recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oppo Nuforce anmeldelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Oppo Nuforce anmeldelse

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af titt titt skrev:

KenZo:

Din fejl er at du sætter din Integra til Direct. Den skal vise Multichannel, når du vælger DVD, og det skal du selv gå ind og sætte. Så virker det!

Du skal således vælge DVD, når du bruger Nuforcen, uanset hvad du hører, og receiveren skal vise Multichannel i displayet.

Så virker de delinger du har sat i Nuforcen og din receiver er koblet fra. Det er derfor fuldstændig ligegyldigt hvordan receiveren deler, for det er sat ud af kraft. Så vil din sub gør som den skal.

Håber du finder ud af det:-)
tak for info Wink. Det er dog præcis hvad jeg har gjort hele tiden. Alle film "DVD/BD" fungerer, kun CD/SA/Streaming af musik, har jeg problemet.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

OK. Jeg synes det lyder utroligt, men jeg må jo tro dig når du nu fastholder at det er sådan. Jeg har lige læst alle spørgsmål og svar og igennem igen og jeg synes lidt dine svar peger i flere retninger, så på trods af alle de mange ord er det stadig noget uklart for mig hvilke indstillinger du har lavet og hvilke konsekvenser det har. Min fornemmelse er dog at vi taler forbi hinanden, så jeg vil lade det ligge her..

Ellers var det min forventning at den skulle virke præcis på den måde som "titt" beskriver. Så har man heller ikke brug for en separat 2.0 stereoudgang, med mindre man vil køre uden subwoofer ved CDafspilning.

MVH
Jeg mener ikke at vi taler forbi hinanden. Det jeg skriver er noget jeg har erfaret og ikke påstår. Igen kan det være en fejl ved afspilleren, men det ændrer ikke på udfaldet af hvad jeg oplever. 

Recap.
Afspilleren:

Crossover 60hz. 
Fronter: Large forsøgt med small uden ændring.
Sub: On
Center: Large forsøgt med small uden ændring.
Surround: Small.

Enheders afstand til sweetspot: left 3.48m, center 3.06m, right 3.36m, SR 1.38m, SL 1.14m, Subs 3.36m

Receiver sat til Multichannel Direct.

Ved CD/SA/Musik Streaming via "NIC/USB" = 2.0 lyd.

Ved film "DVD/BD" = 5.1 lyd.

Redigeret af Kenzo85 - 02-April-2012 kl. 10:43
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
titt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-August-2008
Point: 171
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér titt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 09:52
...

Redigeret af titt - 13-Maj-2017 kl. 01:53
Til top
titt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér titt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 10:00
...

Redigeret af titt - 13-Maj-2017 kl. 01:40
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Recap.
Afspilleren:

Crossover 60hz. 
Fronter: Large 
Center: Large

Enheders afstand til sweetspot: left 3.48m, center 3.06m, right 3.36m, SR 1.38m, SL 1.14m, Subs 3.36m

Hvis front/center er large, giver det vel god mening, at afspilleren ikke sender noget videre til sub når der afspilles et 2.0 signal?
Til top
titt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér titt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 10:13
...

Redigeret af titt - 13-Maj-2017 kl. 01:41
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Recap.
Afspilleren:

Crossover 60hz. 
Fronter: Large 
Center: Large

Hvis front/center er large, giver det vel god mening, at afspilleren ikke sender noget videre til sub når der afspilles et 2.0 signal?
Det skal nævnes at jeg har testet med både small / large indstilling uden det ændrede noget. 
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 10:38

tvkartoffel:

"Ellers var det min forventning at den skulle virke præcis på den måde som "titt" beskriver. Så har man heller ikke brug for en separat 2.0 stereoudgang, med mindre man vil køre uden subwoofer ved CDafspilning."

Du har fuldstændig ret i din forventning:-) Det ER sådan den virker!
Jeg har den jo selv!

Jeg har i øvrigt sat NuForcen op ved at måle afstand fra lytteposition til alle højttalere og har brugt en lydtryksmåler til at sætte lydniveauet til 75 dB for dem alle + sub målt fra lytteposition.

Resultatet er en suveræn lyd:-)

Man skal bokse lidt med det, men belønningen er det hele værd!
Det er helt sikkert! 
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 10:41

Kenzo:
Streaming bruger jeg ikke!

Hvis du sætter en CD-skive i Oppoen skal det virke.

I øvrigt er jeg ret sikker på at du ikke skal bruge formatet "Direct" da det alligevel ikke er direct. Integraen piller ved signalet tror jeg.

Jeg mener at der kun skal stå multichannel i displayet.

Jeg forstår ikke at du taler om frekvensdeling i receiveren, da denne jo netop er bypasset?

Jeg kører normalt med HDMI fra mine andre afspillere "PS3 / Dune1" derfor skal disse sættes i receiveren også i forbindelse med A/B test af HDMI kontra Analog. 

Jeg kan ikke ændrer til en anden mode, når der bruges multichannel. Der står blot Multichannel Direct.
Jeg skal ikke udelukke at receiveren ændrer på signalet.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 10:43

Kenzo:

ved CD-skiver og SACD skiver virker det hos mig, og bør derfor også virke hos dig.

Om det er 40, 60 eller 80 man deler ved bør ikke betyde noget. Hvis jeg deler ved 80, træder min sub ind konstant også i stereo (jeg har prøvet)

Jeg er glad for at du er enig hvad angår lydkvaliteten ,da det er her gevinsten ligger:-)

Og jeg er ked af at jeg brugte lidt skarpe ord - vrøvl osv. Unhappy

Det beklager jeg, men jeg blev lige lidt ivrig:-)
Hehe det er helt ok, man bliver hurtig revet med Wink 
Og ja det logiske vil være at afspilleren ALTID laver et .1 signal ud til subwooferen ligefyldig hvilken kilde der er. 
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 11:24
hvorfor kan den ikke erstatte en cd afspiller? ALLE de cdafspillere jeg har haft, har ikke kunne lave dele frekvenser og lign.

i praksis er det vel at kople den op til receiveren med hdmi, som jo er normalt. og på stereo siden bruger man de analoge udgange med ful frekvensbånd.....som det jo som sagt er på alle cd afspillere. Hvad er det Oppoen ikke kan , som en cd afspiller kan? jeg forstår det ikke
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

hvorfor kan den ikke erstatte en cd afspiller? ALLE de cdafspillere jeg har haft, har ikke kunne lave dele frekvenser og lign.

i praksis er det vel at kople den op til receiveren med hdmi, som jo er normalt. og på stereo siden bruger man de analoge udgange med ful frekvensbånd.....som det jo som sagt er på alle cd afspillere. Hvad er det Oppoen ikke kan , som en cd afspiller kan? jeg forstår det ikke
Som jeg nævner i anmeldelsen. Finder jeg det ikke praktisk at skulle skifte crossoveren, hver gang du skifter mellem film og musik lytning. Min kæreste får spat af at jeg skal pille ved det hver gang vi skifter.
Dette kunne undgås, hvis der var separate stereo udgange i afspilleren. Ligesom på Oppo BDP-95 og Cambrigde Azur 751BD.
Du kan også som du nævner bruge HDMI, men så er der ingen grund til at anskaffe sig en dyrere afspiller end en Oppo BDP-93.

Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu