|
opskalering til 4K |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Niller55 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-Oktober-2009 Status: Offline Point: 631 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-April-2015 kl. 14:40 |
Jeg har købt mig et LG 4K tv 49UB850V og det er ok – men jeg
fatter ikke det opskalering den har til 4k. Jeg var af den opfattelse at man
kunne opskallere de normale tv programmer og blu ray – dvd osv. Men hvor slår
man det til og fra ? Nils |
|
![]() |
|
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du kan sikkert ikke slå opskalering fra da billedet så kun ville fylde en lille bid af skærmen med mindre der vises kildemateriale i 4k, som man knapt kan få fingre i pt. Dvs alt hvad du ser er opskaleret med mindre det i forvejen er 4k og derfor ikke skal opskaleres.
Måske havde du forventet at alt hvad der vises på skærmen vil se super godt ud fordi det opskaleres til 4k opløsning, men så nemt går det ikke. Desværre. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Som der skrives. Panelet kan KUN vise i en opløsning, og det er den som panelet har, så er det et 4K panel, så Upscales der til den opløsning, det kan ikke andet. Det er som når der købes en DVD afspiller, som der skrives om at den kan Upscale til 1080, det er fis i en hornlygte, at det har noget på sig, bruges der et TV med den opløsning, så har det ingen betydning at afspilleren kan det, for TVet gør det alligevel, da det ikke kan andet. Så med andre ord, alt som du ser på TVet er i 4K opløsning, uanset hvad kilden er Native. Det gør IKKE nødvendigvis billedet bedre, er kilden af dårlig kvalitet, vil det se værre ud på en 4K end det vil på 1080. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Niller55 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-Oktober-2009 Status: Offline Point: 631 |
Det gør IKKE nødvendigvis billedet bedre, er kilden af dårlig kvalitet, vil det se værre ud på en 4K end det vil på 1080.
Ja det må være sådan det er for jeg syntes godt nok at nogen af de kanaler der er sd står ikke godt i forhold til mit 4 år gl. full HD sony tv. Jeg havde da håbet at det var noget man kunne til og fra..
Redigeret af Niller55 - 21-April-2015 kl. 15:15 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Klart, for den støj/urenhed der måtte være i billedet vil være endnu tydligere i en høj opløsning, end i en mindre. Det er for tidligt med 4K, det er stadig alt for lidt at bruge det til, der er nærmest ingenting. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |