|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
Custom Home Theater kan lev. den enten med 110 volt eller 230 volt strømforsyninger ![]() Der er skam også andre firma der laver Custom ombygning af bla. Denon 3800 og andre top BD afspiller. Er nu ikke sikke på at der ikke er en forskel mellem de forskel mærker af BD afspiller, bla. så skulle Sonys´s BD afspille lave det orginal 1080/24p om til 1080/60i for at kunne bildebehandle HD signalet (som mange HD tv også gør) og så igen lave det om til 1080/24p, det ville sige at det orginal 1080/24p skal lave om to gange en gang i afspille og en gang i TV før at man får HD bilde på skærmen. Så måle må da værre at få de orginal 1080/24p ubehandlet ind i TV eller PJ. og det er kun ved prof. HD monitor med HD-SDI at man kan se hvordan at en Blu-ray film skal se ud, ikke før. Så jeg ville gerne se en gang i fremtide at HDMI kunne indholde det orginal HD-SDI signal. Redigeret af Startrek - 26-Juli-2009 kl. 16:39 |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
Jeg er ret sikker på at de nævnte afspillere ikke har til mission at smadre materialet. Man kan alle steder finde skrækscenarier hvor ingeniørerne har haft en hjerneblødning og ikke tænkt sig om. Men jeg er sikker på at det ikke er praktikanterne som har stået for udviklingen af Denon, Oppo eller Pioneers maskiner. |
|
![]() |
|
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
Syndes at alle ingeniørerne der har værre med til at udviklet div. stor
mærker som Denon, Oppo eller Pioneers maskiner, eller dito for TV udvikling har en hjerneblødning, tænk på alle de såkalde bildeforberden bilde kresløb man smide i, og som ikke har et bilde forbeder formål snare omvent, det samme er sket med BD afspille, da ingen normal forbruge ved hvordan en orginal bilde skal se ud, og at smide disse kresløb i BD og TV kan man reklamer med at det er så god, og dette er rent reklame gas, og kun lavet for at hive flere penge ud af forbruger. Målet må med BD at der komme en ægte ref. BD afspille, hvor bilde behandlig sker en en løs box og på bilde siden er forbundet med HD-SDI og udgange på billde boxen og en box for lyd behandling, er med enten HD-SDI og en HDMI for bilde og en kun for HD lyd, måske kunne Oppo udviklet en sådan ref. BD afspiller, den ville slå alt der er på market med flere længet. Tro at ingen virklig har set hvordan at en BD film kan se ud, ud over dem der står for selve optaglse at HD matrialet, det ville sige på prof. plan. Så vi har meget til gode, når det gælde at hive max ud af BD formatet, så selv om BD se god ud, er dette ikke noget i forholde til hvordan af BD virklig kan se ud, hvis man ikke piler ved det orginal matrial. Redigeret af Startrek - 26-Juli-2009 kl. 17:24 |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
Hvor meget fylder en film optaget i HD, eller retter sagt hvor meget er blu-ray komprimeret.
en blu-ray bliver jo ikke ret meget bedre, hvis materialet på en blu-ray er så godt som det kan blive. ergo så kan man jo ikke forventer en afspiller bliver langt bedre Redigeret af xcardman - 26-Juli-2009 kl. 17:35 |
|
![]() |
|
![]() |
Så længe at 1080/24p signale skal igemme forskelig mystik´s
bildekresløb (noget som man ikke har brug for med BD) kan der hentes meget mere ud af BD formatet. |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
netop det skulle en oppo jo være rigtig god til.
er helt enige omkring salgsgas med billedforbedring. Jeg vil have et rent billede |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
Hvor ved du fra at der sidder alle mulige mystiske billedekredsløb? Skiven læses og smides igennem en decoder chip som også fjerner DRM. Der sidder måske nogle farvejusteringsmuligheder og så er der forskellige overlay funktioner som bruges til at spalte billedet fra filmen sammen med onscreen display og teksterne på bluray filmen. Så kan der måske sidde noget støjreducerende som sikkert kan slås fra, inden at man smider hdcp på signalet og fyrer det ud igennem HDMI. Sådan tror jeg de fleste afspillere er bygget, da det simpelhen er for besværligt at skulle behandle så store mængder af data. At der så er Sony med deres 200Hz som skal opfinde ét eller andet så forbrugeren snydes til at købe deres produkt som egentligt er dårligere - det er en anden sag. rettet for stavefejl... Redigeret af Cyberguyen - 27-Juli-2009 kl. 10:18 |
|
![]() |
|
teddy kastrup ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
![]() |
hej igen tak for svarene,vedr lyden på oppoen,min reciever er som sagt en marantz 7001 den er 7,1 men har ikke de nye lydformater så som true hd dts lyd som der er i dag på de nye recievere,hvordan forbinder jeg de to apparater,kan lyden overføres via hdmi eller skal jeg have 5 separate kabler forbundet,
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er vel et spørsmål om kvalitets, hvis marantz 7001 kan modtage
LPCM over HDMI kan du prøve denne løsning, men da Oppo BD-83 har en god analog udgang, så denne vej kan nogle gange lyder beder end HDMI LPCM, så det er kun at prøve sig frem. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |