Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
p.las
Guld medlem
Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
|
Sendt: 28-August-2009 kl. 10:23 |
Hother skrev:
p.las skrev:
furious jt skrev:
Hother skrev:
furious jt skrev:
91'eren er ikke det ypperste da den ikke er den bedste til dvd, ej heller på analog siden iflg Otto efter det som blev skrevet igår. Og har man ikke den bedste maskine så er den vel ikke det ypperste?
Men det kan jo så godt være du ligger noget andet i ordet end jeg gør
|
Jeg mener LX91 ´eren er bland t det ypperste når man ser samlet på egenskaber og kvalitet. Om den overgås analogt, af noget som jeg ikke har været i nærheden af, skal jeg ikke kunne sige, men jeg tvivler
Edit: Hvor skriver Otto noget om analogt, jeg kan ikke lige finde det?
|
Citat otto fra en af de foregående sider:
Jeg kan godt se at kommentaren kan læses som at jeg mener man blev snydt med LX91'eren, det mente jeg faktisk ikke - det var bare for at sige at jeg synes det er unfair at nedgøre Oppo-hypen, så længe der ikke er andre afspillere _til samme pris_ der kan levere noget tilsvarende. Jeg er helt på det rene med dine prioriteter, og jeg har mere end én gang sagt at jeg er sikker på at analog lyd - som er noget du prioriterer - er bedre på Oppo'en. Derfor har jeg netop IKKE sagt at Oppo'en er bedre for dig. Der er udelukkende to ting i den her diskussion hvor vi to er uenige: Den ene er betydningen af hurtig betjening - det er en subjektiv ting hvor vi ikke kan gøre så meget andet end at ytre vores holdning til dét, og så er dén ged vel barberet - omend diskussion af subjektive holdninger vel også er dét vi overhovedet har et forum til?
Ved ikke om Otto har glemt et "ikke" i den sætning, men som det står der så har han formodentlig testet de 2 i analog lyd og fundet oppo'en bedre end pio'en. JEG skal ikke kunne sige det er rigtig for jeg har ikke hørt pio'en.
| der blev ikke testet analogt til shoot outet. hvor vidt der er gjordt meget ud af analogudgangene på LX 91 står ikke til debat. det er der.
Hother: det som jeg mener er det største problem med dine udtalelser , er at de fremstår som "farvet". Det havder været fint nok hvis du var alm medlem. Men som medlem af redaktionen og anmelder går det bare ikke. Ihvert tilfælde ikke i min verden
|
Se nu ser jeg mig som almindeligt medlem, og derfor kommer jeg også med mine meninger/opfattelser som jeg oplever f.eks. mit setup.
Jeg optræder bestemt ikke bevidst farvet, men under indflydelse af det jeg oplever.
Det er jo ligesom ingen grund til at jeg kan/skal være farvet - jeg har jo ingen tilknytning til hverken importører eller forhandlere.
Hvis jeg skal begrænse mig selv ud fra at jeg er "redaktionsmedlem", så er der slet ikke noget for mig ved at være medlem af recordere.dk. Jeg vil gerne indgå i debatten som alle andre
|
det er netop det som er problemmet. Hvis alle andre end dig når frem til et andet resultet, og du ikke kan komme med et kvalifiseret argument, andet end" sådan er min opfattelse", vil du komme til at fremstå som farvet
|
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 28-August-2009 kl. 10:24 |
lunddal skrev:
Hother skrev:
mkirkelund skrev:
Er jeg den eneste som finder det "komisk" at visse personer her på recordere bliver mødt med så meget opmærksomhed? Jeg forstår ikke at en person som Hother - et voksent menneske - skal være så nedladende overfor andre meninger. Jeg læser flere gange "det har jeg aldrig sagt" fra Hothers side, men jeg kan gå et par sidder tilbage og DIREKTE citere det. TAK Hother, tak for mindre opmærksomhed på den enkelte efter du er smuttet. Lad os håbe det varer ved.. Red: Jeg vil dog tilføje en fantastisk tak til Otto for altid gode indlæg, som får en til at føle man er på det rette sted i denne jungle.
|
Vil du være rar og fortælle, hvor jeg har sagt et - og benægtet at jeg har skrevet det?
Og gerne også hvor jeg er nedladen i forhold til medlemmer som ikke er nedladne overfor mig.
Tak
|
Jeg mener ikke at have været nedladende over for dig - du må gerne finde det til mig i så fald!
Til gengæld drejer du konstant dine meninger.
Og jo, at skrive at Pioneer deinterlacer korrekt for bagefter at skrive at den er tæt på Oppo må betegnes som at benægte første udsagn. Ellers har du en meget underligt definition af ordet korrekt. |
Vedr. Oppo/pio, nej jeg mener ikke at jeg har for drejet noget/benægtet som helst. Jeg har hele siden sagt, at de 2 afspillere ligget tæt på hinanden og det står jeg ved. Når jeg kører deinterlace test fra to disc, og Pio´en ikke synlige viser fejl, så mener jeg stadig at Pio deinterlacer korrekt
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8683
|
Sendt: 28-August-2009 kl. 10:57 |
Hother skrev:
Når jeg kører deinterlace test fra to disc, og Pio´en ikke synlige viser fejl, så mener jeg stadig at Pio deinterlacer korrekt |
På trods af at du flere gange har fået at vide at det ikke er tilfældet.
Prøv at fjerne skyklapperne.
|
 |
p.las
Guld medlem
|
Sendt: 28-August-2009 kl. 10:59 |
Hother skrev:
lunddal skrev:
Hother skrev:
mkirkelund skrev:
Er jeg den eneste som finder det "komisk" at visse personer her på recordere bliver mødt med så meget opmærksomhed? Jeg forstår ikke at en person som Hother - et voksent menneske - skal være så nedladende overfor andre meninger. Jeg læser flere gange "det har jeg aldrig sagt" fra Hothers side, men jeg kan gå et par sidder tilbage og DIREKTE citere det. TAK Hother, tak for mindre opmærksomhed på den enkelte efter du er smuttet. Lad os håbe det varer ved.. Red: Jeg vil dog tilføje en fantastisk tak til Otto for altid gode indlæg, som får en til at føle man er på det rette sted i denne jungle.
|
Vil du være rar og fortælle, hvor jeg har sagt et - og benægtet at jeg har skrevet det?
Og gerne også hvor jeg er nedladen i forhold til medlemmer som ikke er nedladne overfor mig.
Tak
|
Jeg mener ikke at have været nedladende over for dig - du må gerne finde det til mig i så fald!
Og jo, at skrive at Pioneer deinterlacer korrekt for bagefter at skrive at den er tæt på Oppo må betegnes som at benægte første udsagn. Ellers har du en meget underligt definition af ordet korrekt. |
Vedr. Oppo/pio, nej jeg mener ikke at jeg har for drejet noget/benægtet som helst. Jeg har hele siden sagt, at de 2 afspillere ligget tæt på hinanden og det står jeg ved. Når jeg kører deinterlace test fra to disc, og Pio´en ikke synlige viser fejl, så mener jeg stadig at Pio deinterlacer korrekt |
er der ikke mere end en kadance?jeg er selv ejer af en egde scaler, så jeg kender den test disk med champcaren der køre forbi tribunen(den brugte vi også nede ved Otto)der er der mere end en kadance. jeg kan huske at pioneern fejlede ved en af disse kadancer. det er meget tydeligt at se ,da alle stolene på tribunen ligner en fifte. Her fejlede Oppoen ikke
|
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 28-August-2009 kl. 11:25 |
p.las skrev:
Hother skrev:
lunddal skrev:
Hother skrev:
mkirkelund skrev:
|
Tak
|
Vedr. Oppo/pio, nej jeg mener ikke at jeg har for drejet noget/benægtet som helst. Jeg har hele siden sagt, at de 2 afspillere ligget tæt på hinanden og det står jeg ved. Når jeg kører deinterlace test fra to disc, og Pio´en ikke synlige viser fejl, så mener jeg stadig at Pio deinterlacer korrekt
| er der ikke mere end en kadance?jeg er selv ejer af en egde scaler, så jeg kender den test disk med champcaren der køre forbi tribunen(den brugte vi også nede ved Otto)der er der mere end en kadance. jeg kan huske at pioneern fejlede ved en af disse kadancer. det er meget tydeligt at se ,da alle stolene på tribunen ligner en fifte. Her fejlede Oppoen ikke |
Jeg er altså ikke den eneste der har knald i låget, så nu er vi heldigvis to:
The good news is that the BDP-LX91 runs in with guns blazing. When I fed it the PAL and NTSC versions of the Silicon Optix HQV test discs, it tackled the Diagonal Interpolation tests as well as the best of players, making it a good choice for watching video-based material. And, not surprisingly, most of the NTSC Film Cadence tests passed (the only ones failing were a handful of essentially irrelevant ones). The 2:2 PAL Cadence test also passed successfully in its first variant, with the second one failing. (The second test, by the way, is a bizarre variant which I have never seen used on an actual disc, and have never seen a player pass, so it’s safe to ignore).
Nu kommer det selvfølgelig frem, at anmelderen er total uberegnelig og i lommen på Pioneer.
Hele testen kan læses her:
http://www.avforums.com/reviews/Pioneer-BDP-LX91-Blu-ray-Dis c-Player-Review.html
Og så må I have mig undskyldt. Vi kommer ikke længere i diskusion, og jeg agter ikke at benytte mere tid,.
I må hygge jer så længe
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 28-August-2009 kl. 11:29 |
furious jt skrev:
Jeg kan godt se at kommentaren kan læses som at jeg mener man blev snydt med LX91'eren, det mente jeg faktisk ikke - det var bare for at sige at jeg synes det er unfair at nedgøre Oppo-hypen, så længe der ikke er andre afspillere _til samme pris_ der kan levere noget tilsvarende. Jeg er helt på det rene med dine prioriteter, og jeg har mere end én gang sagt at jeg er sikker på at analog lyd - som er noget du prioriterer - er bedre på Oppo'en. Derfor har jeg netop IKKE sagt at Oppo'en er bedre for dig. Der er udelukkende to ting i den her diskussion hvor vi to er uenige: Den ene er betydningen af hurtig betjening - det er en subjektiv ting hvor vi ikke kan gøre så meget andet end at ytre vores holdning til dét, og så er dén ged vel barberet - omend diskussion af subjektive holdninger vel også er dét vi overhovedet har et forum til?
Ved ikke om Otto har glemt et "ikke" i den sætning, men som det står der så har han formodentlig testet de 2 i analog lyd og fundet oppo'en bedre end pio'en. JEG skal ikke kunne sige det er rigtig for jeg har ikke hørt pio'en.
|
Det er klart en skrivefejl fra min side, der skulle have stået at jeg forventer at analog-lyd er bedre på Pioneer'en! Og sådan læste Hother det vist også, baseret på svarene - ellers kan jeg sgu godt forstå det hele går op i en spids... Anyway, jeg har IKKE lyttet på de to i analog mode, men jeg forventer at PIONEER LX91 er bedre på analog lyd.
|
 |
furious jt
Guld medlem
Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
|
Sendt: 28-August-2009 kl. 11:39 |
AV Precision skrev:
furious jt skrev:
|
Det er klart en skrivefejl fra min side, der skulle have stået at jeg forventer at analog-lyd er bedre på Pioneer'en! Og sådan læste Hother det vist også, baseret på svarene - ellers kan jeg sgu godt forstå det hele går op i en spids... Anyway, jeg har IKKE lyttet på de to i analog mode, men jeg forventer at PIONEER LX91 er bedre på analog lyd.
|
Jamen så kan jeg da bedre forstå det Det lød også lidt vildt at oppo'en skulle have en bedre analog del når du der er gjort så meget ud af det i pioneer'en og når den så også koster derefter. 
|
7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
 |
p.las
Guld medlem
|
Sendt: 28-August-2009 kl. 11:53 |
Hother skrev:
p.las skrev:
Hother skrev:
lunddal skrev:
Hother skrev:
mkirkelund skrev:
|
Tak
|
| er der ikke mere end en kadance?jeg er selv ejer af en egde scaler, så jeg kender den test disk med champcaren der køre forbi tribunen(den brugte vi også nede ved Otto)der er der mere end en kadance. jeg kan huske at pioneern fejlede ved en af disse kadancer. det er meget tydeligt at se ,da alle stolene på tribunen ligner en fifte. Her fejlede Oppoen ikke |
Jeg er altså ikke den eneste der har knald i låget, så nu er vi heldigvis to:
The good news is that the BDP-LX91 runs in with guns blazing. When I fed it the PAL and NTSC versions of the Silicon Optix HQV test discs, it tackled the Diagonal Interpolation tests as well as the best of players, making it a good choice for watching video-based material. And, not surprisingly, most of the NTSC Film Cadence tests passed (the only ones failing were a handful of essentially irrelevant ones). The 2:2 PAL Cadence test also passed successfully in its first variant, with the second one failing. (The second test, by the way, is a bizarre variant which I have never seen used on an actual disc, and have never seen a player pass, so it’s safe to ignore).
Nu kommer det selvfølgelig frem, at anmelderen er total uberegnelig og i lommen på Pioneer.
Hele testen kan læses her:
http://www.avforums.com/reviews/Pioneer-BDP-LX91-Blu-ray-Dis c-Player-Review.html
Og så må I have mig undskyldt. Vi kommer ikke længere i diskusion, og jeg agter ikke at benytte mere tid,.
I må hygge jer så længe |
der er jo netop ikke tale om den samme testskive. Jeg siger ikke at din skive fejler noget, men vi har jo fået bekræftet end gang at der er nogle kadancer der mangler på netop den testplade du har, i forhold til den testskive har brugt.
|
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 28-August-2009 kl. 12:10 |
Hother: Jeg tror årsagen til at det hele er røget op i en spids, er at den samme diskussion har været ført i tre tråde, hvoraf den ene nu er væk. I denne starter du med at argumentere imod at Denon skulle være bedre end Pioneer. Når folk så fremfører deres baggrund for at sige det, så forkaster du deres argumenter, og er i det hele taget resten af tråden meget defensiv, selv om det var dig der startede med at angribe en andens påstand. Dét synes jeg ikke du kan tillade dig at blive fornærmet over.
I den anden tråd, bedste BLU-ray afspiller til DVD, starter der en debat om hvorvidt Oppo er bedre end Pioneer plasma til de-interlacing. Du blæser så ind fra højre med en meget generaliserende bemærkning om at folk er alt for fokuserede på hvilket mærke chippen har. Det hører ingen steder hjemme, og slet ikke dér, eftersom det er meget simpelt, med eksempelvis den HQV disc du selv har brugt, at konstatere at Oppo'en ER bedre end Pioneer plasma til de-interlacing, så kan det være lige meget hvilken chip der sidder i. Det er ubetinget dig der starter med provokationer og generaliserende bemærkninger her. Så når folk reagerer aggressivt på dét, så synes jeg heller ikke du kan tillade dig at blive fornærmet over dét.
Så er der din setup-tråd. Jeg kan helt ærligt ikke huske hvad der stod i dén og hvad der stod i de andre tråde, men der kørte et par sider med diskussioner der ikke hørte til i dén tråd. Det kan jeg godt forstå du bliver fornærmet over, men problemet er at debatten fra de to andre tråde flød over i din egen tråd. Det burde selvfølgelig være holdt adskilt, men jeg mener lidt du selv har pustet til ilden med din egen fremturen i de to andre tråde.
At du føler du ikke vil bruge så meget tid på at skændes, og derfor vil tage en pause, det kan jeg sagtens forholde mig til, og det skal man have lov til. Men når du så lukker af med at kalde de folk for "båtnakker" som du selv har fremprovokeret en reaktion ud af, så kan du vel ikke forvente at folk skal betragte dig som offeret. Jeg ønsker ikke at skubbe folk med en anden holdning end flertallet ud af forummet, men det mener jeg faktisk heller ikke er sket. Jeg synes faktisk disse debatter har været holdt på et ret sagligt niveau generelt - ophedet, men uden at der såvidt jeg har set er gået til personligheder. Vi debatterer vores uenigheder, det er vel dét vi er her for.
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 28-August-2009 kl. 12:45 |
AV Precision skrev:
Hother: Jeg tror årsagen til at det hele er røget op i en spids, er at den samme diskussion har været ført i tre tråde, hvoraf den ene nu er væk. I denne starter du med at argumentere imod at Denon skulle være bedre end Pioneer. Ja det gjorde jeg ud fra havde jeg har set flere gange på den lokale HIFI-Klub, og i forhold til LX91 et andet sted, med det samme panel og de samme disc´s. Da jeg så så de 2 afspillere ved siden af hinanden, måtte jeg grundlæggende konkludere, at de 2 afspillere i mine øjne var lige gode. Hvis man ikke må have lov til at modificere sin meninger i takt med, at man oplever noget nyt, så er det hele lidt lige meget. Når folk så fremfører deres baggrund for at sige det, så forkaster du deres argumenter, og er i det hele taget resten af tråden meget defensiv, selv om det var dig der startede med at angribe en andens påstand. Dét synes jeg ikke du kan tillade dig at blive fornærmet over. Jeg har ikke bevidst søgt at fornærme nogen, men man har lov at have en anden mening - og det tillader jeg mig at have.
I den anden tråd, bedste BLU-ray afspiller til DVD, starter der en debat om hvorvidt Oppo er bedre end Pioneer plasma til de-interlacing. Du blæser så ind fra højre med en meget generaliserende bemærkning om at folk er alt for fokuserede på hvilket mærke chippen har. Og det holder jeg fast ved. Baggrunden er, at man på et tidligt tidspunkt blev tudet ørerne fulde om det geniale i, at have en afspiller med f.eks. Faroudja. Det jeg så efterfølgende oplevede var jo, at andre no-name chips kunne gøre tingene lige så godt eller bedre. Det hører ingen steder hjemme, og slet ikke dér, eftersom det er meget simpelt, med eksempelvis den HQV disc du selv har brugt, at konstatere at Oppo'en ER bedre end Pioneer plasma til de-interlacing, Det har jeg lidt svært ved at se noget galt i, det er 2 forskellige enheder, et plasmapanel og en BD afspiller.så kan det være lige meget hvilken chip der sidder i. Det er ubetinget dig der starter med provokationer og generaliserende bemærkninger her. Så når folk reagerer aggressivt på dét, så synes jeg heller ikke du kan tillade dig at blive fornærmet over dét. Jeg er ikke fornærmet, nærmere lidt skuffet, men det har samtidig medført at jeg har sagt stop, sikkert til glæde for rigtigt mange.
Så er der din setup-tråd. Jeg kan helt ærligt ikke huske hvad der stod i dén og hvad der stod i de andre tråde, men der kørte et par sider med diskussioner der ikke hørte til i dén tråd. Det kan jeg godt forstå du bliver fornærmet over, men problemet er at debatten fra de to andre tråde flød over i din egen tråd. Det burde selvfølgelig være holdt adskilt, men jeg mener lidt du selv har pustet til ilden med din egen fremturen i de to andre tråde. Jamen de 2 ting har som jeg husker det ikke så meget med hinanden at gøre. Men jeg tager gerne skylden - betyder intet.
At du føler du ikke vil bruge så meget tid på at skændes, og derfor vil tage en pause, det kan jeg sagtens forholde mig til, og det skal man have lov til. Men når du så lukker af med at kalde de folk for "båtnakker" Båtnakkerne var til dem der ikke kunne forstå at jeg havde valgt som jeg gjorde og ikke i stedet havde valgt noget 4. eller 5. Fremgår her:
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=65256& PN=1&TPN=5
som du selv har fremprovokeret en reaktion ud af, så kan du vel ikke forvente at folk skal betragte dig som offeret. Jeg ønsker ikke at skubbe folk med en anden holdning end flertallet ud af forummet, men det mener jeg faktisk heller ikke er sket. Det er det. Jeg synes faktisk disse debatter har været holdt på et ret sagligt niveau generelt - ophedet, men uden at der såvidt jeg har set er gået til personligheder. Okay Vi debatterer vores uenigheder.
|
Når nu Otto har været så venlig at give sit besyv med, så vil jeg gerne svare.
Ved såmænd godt at mine bemærkninger her fører til nye "Angreb", men glem dem, de bliver IKKE besvaret. I kan aller højest klappe hinanden på skuldrene. 
|
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 28-August-2009 kl. 12:55 |
HotherSe denne debat vi er total uenige, men vi bliver ikke personlige på nogen måde, det kalder jeg en god debat. http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=65277& PN=1&TPN=500men denne tråd er personlig, og horther denne gang forsvar jeg dig ikke. du er selv med til piske tråden op.
Redigeret af xcardman - 28-August-2009 kl. 12:56
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 28-August-2009 kl. 13:03 |
Hother skrev:
Og det holder jeg fast ved. Baggrunden er, at man på et tidligt tidspunkt blev tudet ørerne fulde om det geniale i, at have en afspiller med f.eks. Faroudja. Det jeg så efterfølgende oplevede var jo, at andre no-name chips kunne gøre tingene lige så godt eller bedre. |
Hvad har dine tidligere erfaringer med Faroudja at gøre med en debat om hvorvidt en Oppo de-interlacer bedre end en Pioneer plasma? Chipsettene var slet ikke _nævnt_ i dén tråd før du blandede dig. Ergo: En generaliserende og forudindtaget bemærkning, der ikke havde noget med trådens emne at gøre.
Det er meget muligt at der næste år kommer en no-name chip der er bedre end ABT. Men hvad har dét at gøre med om en Oppo er bedre end en Pioneer plasma til de-interlacing?
Hother skrev:
Jeg er ikke fornærmet, nærmere lidt skuffet, men det har samtidig medført at jeg har sagt stop, sikkert til glæde for rigtigt mange. |
Jeg kan, på baggrund af at det er dig selv der har været den mest fremturende i den her debat, ikke forstå hvad det er du er skuffet over. Jeg kan ikke se at nogen ikke vil acceptere dine prioriteringer. Det jeg KAN se er at du stædigt holder fast i nogle forudsætninger der ikke holder, samt at DU har meget svært ved at acceptere at der findes andre mennesker end dig der rent faktisk har skabt sig et ret fornuftigt grundlag at udtale sig på, og IKKE som du kraftigt antyder bare antager at når en afspiller har ABT, så er den bedre end alt andet.
Jeg ser iøvrigt ikke mine indlæg som et angreb, men som et forsvar på et angreb DU kom med, så snup nu lige en tudekiks og lad være med at klynke over at folk angriber dig.
Redigeret af AV Precision - 28-August-2009 kl. 13:06
|
 |