recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oppo
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOppo

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 16:03

Oprindeligt skrevet af fredtoft fredtoft skrev:

Medmindre Oppo'en er endnu sejere end jeg husker den, er det vel  relevant at bemærke, at et 37PX80 stadig vil scale på signalet, idet den ikke kan køre 1:1 pixelmapping på 1280*720 signal?

Det er rigtigt, forskellen vil formentligt primært ligge i de-interlacing. Dog skal det siges at PX80 skalerer alle indkomne signaler til 1080P alligevel, hvad der så helt konkret sker med et 1080P signal der kommer ind, er svært at sige noget præcist om.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 16:05

DV 983 er iøvrigt ikke udgået, det blev oplyst i første omgang at den var det, men den beslutning blev ændret, formentligt fordi man kunne se at BD'eren ikke kunne leveres så hurtigt som forventet. Så DV-983 kan godt leveres (også af AV Connection).

Mht. AV Connection, så skylder jeg måske lige en kommentar - jeg har tidligere givet udtryk for at jeg forventede at blive eneforhandler af Oppo, på grund af den relativt lave avance der er kalkuleret på den. AV Connection har så tilsyneladende taget handsken op og accepteret den lave avance for at få del i et forventet stort salg, det kan man jo kun rose dem for, og håbe på at andre følger efter så afspillerne kan nå ud til så mange som muligt.



Redigeret af AV Precision - 11-Februar-2009 kl. 16:09
Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 16:08

Oprindeligt skrevet af fredtoft fredtoft skrev:

Medmindre Oppo'en er endnu sejere end jeg husker den, er det vel  relevant at bemærke, at et 37PX80 stadig vil scale på signalet, idet den ikke kan køre 1:1 pixelmapping på 1280*720 signal?

Viera chippen upscaler input til 1080p inden behandling og downscale til panelets opløsning (720p).

Hvis Oppo kan upscale til 1080p væsentlig bedre end Tvet, så kan der være en synlig fordel der.

Jeg ved ikke om deinterlacing altid foretages i Oppo, men det er den sikkert også god til.

Kuro
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Jeg ved ikke om deinterlacing altid foretages i Oppo, men det er den sikkert også god til.

Kvaliteten af de-interlacingen er faktisk i højere grad end skalering som sådan dét der har givet Oppo det ry det har. Medmindre man laver decideret ringe skalering (hvilket der absolut er apparater der gør, men det tæller ikke tv som PX80), så er de-interlacingen væsentligt mere afgørende for billedkvaliteten end skaleringen.

Måske ville det være mere korrekt at sige, at det er nemmere at opnå en rimelig kvalitet skalering, end en rimelig kvalitet de-interlacing.

Til top
Peden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-December-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 17:12
Det lyder perfekt. Tak for hjælpen til alle, forhåbentligt har jeg min DV983 inden weekenden ;) (Hint hint til Otto :) )
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 17:21
Hej,

Mener i at billedet bliver dårligere på et PX80 end på f.eks. et FULD HD tv ?

Mvh. Torben
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 17:25

Oprindeligt skrevet af 2ben 2ben skrev:

Hej,

Mener i at billedet bliver dårligere på et PX80 end på f.eks. et FULD HD tv ?

Næppe noget af betydning i denne sammenhæng.

Til top
bhoejte Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 17:41
Jeg har en Oppo 983H og et Panasonic PZ85E.

Oppoen erstattede min gamle Pioneer DV-757 (2004), som erstattede min DV-717 (1999). Hver gang er afspilleren blevet billigere, og lettere. Hver gang synes jeg det virker som om maskinerne er blevet mere skrøbelige.

Oppoen blev købt fordi jeg lige havde skiftet mit fjernsyn og min receiver ud, og jeg nu ville have en totalt digital signalvej (HDMI). Dette krævede en ny afspiller. Den skulle helst erstatte "alle" de funktioner der var i 757'eren, hvilket hovedsaglig var kodefri DVD samt afspilning af DVD-A, SACD og DVD.

Oppoen er som sagt min billigste afspiller hidtil, og den gør det godt... Rigtig godt. Jeg har et PZ85E, og det er altså ikke verdens bedste apparat til at opskalere/deinterlace, så efter nogle forsøg endte jeg med at lade Oppo'en levere alt som 1080p/60/50, så behøver fjernsynet ikke gøre noget, hvilket er en god ting.

En rar ting er at den husker stedet man sluttede (resume play) på betydelig flere DVD'er. Mine Pioneer huskede den sidste plade, og kun hvis du ikke tog den ud. Jeg har ikke undersøgt det formelt på Oppoen, men vel nok omkring 10 DVD'er.

Mine gamle Pioneer DVD afspillere havde et par funktioner jeg synes jeg savner på Oppoen. Skift af lydspor og tekster sker ved at man cykler igennem valgene. På Pioneer trykkede man een gang, og så valgte man lydspor/tekst fra en liste (eller man cyklede ved at trykke flere gange). Jeg synes ikke jeg har fundet liste funktionen på Oppoen.

En ting der generer mig lidt er load tiderne, men det synes jeg godt man kan leve med. Jo mere avanceret, jo længere load tider. Min gamle CD afspiller startede bare, DVD afspillerne er blevet langsommere og langsommere, og BluRay er jo totalt skudt. Det er en af de ting der bare bliver længere og længere, og på BluRay er det jo en gang imellem minutter vi taler om (BD55).

Jeg har prøvet at sætte en 500GB USB disk på Oppoen, og den kan da sagtens se disken (hvis den er FAT/FAT32 formateret). Hvis man lægger filerne korrekt, kan den såmænd også se filerne og katalogerne på disken. Jeg har ikke helt fundet ud af hvorfor der er visse kataloger den bare ikke vil vise, og jeg har ikke rigtig sat mig ind i hvilke filer den rent faktisk kan afspille, men en del codecs og opløsninger er IKKE understøttet.

Jeg har i forbindelse med afspilning af MPEG/AVI fra USB disk oplevet at afspilleren fryser. Så har jeg blot genstartet den, og næste gang undgået den fil der udløste problemet.

Det korte af det lange er, at jeg er rigtig godt tilfreds med min Oppo 983. Der er nogle ting man skal vænne sig til, der er ting jeg synes er blevet lidt værre, og der er ting som jeg synes er blevet MEGET bedre. Det er bestemt ikke et køb jeg fortryder...
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 18:55
Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

Jeg var ved og købe en 2930 brugt, og havde lejlighed til at prøve den, og brød mig bestemt ikke om dens remote.


Jeg vil ikke lægge hovedet på blokken hvad angår 983'erens remote, da jeg kun har prøvet den der følger med 971'eren (som jeg havde i et halvt års tid), men de ligner hinanden en del, og jeg vil til enhver tid foretrække 2930'erens, som er virkeligt solid, har gode knapper, og kommandoerne rammer afspilleren nærmest uanset hvad.
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

Jeg var ved og købe en 2930 brugt, og havde lejlighed til at prøve den, og brød mig bestemt ikke om dens remote.


Jeg vil ikke lægge hovedet på blokken hvad angår 983'erens remote, da jeg kun har prøvet den der følger med 971'eren (som jeg havde i et halvt års tid), men de ligner hinanden en del, og jeg vil til enhver tid foretrække 2930'erens, som er virkeligt solid, har gode knapper, og kommandoerne rammer afspilleren nærmest uanset hvad.

Det kan så ikke være samme remote selv om layoutet er ens. Jeg har som sagt haft dem begge i hænderne, og foretrækker 983'erens remote på alle punkter. Om så jeg fyrer den af på den modsatte væg, eller andre vægge/loftet, så reagerer afspilleren.

Nå - Det kan vi nok ikke blive enige om, da det jo er en smagssag i den sidste ende.
Mvh Hans
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2009 kl. 11:45
Glæder mig meget til at modtage min. Men med dette snevejr kommer den ikke til weekenden 


Mvh. Torben
Til top
oecon Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2009 kl. 19:45

Jeg overvejer også seriøst at købe mig en 983H - to spørgsmål, hvis der er nogen der kan hjælpe?

1) hvordan er stereolyden på normal cd-afspilning?

2) hvor meget støj er der fra afspilleren når man afspiller cd/dvd'er? (flere afspillere lider jo under mekanisk støj, når skiven kører rundt)

Panasonic TH-42PX80E
Onkyo TX-SR606
Oppo DV-983H
DALI Piano Noble 5.1 (Ambient, Vocal & Forte)
DALI Silver Wave II-kabler
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu