recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - opskalering x 2 - godt el dårligt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketopskalering x 2 - godt el dårligt?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Xstatic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Emne: opskalering x 2 - godt el dårligt?
    Sendt: 24-September-2007 kl. 10:36

Hej,

Jeg er en meget lykkelig nybagt ejer af en onkyo tx sr875  , som bla af flere er rost for dens billedchip der skulle gøre et flot stykke arbejde med opskalering til 1080i.

I mit setup har jeg en pioneer dvd 989, som opskalerer ret godt synes jeg, samt en sagem hd selector.

Mit spørgsmål er om jeg skal bede onkyo'en om OGSÅ at opskalere - eller blot vælge pass-through funktionen?

Er det uhensigtmæssigt både at lade Pioneer'en opskalere en dvd til 1080i for derefter at lade Onkyo'en "opskalere" dette 1080 signal for så at sende det til mit pioneer 506xd fjernsyn?

Spørgsmålet er også hvad onkyoen egentlig stiller op med signalet hvis pioneer i forvejen sender det afsted i 1080? Lader den signalet være og blot sender videre - renser den signalet hvis der er noget tilbage at rense ..?

Hvis det er det bedste kun at lade eet apparat opskalere, hvilket af disse to - Pioneer DV989 vs Onkyo 875 - har den bedste chip/gør det bedst?

Redigeret af Xstatic - 24-September-2007 kl. 10:37
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2007 kl. 12:32
Prøv dig frem og se med dine egne øjne hvad der ser bedst ud.
Til top
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2007 kl. 13:23

Enig med Naiera!

Men ellers ville jeg helt bestemt sætte Onkyo'en til at upscaler, jeg er sikker på du vil få en del bedre billede ud af det!...Ogsådan som jeg har læst inde på Avland, så er HQV Reon den bedste chip!...Men det erjo i sidste ende dine øjene der afgør det!..men jeg ville satse på Onyoen!...har den selv, og den gør et fremragende arbejder!...Du kan også gøre noget andet!..Sætte din Pioneer til at upscalere til det støreste, også sætte onkyoen til 720 eller 1080i!:..Det har jeg det bedste resultat med (når jeg bruger min Toshiba HD-E1)!...

mvh ZIrio

Til top
Xstatic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2007 kl. 14:07

tak begge.

Klart at det er øjnene der ser, der skal afgøre det, og ikke hvordan spec's måtte se ud. Dog tilfredsstilles jeg også af at vide at det også teknisk er det bedste setup selvom jeg måske ikke i en a/b test kunne spotte det

Kører pt med pioneer i 1080i og også med onkyoen sat til 1080i. Vil eksperimentere med at pioneer skal køre med 720 og få onkyo til decideret at opskalere også.

Jeg er iøvrigt tæt på at være forelsket i den onkyo. Den lyder fantastisk, både i surround og stereo. Selv konen kan høre klart forskel fra vores tidligere marantz 5600..

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2007 kl. 14:09
Havde jeg dit setup lod jeg nok bare Pioneeren opskalere til 1080i og så Onkyo'en sende det igennem urørt. Derefter kan fjernsynet så lave sin Pure Cinema magi på eventuelle NTSC DVD-film
Til top
Xstatic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2007 kl. 14:14

yep - dén skal også prøves.

Det er en meget frydefuld proces at eksperimentere med så lækkert isenkram

Til top