recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oppo-83 vs dedikeret dvd-afspiller 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOppo-83 vs dedikeret dvd-afspiller 

 Besvar Besvar Side  <12345 14>
Forfatter
Besked
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2009 kl. 10:08
Jeg synes også det er lidt besynderligt at du tit afviser facts for at forsvare dine køb af Pioneer afspillere... Både da du havde din 71'er og stadig nu med 91'eren... Alt det som andre kan bedre end Pioneer, det er små ubetydelige og tilmed usynlige detaljer, mens de få ting du mener gøres bedre på en Pioneer, det tilråbes alverdens værdi... Accepter dog at der findes bedre afspillere derude, og accepter at der findes folk der er væsentlig mere kompetente end du er, som tester/måler sig frem til resultater som du måske ikke bryder dig om at se, igennem dine Pioneer-briller...

Det er lidt grinagtigt at når der fremlægges facts, som blev forarbejdet af Otto (og andre) som vel er en af de mest kompetente i DK indenfor hans arbejdsområde, der viser at både Oppo'en og Denon'en deinterlacer bedre end Pio 91... Ja så afviser du det, med den begrundelse at du ikke rigtig tillæger testmetoden nogen værdi, og gætter dig frem til hvordan det er foregået, uden at vide noget om det...

Når du vrager andre, og efter alt at dømme, mere kompetente personers tests/anmeldelser/resultater, ja så håber jeg heller ikke du forventer andre tillægger dine tests/anmeldelser nogen værdi...
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2009 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

yderligere et svar

du skal nok op i en Pio LX91 for at få nogenlunde samme ydelse som en oppo 83.
så man skal i hvertfald være stor pioneer fan, for at købe den fremfor en oppo 83.
Det er horther her på siden, men han har nok også købt den af andre årsager end dvd afspilling.


Vi ved at Horther er en meget stor Pioneer FAN, han mangle bare Pioneer højtaler (men de komme nok en dag) før at jeg kalde ham for den STØRST FAN

Når man skifte en Oppo BDP-83 ud med en Pioneer BDP-LX91, ja så er man en stor FAN


Redigeret af Startrek - 27-August-2009 kl. 10:18
Til top
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2009 kl. 10:53
Jeg jeg forstår heller ikke helt af man vil give 12.000,- ekstra for at få en ringere dvd-afspiller men en bedre cd-afspiller...

Efter min bedste overbevisning er det muligt at finde en cd-afspiller til 12.000,- der spiller bedre end Pioneeren...

Det må jo være mærket han går efter... Af samme grund som vi kun vælger Oppo fordi der sidder ABT chipset i, ikke fordi det er den bedste...
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12242
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2009 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:



Ligeså god som den bedste dedikerede dvd-afspiller.


Også den som Hifi-klubben har til 55k...?


Ja. Sådan en afspiller er dyr på grund af alt andet end billedkvaliteten. Det er ikke engang sikkert at den leverer specielt god billedkvalitet.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2009 kl. 13:04

Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Jeg jeg forstår heller ikke helt af man vil give 12.000,- ekstra for at få en ringere dvd-afspiller men en bedre cd-afspiller...

Efter min bedste overbevisning er det muligt at finde en cd-afspiller til 12.000,- der spiller bedre end Pioneeren...

Det må jo være mærket han går efter... Af samme grund som vi kun vælger Oppo fordi der sidder ABT chipset i, ikke fordi det er den bedste...

Tja..det nærmeste jeg kan komme i tanke om omkring en kommentar til dig - du har ikke forstået så meget af det jeg har beskrevet som min begrundelse for valget - det behøver du sådan set heller ikke, for det er mit valg - men klog er du sørme



Redigeret af Hother - 27-August-2009 kl. 13:22
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2009 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

yderligere et svar

du skal nok op i en Pio LX91 for at få nogenlunde samme ydelse som en oppo 83.
så man skal i hvertfald være stor pioneer fan, for at købe den fremfor en oppo 83.
Det er horther her på siden, men han har nok også købt den af andre årsager end dvd afspilling.


Vi ved at Horther er en meget stor Pioneer FAN, han mangle bare Pioneer højtaler (men de komme nok en dag) før at jeg kalde ham for den STØRST FAN

Når man skifte en Oppo BDP-83 ud med en Pioneer BDP-LX91, ja så er man en stor FAN

Se nu ved jeg jo godt at du ind i mellem roder lidt rundt med det hele, og måske heller ikke altid hæfter dig så meget ved det man skriver, men kommentarerne skal så mænd nok komme, uanset hvorledes du har forstået det skrevne...men sådan er det



Redigeret af Hother - 27-August-2009 kl. 13:08
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2009 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nu er du da vist ude i noget "smuds". Man kan måle sig frem til hvad som helst. Man kan definere målinger som tilgodeser et produkt frem for et andet. Jeg lægger bestemt meget vægt på facts - mit job bygger på facts. Men når jeg ved, at man kan proppe en deinterlance test disc i en Pioneer/Denon, og de udviser det samme resultat - hvad er så den synlige forskel?



For det første: bemærk hvor let læselig min post er. Jeg har nemlig slettet alt det irelevante i det jeg citerer. Du og mange andre kunne lære noget

For det andet synes jeg du modsiger dig selv. Først skriver du at "Man kan måle sig frem til hvad som helst"  Herligt - altså har du lige forkastet alt seriøst målearbejde udført af uafhængige interesser.

Dernæst skriver du "Men når jeg ved, at man kan proppe en deinterlance test disc i en Pioneer/Denon, og de udviser det samme resultat - hvad er så den synlige forskel?"
Nu vil du pludselig gerne stole på en måling. Nemlig din egen. Men andres kan du ikke bruge til noget - når de ikke stemmer med din.

Men hvad bruger du egentlig som måleinstrument? Dine øjne? Hvis du kun bruger din øjne og intet andet må jeg ærlig talt sige det er useriøst at udtale sig så katagorisk som du gør. Så bør du holde dig til "jeg synes at" - det gør du retfærdigvis også nogle steder - men du bør være for god til at afvise de folk der udføre et seriøst stykke målearbejde og resultatet af det målearbejde udelukkende ud fra noget som du ser.

Hvis du bruger noget andet end dine øjne er jeg sikker på at mange vil være interesseret i dine målinger.

For at bruge et gammelt citat: hvis det er fakta, så benægter jeg fakta.


Redigeret af Stampe - 27-August-2009 kl. 13:25
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2009 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nu er du da vist ude i noget "smuds". Man kan måle sig frem til hvad som helst. Man kan definere målinger som tilgodeser et produkt frem for et andet. Jeg lægger bestemt meget vægt på facts - mit job bygger på facts. Men når jeg ved, at man kan proppe en deinterlance test disc i en Pioneer/Denon, og de udviser det samme resultat - hvad er så den synlige forskel?



For det første: bemærk hvor let læselig min post er. Jeg har nemlig slettet alt det irelevante i det jeg citerer. Du og mange andre kunne lære noget

For det andet synes jeg du modsiger dig selv. Først skriver du at "Man kan måle sig frem til hvad som helst"  Herligt - altså har du lige forkastet alt seriøst målearbejde udført af uafhængige interesser.

Dernæst skriver du "Men når jeg ved, at man kan proppe en deinterlance test disc i en Pioneer/Denon, og de udviser det samme resultat - hvad er så den synlige forskel?"
Nu vil du pludselig gerne stole på en måling. Nemlig din egen. Men andres kan du ikke bruge til noget - når de ikke stemmer med din.

Men hvad bruger du egentlig som måleinstrument? Dine øjne? Hvis du kun bruger din øjne og intet andet må jeg ærlig talt sige det er useriøst at udtale sig så katagorisk som du gør. Så bør du holde dig til "jeg synes at" - det gør du retfærdigvis også nogle steder - men du bør være for god til at afvise de folk der udføre et seriøst stykke målearbejde og resultatet af det målearbejde udelukkende ud fra noget som du ser.

Hvis du bruger noget andet end dine øjne er jeg sikker på at mange vil være interesseret i dine målinger.

For at bruge et gammelt citat: hvis det er fakta, så benægter jeg fakta.

Jamen så er det sådan det er Stampe, orker ikke at kommentere

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2009 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nu er du da vist ude i noget "smuds". Man kan måle sig frem til hvad som helst. Man kan definere målinger som tilgodeser et produkt frem for et andet. Jeg lægger bestemt meget vægt på facts - mit job bygger på facts. Men når jeg ved, at man kan proppe en deinterlance test disc i en Pioneer/Denon, og de udviser det samme resultat - hvad er så den synlige forskel?



For det første: bemærk hvor let læselig min post er. Jeg har nemlig slettet alt det irelevante i det jeg citerer. Du og mange andre kunne lære noget

For det andet synes jeg du modsiger dig selv. Først skriver du at "Man kan måle sig frem til hvad som helst"  Herligt - altså har du lige forkastet alt seriøst målearbejde udført af uafhængige interesser.

Dernæst skriver du "Men når jeg ved, at man kan proppe en deinterlance test disc i en Pioneer/Denon, og de udviser det samme resultat - hvad er så den synlige forskel?"
Nu vil du pludselig gerne stole på en måling. Nemlig din egen. Men andres kan du ikke bruge til noget - når de ikke stemmer med din.

Men hvad bruger du egentlig som måleinstrument? Dine øjne? Hvis du kun bruger din øjne og intet andet må jeg ærlig talt sige det er useriøst at udtale sig så katagorisk som du gør. Så bør du holde dig til "jeg synes at" - det gør du retfærdigvis også nogle steder - men du bør være for god til at afvise de folk der udføre et seriøst stykke målearbejde og resultatet af det målearbejde udelukkende ud fra noget som du ser.

Hvis du bruger noget andet end dine øjne er jeg sikker på at mange vil være interesseret i dine målinger.

For at bruge et gammelt citat: hvis det er fakta, så benægter jeg fakta.
Godt skrevet
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2009 kl. 13:54

Så vidt jeg har læst, så spillede design og byggekvalitet også ind i Hother´s valg af LX-91 fremfor Oppo´en og fred da være med det. Er jo helt og holdent op til ham

Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2009 kl. 13:56

det er bevist at den der råber højest, bliver mest hørt, men det beviser ikke at det som bliver sagt er det mest rigtige! Jeg synes måske mange ,kunne lære lidt ,fra walt Disney's BAMBI , hvor stampe (altså ikke ham her fra siden (eller ?)) ,siger til bambi at hans far har sagt (jeg citerer)"hvis ikke man kan sige noget fornuftigt skal man holde bøtte"



Redigeret af len61 - 27-August-2009 kl. 14:01
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2009 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af len61 len61 skrev:

det er bevist at den der råber højest, bliver mest hørt, men det beviser ikke at det som bliver sagt er det mest rigtige! Jeg synes måske mange ,kunne lære lidt ,fra walt Disney's BAMBI , hvor stampe ,siger til bambi at hans far har sagt "hvis ikke man kan sige noget fornuftigt skal man holde bøtte"

Jamen hvad skal jeg så give mig til her på jobbet

Men jeg er enig. Der er bare nogle som stoler blindt på alle de postulator som bliver slynget ud herinde uden censur eller andet. Og de folk vil jeg tro tit bliver lidt forblændet af alle de lovprisende ord om det nyeste grej.



Redigeret af furious jt - 27-August-2009 kl. 14:02
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 14>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu