recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oppo Nuforce anmeldelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Oppo Nuforce anmeldelse

Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af titt titt skrev:

kskruger:

Nuforcen er absolut en mulighed:-)

Du kan prøve den gennem Studiosound. Jeg vil anbefale Xtreme, da det er den jeg kender, men prøv at tal med dem.

Kenzo har nogle andre forslag du kan prøve. Mener han nævnte en Cambridge?
Jeg kender den ikke, men det er ALTID en super idé at lytte nyt på sit eget setup og så træffe en beslutning:-)

I dag, bruger jeg en Philips BDP9600 til Blu-ray som er okay, men jeg kan ikke ændre dele frekvensen, så den er fast på 120 Hz hvilket ikke er optimal, jeg hellere ville dele ved 80 Hz. Til stereo bruger jeg en Primare dvd26, som køre analog ind og det lyder rigtig godt.
Har også kigget lidt på denne Cambridge, som du nævner.
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Jeg oplever præcis det samme, efter jeg har skiftet min Onkyo 809 ud med en ældre Primare SPA20.
Har også haft en Pioneer SC-LX72 og Yamaha RX1067, dem fik jeg hellere ikke til at lyde godt i stereo. Selvom jeg prøvede, at kalibrere dem flere gange med forskellige dele frekvenser, så lød det stadige dårligt. Hvor imod da jeg sætte min Primare SPA20 og delte ved 80 Hz, så lød det rigtigt godt i første hug. Så jeg er nået frem til, at jeg er færdige med de her digitale surround receivere.
Ulempen er bare, at man skal ha en god afspiller med 5.1 analog udgang og noget kunne tyde på, at denne Oppo Nuforce kunne være en mulighed.

Jeg ser det ikke som en ulempe Smile, det er bare at anskaffe sig en. Hvis du allerede har Oppo'en så skal du blot have fat i deres NXE board.

Ja eller den Cambridge jeg nævnte tidligere.

Redigeret af Kenzo85 - 02-April-2012 kl. 22:45
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Hvorfor ikke køre ALT ind digitalt? Bruge pengene på en processor med rigtig gode dac konvertere - bare for at holde debatten i gang
Det kunne være rart, hvis det hele internt i enheder også forblev digitalt, så ville det klart give mening. Dette er hvad Steinway Lyngdorf gør. Tror det er de færreste producenter, som ikke har noget Analog->Digital Converter.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 23:43
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Hvorfor ikke køre ALT ind digitalt? Bruge pengene på en processor med rigtig gode dac konvertere - bare for at holde debatten i gang

Det kunne være rart, hvis det hele internt i enheder også forblev digitalt, så ville det klart give mening. Dette er hvad Steinway Lyngdorf gør. Tror det er de færreste producenter, som ikke har noget Analog->Digital Converter.

Meridian kører også digitalt helt ud til deres DSP højtalere.

Det jeg mener var at have en processor ( som jeg har gjordt ) som står for ALT konvertering - delay - etc på alle kilder.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 23:45
Oprindeligt skrevet af titt titt skrev:

P. Las:

Ja, det er noget lækkert grej:-) og svinedyrt desværre!

Jeg forlod egentlig HDMI så snart jeg kunne komme til det. Det var efter jeg havde haft noget rørgrej, jeg tog den beslutning.

Det er selvfølgelig hverken mere rigtigt eller forkert end den vej du har taget. Men det er jo spændende at udforske forskellige muligheder. Jeg forlod rørgrejet da det var pænt svært at integrere med noget surround, som jeg også vil ha jo.

Min Nuforce lyder klart bedst på egen hånd - Er stadig overrasket over hvor godt den lyder, og det er et stort trin ned og lade Primaren overtage digital/analog skridtet.

Og du har ret: Kabler, kabler og atter kabler:-)

Jeg har heldigvis fået lavet et skab som jeg kan komme ind i fra bagsiden i værelset bagved, så hele ormegården er lukket inde.

Jeg forsøger at købe brugt, hvad jeg kan slippe afsted med, da jeg ellers aldrig ville have midler til at ende op med det jeg har nu.

Og så hjælper det jo, at stuen fra start har været mit område:-)

Fruen har så veto på resten af lejligheden. En meget fin og anbefalelsesværdig løsning, når man ikke har så meget plads

Jeg har læst lidt af din tråd, og er mildt sagt lidt misundelig:-)

Du har et dedikeret rum og noget superlækkert grej!! Det er sgu en fornøjelse at se:-)

Var selv meget varm på Anthem som virker som noget rigtig gennemført grej, men det faldt på midlerne.

Yderst spændende setup du har:-)

Ja - jeg er utroligt glad for det samlede resultat . Især akustikken som er spot on.
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2012 kl. 09:30

Det jeg mener var at have en processor ( som jeg har gjordt ) som står for ALT konvertering - delay - etc på alle kilder.
Ahh ja Meridian kom jeg i tanke om nu hvor du nævner det.
Har du forsøgt at lave så meget, som muligt over til analog også?
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2012 kl. 09:34

Ahh ja Meridian kom jeg i tanke om nu hvor du nævner det.
Har du forsøgt at lave så meget, som muligt over til analog også?

den forstår jeg ikke?
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2012 kl. 11:38

den forstår jeg ikke?
Nu hvor du har forsøgt at gøre alle signal veje digitale, har du så modsat forsøgt at gøre så mange som mulig analoge, for at sammenligne?
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2012 kl. 14:00

den forstår jeg ikke?

Nu hvor du har forsøgt at gøre alle signal veje digitale, har du så modsat forsøgt at gøre så mange som mulig analoge, for at sammenligne?

Altså at sammenligne d/a konverterne i processoren, op imod eks oppoen? Anthemen er langt bedre. Jeg har pt absolut det bedste setup, som har stået i min stue. Det handler jo i korte træk om hvilken komponent der er bedstevtil at d/a konvertere. Og hjemme ved mig er det uden sammenligning anthemen
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2012 kl. 14:40

den forstår jeg ikke?

Altså at sammenligne d/a konverterne i processoren, op imod eks oppoen? Anthemen er langt bedre. Jeg har pt absolut det bedste setup, som har stået i min stue. Det handler jo i korte træk om hvilken komponent der er bedstevtil at d/a konvertere. Og hjemme ved mig er det uden sammenligning anthemen
Nice, det var det jeg mente. Smile
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top

Besvar Besvar Side  <1 345

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu