Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
TommyBoy
Guld medlem
Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Status: Offline
Point: 722
|
Emne: opstart af blueray film ? Sendt: 13-Maj-2010 kl. 17:44 |
er det helt normalt at det skal tage markant længere tid
at starte en blueray film op ?
i forehold til DVD skiver ?
|
 |
Flemming Larsen
Platin medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
|
Sendt: 13-Maj-2010 kl. 17:46 |
Det er desværre ret normalt. Det er er blevet bedre og bedre med de nye maskiner. Der er jo en del mere på discene som skal starte op.
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |
TommyBoy
Guld medlem
|
Sendt: 13-Maj-2010 kl. 18:23 |
argh .. jeg må indrømme at dette driver mig til vandvid :-)
trode den første maskine fra Philips var defekt og købte en anden LG BD390,
og har desværre samme problem
|
 |
SteffenM
Super bruger
Oprettet: 09-Januar-2010
Point: 281
|
Sendt: 13-Maj-2010 kl. 18:48 |
Det skyldes at Blu-ray's menu er baseret på java programmering. Det betyder der skal loades noget mere :) DVD'er er ikke nær så kompliceret.
|
 |
Michael Thisted
Bruger
Oprettet: 13-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 118
|
Sendt: 13-Maj-2010 kl. 19:28 |
Men det er det hele værd !
|
SAMSUNG UE55JU7005 UHD
SONY STRDN1080 SURROUND
CUSTOM 7.1 ATMOS SETUP
SONY UBPX700B 4K
NVIDIA SHIELD 2017
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 13-Maj-2010 kl. 19:32 |
Ulempe med Blu-ray er:
Lange opstart tid i forholde til DVD (her er det vist kun PS3, der kan være med), det er blevet beder men ikke god nok endnu.
Man skal konstant opdater sin Blu-ray afspiller for at kunne være sikke på at kunne afspille de sidste nye BD titler, og det kræve at man har tilgang til enten nette eller man har en computer der kan gå på nette.
Så disse to ting skal løse før at man kan sige at en Blu-ray afspille er ligeså god som en DVD afspiller.
|
 |
PerW
Guld medlem
Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4119
|
Sendt: 13-Maj-2010 kl. 19:46 |
Startrek skrev:
Ulempe med Blu-ray er:
Lange opstart tid i forholde til DVD (her er det vist kun PS3, der kan være med), det er blevet beder men ikke god nok endnu.
Man skal konstant opdater sin Blu-ray afspiller for at kunne være sikke på at kunne afspille de sidste nye BD titler, og det kræve at man har tilgang til enten nette eller man har en computer der kan gå på nette.
Så disse to ting skal løse før at man kan sige at en Blu-ray afspille er ligeså god som en DVD afspiller.
|
Er det ikke din gamle kæphest.
Bly Ray er bedre end DVD, ihvert flad hvad angå kvalitet!
Så tit er det ikke nødvendigt at opdaterer Blu ray som du gerne vil gøre det til. Jeg har selv en Sony og det har jeg haft i lidt over 1½ år. Jeg mener at jeg har opdateret den 1 eller 2 gange, hvor den selv er kommet og sagt at der var nyt FW og jeg har ALDRIG været uden for at jeg ikke kunne afspille en Blu ray og vi ser rigtig mange film her hos os. Der bliver nok lejet 5-15 film om måneden og det er primært blu ray.
Og hvis den skal opdateres, så er problemet vel heller ikke større. 85% af Danmarks befolkning har adgang til internettet fra hjemmet.
Det er rigtig at det tager lidt længer at starte op, men det er formindsket kraftigt på de nye afspiller.
|
 |
Hackerjac
Guld medlem
Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Point: 2735
|
Sendt: 13-Maj-2010 kl. 19:50 |
Startrek skrev:
Ulempe med Blu-ray er:
|
Det er jo lidt noget BS, det er da muligt nogle afspiller skal opdateres hele tiden, men jeg købte en brugt Samsung 1400 for ca 1 år siden, den var da jeg købte den med seneste firmware og der er siden ikke lavet ny til den, jeg har aldrig haft problemer med at afspille nogle film på den, selv Avatar kan den afspille uden nogen problemer Der er efter min mening kun 2 problemer med min Samsung, den er fandens langsom til at starte op og så understøtter den kun DB Live 1,1
|
 |
Aspagilus
Guld medlem
Oprettet: 30-December-2004
Point: 543
|
Sendt: 14-Maj-2010 kl. 00:26 |
Brug vente tiden til noget fornuftigt. Efter man har smidt skiven i, så kan man eks tage en toilet tur så man slipper for det midt i filmen. Man kan også lave sig nogle microwave popcorn og slæbe colaerne frem under vente tiden osv.
|
 |
ghost-the-man
Guld medlem
Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Point: 1647
|
Sendt: 14-Maj-2010 kl. 09:45 |
Fuldstændig enige med Aspagilus.
|
|
 |
PerW
Guld medlem
Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4119
|
Sendt: 14-Maj-2010 kl. 10:01 |
Nu har det jo også en postiv side: Man kan udvikle på BD mediet og tilføje nye funktioner, da man kan opdaterer FW og dermed få nye funktioner ind. Det kan man da betragte som en mega fordel. DVD mediet er statisk og kan ikke udvides.
|
 |
TommyBoy
Guld medlem
|
Sendt: 17-Maj-2010 kl. 12:16 |
jeg har hørt en historie om en afspiller der var hele 8 min op at starte en BD !!
efter firmware upgrade kun 1 min,
stadig lidt over hvad jeg finder ok, i kender sikkert senariet med vennen der lige kikker over
og skal imponeres af jeres nye grej, og fedt at stå og glo i flere min ved hver skive skift,
det er jeg da blevet godt tilgrin over flere gange.
Det er lidt som at komme og vise sin nye fede bil til vennen der kun har en cykel,
øh nej den kan først starte når jeg har sunget lille peter ederkop 4 gange,
hvem kommer først til tankstationen efter slik.
mediet er ikke voksent endnu, men der er potentiale
Redigeret af TommyBoy - 17-Maj-2010 kl. 12:17
|
 |