|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Maggerholm ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 1677 |
![]() Sendt: 23-Maj-2007 kl. 11:24 |
Jeg har et problem omtalt i denne tråd.
Selvom tråden på det sidste minder om en monolog ![]() Jeg vil derfer gerne, hvis folk herinde, der har Stofa analogt, og et widescreen tv, vil kaste et kig på et par komedieserier iaften onsdag. Nemlig Ugly Betty og Dating Alex. Jeg er interesseret i, hvordan underteksterne er placeret hos Jer, når I bruger den "almindelige zoom", altså den, der zoomer et letterbox signal, uden at strække og beskære. Hvis tv'et står til autozoom, er det den zoom, det selv går over i. Jeg vil gerne høre følgende fra Jer herinde (eller i den anden tråd):
Mvh Michael Redigeret af Maggerholm - 23-Maj-2007 kl. 15:18 |
|
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
|
![]() |
|
Maggerholm ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 1677 |
![]() |
Ved nærmere eftertanke er et widescreen tv vel i bund og grund ikke nødvendigt.
Folk med 4:3 tv kan blot observere om underteksterne befinder sig (delvist) nede i den sorte bjælke, eller oppe i selve billedet. Analog stofa signal er dog stadig en forudsætning. Håber at høre fra flere. ![]() Mvh Michael |
|
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
|
![]() |
|
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2058 |
![]() |
hej. Kan du lige uddybe hvad Zopmen kan hedde, da jeg ikke helt er med på hvilken en jeg skal vælge på mit PX70. mvh |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
For at få det bedste billede ved et 4:3 billede, skal du bruge tilpasset 16:9, når du så modtager et 16:9 signal, vil der automatisk skiftes til "Wide". Se mere på side 38 i manualen, om de forskellige billedformater. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
Jeg har kabeltv ved skanderborg antenneforening, som får fødning fra Dansk kabel tv (tdc datterselskab) og her er et billede taget af ugly betty analogt signal og indstillet på 4:3 som du kan se sidder teksterne fint her, så det lyder da lidt mystisk det du oplever med teksterne via Stofa Taget med mobiltelefon så beklager kvaliteten |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2058 |
![]() |
Jeg har samme billede som rhsin.
Mit er med analog signal fra Stofa ved Kolding mvh |
|
![]() |
|
jackyl ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 192 |
![]() |
har os analog stofa kolding og ingen problemer, men i starten af året havde vi bøvl med at vi fik skåret siderne af billedet af på tv3 når de sendte film og ku ikk se tv3 logoet og starten og slutningen af underteksterne der var det vist kun et korttids problem i århus men stod på længe i kolding men svaret når man klagede var at ens tv var i stykker samtidig med det halve af koldings tv med stofa var i stykker men pludselig virkede mit tv igen
|
|
allan
|
|
![]() |
|
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
![]() |
Nej, bedste billede fås ved at vælge 4:3. Så strækkes 4:3 billeder ikke til forkerte proportioner, mens letterbox og anamorf udsendelser bliver korrekt zoomet til 16:9. (lidt provokerende skrevet, men jeg er selv modstander af at proportions-forvrænge 4:3 optagelser, blot fordi man har et 16:9 display) /Lars Redigeret af laursen - 24-Maj-2007 kl. 16:29 |
|
Redaktør, recordere.dk
|
|
![]() |
|
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
TV 2 og andre har svigtet de seere hvis Tv ikke kan løfte billedet, således teksten kommer med. Jeg mener DR's analoge Letterboks signaler, her skal teksten være i billedet. Fordi Skærmene er fyldt helt ud ved 16:9, at man zoomer og kvaliteten er herefter bliver en anden sag men teksterne er jo gode nok Hvorledes TV 2 signalet er på DVB-T, eller via kabel DVB-C, kender jeg ikke noget til, eller på det digitale spejl. Må checke i aften for jeg mener fortsat TV 2 er ude på genere så mange som muligt så længe som muligt. Jeg har kun det analoge signal. Så det med tekst i billedet ovenover, Rhsin ? ? |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg troede også først det var TV2, der lavede fejlen, men det har nu vist sig, at modtager man TV2 vis TDC, egen antenne eller Stofa andre steder end i ÅRhus (i hvert fald Kolding og Aalborg), så er der ingen problemer. Så er teksterne hævet på samme måde som logoet er sænket. På DVB-T og -C fortæller man selv modtageren, om man har et 16:9 tv (så "hæves" underteksterne*) eller et 4:3 tv (så indsættes der sorte bjælker og underteksterne placeres nederst i skærmen (=delvist i den sorte bjælke). Så det er hos Stofa i Århus den er gal. Min mistanke går på, at de modtager det digitale signal og i konverteringen til analog laver de indstillinger svarende til dem på en standard DVB-T modtager. De fortæller altså udstyret at der skal outputtes 4:3. Dette virker fint ved DVB-T da det her er et tv pr modtager. Hos Stofa er det jo mange tv pr modtager, og deres generalisering til 4:3 går ud over os andre. Hvorfor det så kun går galt i Århus kan jeg ikke svare på, men der må jo være forskel på udstyr eller indstillinger. Måske er Århus det eneste sted, hvor det analoge TV2 signal er et konverteret digitalt signal. Jeg glæder mig i hvert fald til at Stofa ringer tilbage. For nu er jeg sikker i min sag. Mvh Michael *underteksterne hæves ikke som sådan, da de sorte bjælker så slet ikke er en del af signalet. Redigeret af Maggerholm - 24-Maj-2007 kl. 16:44 |
|
|
|
![]() |
|
Puma ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 596 |
![]() |
Hej Maggerholm Jeg har som kigget lidt på Ugly Betty og Dating Alex igår aftes og må konstatere at Stofa i Odense ikke har nogen problemer med såvel skærmstørrelse 16:9 Wide signal på analog eller på digital tv via deres Samsung digital boks..........teksten står der hvor teksten skal stå. Jeg tror der er tale om lokale problemer i Århus området. Men var der ikke også engang noget med, at folk fra Århus gjorde tingene på en måde, som fik os fra andre dele af landet til at grine ?
Redigeret af Puma - 24-Maj-2007 kl. 17:16 |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
jeg har også det digitale spejl via antenneforeningen som udsender dvb-t signalet og der er teksterne og kanalogo placeret som det analoge bortset fra at der er det sendt i "ægte" 16:9 og det så iøvrigt ens ud både på min panasonic og min pioneer skærm begge vurderet via interne analoge og interne digitale tuner |
|
Mvh
René |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |