recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oppo
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOppo

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Peden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-December-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Emne: Oppo
    Sendt: 02-Februar-2009 kl. 21:14
Hej alle på recordere.dk

Er der nogen af jer her i forummet der har erfaring med Oppos afspillere? Jeg kan se at der er nogen gamle tråde med meget positive omtaler, og det er jo lovende!

Jeg tænker mere specifikt på om nogen af jer har testet eller ejet flere af deres modeller og kan give nogen ord med på vejen om hvorvidt DV-983 vitterligt er meget bedre end den noget billigere DV-980? Den skal i øvrigt virke i et setup med en 37"PX80 + en halvgammel Denon 1801 der står overfor en udskiftning.

På forhånd tak for hjælpen.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 23:54

Oprindeligt skrevet af Peden Peden skrev:



Jeg tænker mere specifikt på om nogen af jer har testet eller ejet flere af deres modeller og kan give nogen ord med på vejen om hvorvidt DV-983 vitterligt er meget bedre end den noget billigere DV-980?

I fald du er i tvivl, så lad mig lige påpege at jeg er forhandler af Oppo, så kan du selv bedømme om det betyder noget for svaret.

DV-983 og DV-980 er designet med to forskellige målsætninger. DV-980 er groft sagt designet til at være et løbeværk, hvor afspilleren leverer et korrekt men ubehandlet signal, som du så kan viderebehandle et andet sted i kæden. Det gør den f.eks. perfekt sammen med en separat DVDO scaler, eller andet udstyr med en god scaler. Dens skalering som sådan er ret middelmådig. DV-983 har en anden mission, nemlig at foretage en meget høj kvalitet de-interlacing/skalering til 1080P, og dermed springe over scaleren i dit tv.

Derfor er det egentlig forkert at sige at den ene er bedre end den anden, de er for så vidt lige gode til hver deres ting - det drejer sig for dig om at vælge den rigtige. Det vil jeg mene i dit setup er DV-983, fordi scaleren heri er mærkbart bedre end dén i dit tv.

Alternativet er DV-981, der er den billigste model hvor det anbefales at bruge scaleren. Den er ikke helt på niveau med DV-983, men stadig blandt de bedste på markedet.

Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2009 kl. 09:18

Hejsa,

Jeg er selv på nippen til at købe en DV-983. Tror det bedste er at få en demo og så tage en beslutning. Jeg hænder dog mest til DV-983 .

Hvordan er OPPO sammenlignet med f.eks. DENON 2930. Jeg tænker billede kvalitet og bygnings kvalitet ?

Pft.

Mvh. Torben 

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2009 kl. 18:01
Billedkvaliteten er bedre (ikke set bedre hvad angår dvd) på Oppo'en, men byggekvaliteten kan nok ikke følge med. Ligeledes er software og fjernbetjening også overlegne på 2930'eren.
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 11:52
Jeg så igår en OPPO 983 sammen med et Panasonic PZ85. Jeg siger bare - det billede var super flot. Har aldrig set så godt et billede før med en DVD-afspiller. Kan KUN anbefales. Ser frem til jeg modtager min .

Hvis man vil have en super DVD-afspiller til en super pris er der KUN OPPO'en.  Syntes bygningskvaliteten var ok, men ikke på højde med en 2930. Men billedet er bare så godt.

Mvh. Torben


Redigeret af 2ben - 11-Februar-2009 kl. 11:54
Til top
Gromit Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 14:05

OPPO DV-983H er udgået.  Den bliver ikke længere fremstillet, idet Oppo Blu-ray er på vej.

Hvis man kun vil ha´  DV-983 så er det bare med, at få den bestilt, der hvor den nu kan fås.

 

 

 

 

Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 14:47
Så bliver det spændende om jeg får min .

Mvh. Torben
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 15:20
Oprindeligt skrevet af 2ben 2ben skrev:

Så bliver det spændende om jeg får min .

Mvh. Torben

Hvis den var på lager i Opposhoppen i Sverige da du bestilte, så får du den selvfølgelig, men du har måske bestilt den et andet sted?
Mvh Hans
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Billedkvaliteten er bedre (ikke set bedre hvad angår dvd) på Oppo'en, men byggekvaliteten kan nok ikke følge med. Ligeledes er software og fjernbetjening også overlegne på 2930'eren.

Mht. til remoten, så vil jeg ikke give dig ret. Jeg var ved og købe en 2930 brugt, og havde lejlighed til at prøve den, og brød mig bestemt ikke om dens remote.

Oppo'ens derimod, den ligger ergonomisk godt i hånden, tasterne har en god tactile fornemmelse, og knapperne er logisk placeret, men vi har jo selvfølgelig nok hver sin favorit.
Mvh Hans
Til top
fredtoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Februar-2008
Status: Offline
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Peden Peden skrev:



Jeg tænker mere specifikt på om nogen af jer har testet eller ejet flere af deres modeller og kan give nogen ord med på vejen om hvorvidt DV-983 vitterligt er meget bedre end den noget billigere DV-980?

[....]

Derfor er det egentlig forkert at sige at den ene er bedre end den anden, de er for så vidt lige gode til hver deres ting - det drejer sig for dig om at vælge den rigtige. Det vil jeg mene i dit setup er DV-983, fordi scaleren heri er mærkbart bedre end dén i dit tv.

Medmindre Oppo'en er endnu sejere end jeg husker den, er det vel  relevant at bemærke, at et 37PX80 stadig vil scale på signalet, idet den ikke kan køre 1:1 pixelmapping på 1280*720 signal?

Jeg vil dog bestemt ikke afvise at enderesultatet stadig er en væsentlig forbedring.

Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 15:48
Som Otto skriver er scaleren meget bedre i 983'eren frem for 980'eren. Og den er meget bdere end den som PX80'eren har indbygget.

Tror bestemt at billedet bliver så meget bedre. Men skal komme med en mening fredag, da jeg har et PX80 og forhåbenlig en 983 på fredag.

Mvh. Torben
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 15:48
Har bestilt en 983 hos AV-connection.

Mvh. Torben
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu