recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oppo Nuforce anmeldelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Oppo Nuforce anmeldelse

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af titt titt skrev:

Kenzo:

Enig. Dog vil jeg mene at hvis man er ude efter en alt i et maskine er Xtreme det åbenlyse valg, HVIS man vil også vil have et ordentligt løft i surrounddelen.

Som jeg forstår p.las, vil en BDP-95 tjene hans formål bedst?
Ja det vil jeg også mene. Jeg håber dog at Nuforce vil lave et NXE board til 95'eren alligevel. 
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
titt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-August-2008
Point: 171
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér titt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 14:48
...

Redigeret af titt - 13-Maj-2017 kl. 01:46
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 14:49

Synes også det er lidt sort/hvidt sat op op af Stone: to-kanal eller multi?

Begge dele tak!
Lige præcis, vi vil ikke undvære noget! Ville med glæde betale det ekstra for netop at få en alt i en. Wink

Redigeret af Kenzo85 - 02-April-2012 kl. 14:49
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
titt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér titt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 15:24
...

Redigeret af titt - 13-Maj-2017 kl. 01:47
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 15:39

Og det synes jeg jo så at jeg har fået :-)

Stone skriver: Slighty less, og det kan jeg godt leve med!
Jeg ønsker en Nuforce modificeret 95'r. Dog kun af den grund at jeg vil have Separate Stereo udgange. 

Jeg tror dog at en Cambridge Azur 751BD kan gøre det. Den står til at være dyrere end en 95' i US, men i dk til 6499kr via klubben. og med sammenlignelig performance med Nuforce på den analoge side. 
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 16:14
@ Kenzo85

Nu havde jeg egentlig meldt mig ud af debatten, men men jeg vil gerne slå fast at jeg ikke tror at du opdigter noget der ikke er der Wink

Jeg faldt over dette citat som jeg har sakset fra avsforum.com:

"IMPORTANT NOTE 2: When playing SACD discs while DSD-Direct-to-Analog conversion is engaged, no audio processing is possible. In particular, no bass steering or down-mixing happens. That means you won't get any Sub output when playing the 2.0 layer of an SACD disc with SACD Output DSD. So instead, use SACD Output PCM."

Nu skriver du godt nok at det gælder både CD, SACD og flere andre medier, men jeg ville lige poste det, da der måske kunne være noget i det, og da det ser ud til at mixerfunktionen under visse omstændigheder kan afhænge af de valgte indstillinger i afspilleren.

MVH

Redigeret af tvkartoffel - 02-April-2012 kl. 16:15
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 16:35
Hvorfor ikke køre ALT ind digitalt? Bruge pengene på en processor med rigtig gode dac konvertere - bare for at holde debatten i gang
Til top
titt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér titt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 18:54
...

Redigeret af titt - 13-Maj-2017 kl. 01:33
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 20:28

Et rigtig godt spørgsmål las:-)

Det har jeg selv tænkt på et tidspunkt, men kom frem til at det ville blive sværere (økonomisk) at skifte nogle af sine byggesten?

Jeg forestiller mig, at de fleste af os godt kan lide at skifte ud en gang i mellem (det er nok lidt underspillet :-))

Jeg har tit siddet med den fornemmelse at: Så nu er det færdigt! Naivt har jeg efterfølgende fundet ud af:-)

Man skal liige prøve det og det, og det er jo også det der gør det til en spændende hobby.

Jeg er gået den modsatte vej, og har prøvet at skille tingene ad i så mange bidder jeg kunne (havde tidligere drev og dac også).

Teorien er så at det blivere lettere at skifte de enkelte dele ud, men det er jo netop kun teori :-(

Jeg synes uden sammenligning at højttalervalget har været det sværeste. Der har godt nok været en stribe forskellige modeller forbi stuen, og jeg har lyttet overalt hvor chancen har budt sig.

Det her holder aldrig op:-)

Jeg er gået den modsatte vej. Alt ind digitalt - active højtalere........jeg har dog stadig et effekttrin til at trække bagkanalerne med . Jeg kommer hurtigt til at nørde med kablernes lign, så aktive er det helt rigtige for mig. Min processor spiller også fremragende i stereo.
Jeg kan næsten forstå at din oppo har bedre dac end din primare eller?? Eller er det mangel på hdmi. Primare er ellers fremragende - har for nogle år siden haft dvd 26 og spa21. Lækkert grej
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 21:28

Jonas:

Audyssey er bypassed, når du kører analogt ud.

Jeg har en mistanke om at det er Integraen der ikke kan køre "ægte" bypass måske?

Min Primare SP31 processor kører ren bypass på 7.1 indgangene

Har haft receivere hvor jeg har kørt HDMI, men var slet ikke tilfreds med lydbilledet, så denne afspiller har længe været mit ønske, og jeg er lykkelig for det løft den giver til lyden:-)

På minussiden for en del vil være at man ikke kan bruge sine autokalibrerede indstillinger til noget.
Dette vil være skidt, hvis man føler sig afhængig af det og har investeret i det.

Jeg har som tidligere nævnt ikke det behov - dels har jeg rigtig gode lydforhold i mit rum og alle højttalere står i optimal afstand, dels er jeg ikke glad for kalbrering, da jeg synes det underligt flader lyden og ødelægger den dynamik der er på musikken og soundtracket ved film.

Det er et af de bedste stykker isenkram jeg har købt, og det var egentlig også derfor jeg reagerede.

Til de interesserede kan jeg kun anbefale at afprøve den. Den vil overraske jer!

Jeg oplever præcis det samme, efter jeg har skiftet min Onkyo 809 ud med en ældre Primare SPA20.
Har også haft en Pioneer SC-LX72 og Yamaha RX1067, dem fik jeg hellere ikke til at lyde godt i stereo. Selvom jeg prøvede, at kalibrere dem flere gange med forskellige dele frekvenser, så lød det stadige dårligt. Hvor imod da jeg sætte min Primare SPA20 og delte ved 80 Hz, så lød det rigtigt godt i første hug. Så jeg er nået frem til, at jeg er færdige med de her digitale surround receivere.
Ulempen er bare, at man skal ha en god afspiller med 5.1 analog udgang og noget kunne tyde på, at denne Oppo Nuforce kunne være en mulighed.

Til top
titt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér titt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 21:41
...

Redigeret af titt - 13-Maj-2017 kl. 01:31
Til top
titt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér titt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 21:46
...

Redigeret af titt - 13-Maj-2017 kl. 01:28
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu