskel...

Redigeret af Kenzo85 - 01-April-2012 kl. 18:24
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2012 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Så er det hermed quadrible tjekket, den spiller kun i fronterne ved 40, 60 & 80hz. Handshake 
Jeg kan også tilføje at jeg har forsøgt med Small & Large konfiguration. Ingen forskel...
Hvad stod din Integra på mht. input/speaker config? Og hvordan ahvde du forbundet dem?
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2012 kl. 18:41
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

OK. Jeg misforstod teksten så. Du bruger kun filteret i afspilleren ved analog overførsel fra OPPO til reciever. På de afspillere jeg har set er filteret aktivt uanset om der spilles 7.1 eller 2.0. Eller også er det helt deaktiveret. På min egen afspiller mixer den som sagt 2.0 om til 2.1 (på 7.1 udgangen) hvis jeg sætter højttalerne til small (i afspilleren) og dermed også vælger en delefrekvens. Subwooferen spiller så selvom recieveren står i "direct mode".

Ved analog ind kan det kun gøres i Direct mode på receiveren.

Hvis jeg sætter højttalerne til large i afspilleren, spiller den det der i de respektive spor på 7.1 udgangen. Det betyder så at subwooferen ikke spiller hvis signalet er 2.0 og recieveren står i "direct mode". Dette er helt efter bogen.
Hvis jeg benytter 7.1 udgangen, men har fravalgt alle højttalere, på nær højre/venstre front, mixer den alle signaler ud til disse to kanaler.

Afspilleren laver ikke om på kilden. dvs. du har f.eks. ikke Dolby Pro Logic på, når der afspilles via analog. Hvis du vælger HDMI har receiveren alle de tilgængelige matrix muligheder.

MAO på min billige philips afspiller, er der ikke nogen grund til at der skal være en separat stereoudgang, da 7.1 udgangen fungerer efter hensigten hvis man har sat den rigtigt op. Stereoudgangen skal så kun bruges hvis man ikke gider rode med opsætningen, da de altid spiller full range og mixer kanalerne på passende vis.

Disse bliver også påvirket af den crossover, som man bruger i afspilleren.

"Dog kan jeg ud fra mine egne erfaringer bekræfte/afkræfte, at den ikke kan overtage en mid-end/high-end Cd-afspiller, da den simpelthen ikke har en separat analog stereo del. Dvs. det kan den på sin vis godt, hvis man er villig til at skifte Crossoveren hver gang man skifter mellem stereolytning og surround lytning. Den analoge lyd fungerer kun optimalt ved multikanals lyd, da Crossover indstillingen, som er sat til 80hz vil følge med når der spilles en cd med "2.0 signal" og derfor kommer der intet signal til subwooferen, fordi alt bliver cuttet fra 80hz og under. Dette er i modsætning til Oppo's egen BDP-95 ikke tilfredsstillende, da den har 2 stk. separate analoge stereo udgange."

Læs mere: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=6683&zoneid=1#ixzz1qnjbr2Ag

Som du beskriver det filtrerer Nuforcen 2.0 signalet så højre/venstre ikke spiller bassen, og samtidig sender den ikke noget ud på subudgangen og bassen er dermed gået tabt. Hvis jeg har forstået dig ret og det rent faktisk er sådan den gør er det enten en besynderlig begrænsning i afspilleren eller en direkte fejl. Enkelte BDer kommer med multikanal PCM. Kan den så heller ikke finde ud af det, kunne man spørge. Nu vil jeg ikke afvise at det er som du siger, men mine penge ligger stadig på fejl 40 ;-)

MVH

Ved Blu-Ray afspilning er der ingen problemer, det er kun under afspilning af cd'er / SA & streaming af musik, at problemet er til stede. Dette er nu triple  tjekket.

Redigeret af Kenzo85 - 01-April-2012 kl. 18:56
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2012 kl. 18:45

Hvad stod din Integra på mht. input/speaker config? Og hvordan ahvde du forbundet dem?
60hz på fronter, 80hz på center og surround, 120hz på subwoofer. RCA kablerne er forbundet, som de skal ind i Multichannel in. Multichannel analog in aktiveret på receiveren. 
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2012 kl. 19:46
Så for at summere:

Din reciver kan kun virke i "direct mode" ved analog multichannel in. Altså som en volumenkontrol med effektforstærker. Ingen processering foretages i forstærkeren og de omtalte delefrekvenser du har sat i reciveren er helt bypassed.

Ved afspilning af en 2.0 CD i Nuforcen af spilles der fuldt frekvensbånd i front right og front left uanset om du har valgt large eller small højttalere i Nuforcens opsætning. Nuforce afspilleren mixer ikke 2.0 om til 2.1 selvom du har valgt small højttalere og der er ikke signal på dens subudgang. Mixeren er således ikke aktiv ved CD 2.0.

I praksis kan du så ikke benytte denne afspiller sammen med din recivers 7.1 analog indgang med mindre dine fronthøjttalere er i stand til at håndtere fuldt frekvensbånd.

Det kan da være en grim overraskelse hvis man ikke lige ved dét.

MVH
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2012 kl. 20:49

Så for at summere:

Din reciver kan kun virke i "direct mode" ved analog multichannel in. Altså som en volumenkontrol med effektforstærker. Ingen processering foretages i forstærkeren og de omtalte delefrekvenser du har sat i reciveren er helt bypassed.

Ved afspilning af en 2.0 CD i Nuforcen af spilles der fuldt frekvensbånd i front right og front left uanset om du har valgt large eller small højttalere i Nuforcens opsætning. Nuforce afspilleren mixer ikke 2.0 om til 2.1 selvom du har valgt small højttalere og der er ikke signal på dens subudgang. Mixeren er således ikke aktiv ved CD 2.0.

I praksis kan du så ikke benytte denne afspiller sammen med din recivers 7.1 analog indgang med mindre dine fronthøjttalere er i stand til at håndtere fuldt frekvensbånd.

MVH
Dette er korrekt. Jeg har ikke bemærket nogen forskel mellem small / large indstillingen. 
Om det er en fejl kan jeg så ikke vide. 
Men ud fra dette "hvis man vil have en alt i en afspiller" bør man vælge en Oppo bdp-95 eller Cambridge Azur 751BD ud fra hvad jeg læse mig frem til. 

Redigeret af Kenzo85 - 01-April-2012 kl. 20:49
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
titt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-August-2008
Point: 171
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér titt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 00:12
...

Redigeret af titt - 13-Maj-2017 kl. 01:38
Til top
titt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-August-2008
Point: 171
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér titt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 01:19
...

Redigeret af titt - 13-Maj-2017 kl. 01:54
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 02:57

Så for at summere:

MVH
Dette er korrekt. Jeg har ikke bemærket nogen forskel mellem small / large indstillingen. 
Om det er en fejl kan jeg så ikke vide. 
Men ud fra dette "hvis man vil have en alt i en afspiller" bør man vælge en Oppo bdp-95 eller Cambridge Azur 751BD ud fra hvad jeg læse mig frem til. 

OK. Jeg synes det lyder utroligt, men jeg må jo tro dig når du nu fastholder at det er sådan. Jeg har lige læst alle spørgsmål og svar og igennem igen og jeg synes lidt dine svar peger i flere retninger, så på trods af alle de mange ord er det stadig noget uklart for mig hvilke indstillinger du har lavet og hvilke konsekvenser det har. Min fornemmelse er dog at vi taler forbi hinanden, så jeg vil lade det ligge her..

Ellers var det min forventning at den skulle virke præcis på den måde som "titt" beskriver. Så har man heller ikke brug for en separat 2.0 stereoudgang, med mindre man vil køre uden subwoofer ved CDafspilning.

MVH
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af titt titt skrev:

Kære venner

Det er altså det rene og skære vrøvl!
Jeg er den lykkelige ejer af NuForce Xtreme Oppoen, og jeg har absolut INGEN af de nævnte problemer!

Jeg nævner at der kan være fejl på afspilleren. Da det selvfølgelig ikke er meningen at den fejl skal være. Derudover har jeg kunne fremprovokere den både overfor CSN-Teknik og StudieSound. dvs. 
det er vrøvl jeg lukker ud.

Det er med afstand den bedste afspiller jeg har hørt, og som CD-afspiller, skal man virkelig betale rigtig dyrt for at få noget bedre.

Hele fidusen med Xreme er netop udelukkende at benytte sig af de analoge udgange, som er det der er optimeret på denne.

Hvis man derimod synes at den lyd der kommer gennem HDMI er helt fin, ja så har man ingen gevinst ved at investere i denne model.

Men gevinsten er netop absolut hørbar!

Jeg bruger KUN de analoge udgange til al lyd og HDMI KUN til billeder.

Resultatet er et aldeles fantastisk lydbillede med langt flere detaljer og langt bedre dynamik samt helt 0 på jitter og irriterende digital fnidderlyd.

Og det gælder både surround og stereo på CD, SACD, DVD og BluRay

Jeg har endnu ikke hørt en bedre afspiller end denne model i mit setup. Den spiller lige præcis, som du nævner det. Jeg mener ikke at jeg kritisere lydkvaliteten i afspilleren.

Jeg kan SLET ikke genkende det subproblem i beskriver?

I må have sat det forkert op, eller køre med en processor/receiver, der ikke kan køre ægte bypass?

Min receiver kan kun kører Direct i Multichannel Analog in. og kan vælges til hvilket, som helst input.

Når man kører fra analogudgangene på afspilleren til analogindgangene på processoren/receiveren, sker al deling i Nuforcen, og processoren/rec fungerer kun som volumenkontrol, hvis man lige husker at stille processor/rec til bypass.

Sådan kører jeg og har ingen problemer: Min sub træder ind, hvis ellers der er dybe nok frekvenser i både stereo og 5.1

Så jeg synes det er noget af et pseudoproblem i taler om?

Jeg deler alle højtalere ved 40 Hz, da de kan gå rigtig dybt, og når jeg spiller noget cdmusik med meget dyb bas, hopper subben ind

Du har ikke dette problem, da du altid deler ved 40hz, men mig og en lang række andre personer vil opleve dette problem, da vores højtalere ikke yder optimalt nede i det område. 
Derudover spiller mine subwoofere ikke ved alm. CD/SA / streaming af musik. som skrevet tidligere. Dette kan også være en fejl ved min maskine.

Noget andet er at alle højttalerafstande og højttalerlydniveauer skal sættes i Nuforcen, da al processorindgriben netop bypasses ved brug af den analoge forbindelse.

Jeps den opfattelse har jeg også.

Jeg har aldrig haft bedre kvalitet på lydsiden i mit stereo/cinema-setup og jeg har været gennem en del forskellige Onkyo, Sony, Denon og Marantz- receivere samt en Rotel Processor.

Lige nu kører jeg fra Xtreme gennem en Primare SP31 processor til en NuForce MCH effekt og ud i mine Montana SPX gulvhøjttalere og det lyder suverænt:-)

Så jeg er en glad mand :-)

Synes bare jeg måtte rette nogle misforståelser her.

Hvis man som jeg er pænt optaget af lydkvalitet på både stereo og cinemadelen er denne maskine en nobrainer - Prøv den og I vil blive overrasket.
Det kræver en del manuelle trim, da alle de der nye autolydkalibreringer bypasses totalt.

Dem tror jeg iøvrigt ikke en meter på alligevel. Det jeg har hørt af det hos mig selv gør lyden underlig flad og uinteressant- mekanisk vil jeg nærmest kalde det.

Derudover er jeg fuldstændig ligeglad med alle mulige/manglende smarte features, som omtales i anmeldelsen, da de alligevel intet bidrager med på den rene lydside.

Jeg forlanger bare at den kan afspille mine skiver, ligemeget hvilke jeg putter i den, og DET går over al forventning :-)

Vi har alle sammen forskellige indgangsvinkler til produkter og jeg har så nogle andre krav end du har og omvendt. 

Maskinen er fantastisk til det, som loves. Jeg havde og har dog stadig større forventninger til medie siden af grundafspilleren.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu