recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - opscalering til 1080
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketopscalering til 1080

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
høghen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Emne: opscalering til 1080
    Sendt: 11-Marts-2007 kl. 21:51

Jeg bliver nødt til lige at hive lidt hjælp her.

Har lige købt mig et sæt kef surround højttallere,og nu skal jeg ud og have en hdd optager og en reciver.

Spørgsmålet er:Jeg vil have en reciver med hdmi.Hvis jeg køber en optager med opscalering til 1080 behøver min reciver ikke nødvendigvis også være det,selv om det løber gennem den?   Eller Hva?

Kan hdd så kun opscalere dvd eller alle de signaler man sender igennem den?

Ja jeg er forviret og håber på hjælp!!!!!

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2007 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af høghen høghen skrev:

Spørgsmålet er:Jeg vil have en reciver med hdmi.Hvis jeg køber en optager med opscalering til 1080 behøver min reciver ikke nødvendigvis også være det,selv om det løber gennem den?   Eller Hva?

Det er korrekt.

Oprindeligt skrevet af høghen høghen skrev:

Kan hdd så kun opscalere dvd eller alle de signaler man sender igennem den?

Hvis du sætter udgangen til 1080i, vil alle signaler der sendes ud på HDMI-udgangen blive opskaleret til 1080i. MEN - du skal lige gøre dig klart om det overhovedet er dét der er det bedste i din opsætning.

Til top
høghen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2007 kl. 10:05

Ok

Det er måske ikke noget der virker videre godt at køre med opskalering,for man betaler da for at produktet skal kan.

hvis man skal gøre det er det så lige så godt at lade reciver gøre det for så vil jeg ikke ofre så meget på en optager der kan?

Jeg har læst lidt her på det sidste og kan se du ved det meste.jeg står og vakler lidt med mit reciver valg.Yamaha rx-v2700,sony es 5200 men ser også lidt på jvc d-701 ved godt de er meget forskellige også prismæssig,vil gerne have noget med usb så jeg måske kan sætte ekstern harddisk til,hvis man da kan men hvis det med at streame fra pc på yamaha og jvc virker er det jo også ret genialt

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu