recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oppo Nuforce anmeldelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Oppo Nuforce anmeldelse

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

hvorfor kan den ikke erstatte en cd afspiller? ALLE de cdafspillere jeg har haft, har ikke kunne lave dele frekvenser og lign.

i praksis er det vel at kople den op til receiveren med hdmi, som jo er normalt. og på stereo siden bruger man de analoge udgange med ful frekvensbånd.....som det jo som sagt er på alle cd afspillere. Hvad er det Oppoen ikke kan , som en cd afspiller kan? jeg forstår det ikke

Som jeg nævner i anmeldelsen. Finder jeg det ikke praktisk at skulle skifte crossoveren, hver gang du skifter mellem film og musik lytning. Min kæreste får spat af at jeg skal pille ved det hver gang vi skifter.
Dette kunne undgås, hvis der var separate stereo udgange i afspilleren. Ligesom på Oppo BDP-95 og Cambrigde Azur 751BD.
Du kan også som du nævner bruge HDMI, men så er der ingen grund til at anskaffe sig en dyrere afspiller end en Oppo BDP-93.

men hvis du bruger den med hdmi til surround, så det er receiveren der står for det hele. Men samtidig bruger de to analoge udgange -front left/right til stereo, er den sat op nøjagtig som man vil gøre med en cd afspiller. Du skriver at den IKKE kan erstatte en cd-afspiller - det forstår jeg ikke. Hvad en cambridge og bdp -93 kan har intet med sagen at gøre. Jeg mener at den godt kan erstatte en cdafspiller, uden kompromis, da en cd afspiller ikke har flere funktioner end NU force udgaven
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 12:51

hvorfor kan den ikke erstatte en cd afspiller? ALLE de cdafspillere jeg har haft, har ikke kunne lave dele frekvenser og lign.

i praksis er det vel at kople den op til receiveren med hdmi, som jo er normalt. og på stereo siden bruger man de analoge udgange med ful frekvensbånd.....som det jo som sagt er på alle cd afspillere. Hvad er det Oppoen ikke kan , som en cd afspiller kan? jeg forstår det ikke

Som jeg nævner i anmeldelsen. Finder jeg det ikke praktisk at skulle skifte crossoveren, hver gang du skifter mellem film og musik lytning. Min kæreste får spat af at jeg skal pille ved det hver gang vi skifter.
Dette kunne undgås, hvis der var separate stereo udgange i afspilleren. Ligesom på Oppo BDP-95 og Cambrigde Azur 751BD.
Du kan også som du nævner bruge HDMI, men så er der ingen grund til at anskaffe sig en dyrere afspiller end en Oppo BDP-93.

men hvis du bruger den med hdmi til surround, så det er receiveren der står for det hele. Men samtidig bruger de to analoge udgange -front left/right til stereo, er den sat op nøjagtig som man vil gøre med en cd afspiller. Du skriver at den IKKE kan erstatte en cd-afspiller - det forstår jeg ikke. Hvad en cambridge og bdp -93 kan har intet med sagen at gøre. Jeg mener at den godt kan erstatte en cdafspiller, uden kompromis, da en cd afspiller ikke har flere funktioner end NU force udgaven

Kun hvis du vil bruge den med HDMI på filmfronten, giver din opstilling mening ud fra mit synspunkt. Men så ville jeg nøjes med en alm. Oppo BDP-93. 
Jeg mener at du tager den sætning ude af kontekst og ikke kigger på hvad der bliver forklaret før og efter. 
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 13:15
Jeg synes det er "farligt" at du har udgivet en anmeldelse hvor du siger at produktet har så stor en fejl. Der er allerede flere der har sagt det lyder som noget fejl 40 og en anden ejer af afspilleren oplever på ingen måde det problem du beskriver. Har du bekræftet fejlen hos forhandleren? Har du evt. lånt et andet testeksemplar hjem? Jeg siger ikke du tager fejl, men der er bare mange usikkerheder inde over.

Mht. sammenligningen mellem HDMI og analog ud hvor du siger, at analog ud har givet et væsentligt løft i lyden, hvordan gjorde du med Audyssey f.eks.? Var du sikker på, at eneste variabel var analog vs. digital ud?
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Jeg synes det er "farligt" at du har udgivet en anmeldelse hvor du siger at produktet har så stor en fejl. Der er allerede flere der har sagt det lyder som noget fejl 40 og en anden ejer af afspilleren oplever på ingen måde det problem du beskriver. Har du bekræftet fejlen hos forhandleren? Har du evt. lånt et andet testeksemplar hjem? Jeg siger ikke du tager fejl, men der er bare mange usikkerheder inde over.

Mht. sammenligningen mellem HDMI og analog ud hvor du siger, at analog ud har givet et væsentligt løft i lyden, hvordan gjorde du med Audyssey f.eks.? Var du sikker på, at eneste variabel var analog vs. digital ud?
  1. Jeg mener forsat at jeg har gjort det klart og testet ud fra de forudsætninger både du og tvkartoffel har efterspurgt. Jeg oplever disse fejl og de er fremprovokerede i selvskab med fagfolk, så igen er det noget jeg erfarer og ikke opdigter. 
  2. Jeg skriver for snart 10 gang at jeg ikke udelukker fejl ved afspilleren. Studiesound har haft afspillere, som har haft lignende fejl, hvor de er blevet ombyttet uden problemer.
  3. Tiff har et andet setup end jeg, hvor han altid har crossoveren sat til 40 hz, dog fungerer hans sub udgang altid, hvor mit eksemplar kun virker med DVD / BD materiale.
  4. Du fisker efter om jeg præcis ved hvad der sker i kæden der? Nej jeg kan blot konstatere at der er en væsentlig forskel. I forhold til hvad Tiff fortæller står Afspilleren for den fulde processering via analog og bruger kun effekterne i receiveren. Jeg vil forsøge en ekstra gang, om jeg kan slå Audyssey til/fra under analog.
Men jeg tror jeg vil tage fat i dig næste gang der skal testes, hvis det er ok med dig? da der selvfølgelig mangler målinger, men lige meget hvordan du vender og drejer den, så lyder det fantastisk med analog.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
titt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-August-2008
Point: 171
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér titt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 13:44
...

Redigeret af titt - 13-Maj-2017 kl. 01:44
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 14:09
Det kan være skidt at have investeret i Audyssey Pro, hvis man vil kører analog processering via afspilleren. Men på den anden side, hvad skal man egentlig bruge en receiver / processor til, når alt bliver bypassed i dem, hvis man kun bruger den som matrix? 
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
titt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér titt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 14:16
...

Redigeret af titt - 13-Maj-2017 kl. 01:44
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 14:17

Kun hvis du vil bruge den med HDMI på filmfronten, giver din opstilling mening ud fra mit synspunkt. Men så ville jeg nøjes med en alm. Oppo BDP-93. 
Jeg mener at du tager den sætning ude af kontekst og ikke kigger på hvad der bliver forklaret før og efter. 

nu forstår jeg ingenting???
hvorfor nøjes med en bdp 93 , når nu netop at nuforce udgaven er 93eren overlegent, når det drejer sig om analog.
som jeg ser det indeholder en nuforce en bdp 93 på digitalsiden, og en rigtig god cd afspiller på analogsiden - hvorfor nøjes med en alm oppo?.

Til top
titt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér titt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 14:23
...

Redigeret af titt - 13-Maj-2017 kl. 01:45
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 14:39

nu forstår jeg ingenting???
hvorfor nøjes med en bdp 93 , når nu netop at nuforce udgaven er 93eren overlegent, når det drejer sig om analog.
som jeg ser det indeholder en nuforce en bdp 93 på digitalsiden, og en rigtig god cd afspiller på analogsiden - hvorfor nøjes med en alm oppo?.

Jeg har nok formuleret mig forkert. Hvorfor kun bruge Nuforce modellen til CD-afspilning via Analog og Film via HDMI? Der skal da bruges analog for fuld skrue Wink
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af titt titt skrev:

Hej alle

Tjek en anmeldelse:

Ahh ja, det var lige præcis det her, som jeg mener:

While the NuForce BDP-93NXE offers slightly less fidelity from two-channel-only sources when compared to the Oppo BDP-95, it outperforms it on multi-channel material.

In the end it all comes down to whether you wish to optimize your system for two-channel or multi-channel listening experience. If two-channel is your primary listening mode, the Oppo BDP-95 would be your best sonic choice. But if most of your listening is to multi-channel sources, then the BDP-93 NXE is the one you should bring home.

Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
titt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér titt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 14:46
...

Redigeret af titt - 13-Maj-2017 kl. 01:46
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu