recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opstart af Nyt LG A1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opstart af Nyt LG A1

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
sl1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2006
Sted: Hørsholm, DK
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sl1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Opstart af Nyt LG A1
    Sendt: 08-Maj-2022 kl. 17:29
hej.
jeg har købet et LG A1 77. når jeg vil starte det op kommer der en meddelelse at jeg skal trykke på OK (trilleknap) for at lave første opstart. Der sker bare ikke noget når jeg trykker. Har prøvet at slukke tv og starte igen, med samme resultat. Nogle der har tips til opstart. det er søndag og kundeservice er lukket.
 
med venlig hilsen
Martin

Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2022 kl. 17:50
Batterier i fjernbetjeningen?
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
sl1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2006
Sted: Hørsholm, DK
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sl1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2022 kl. 18:18
tak, men den lyser og har prøvet med et nyt sæt.

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2022 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af sl1000 sl1000 skrev:

tak, men den lyser og har prøvet med et nyt sæt.
Måske noget med de ikke er parret sammen?
Mvh. JørgenT
Til top
sl1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2006
Sted: Hørsholm, DK
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sl1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2022 kl. 20:48
Update: Tak for input. En teknikker har været ude og skifte tænd/sluk knappen som også indeholder modtager af signal fra fjernbetjening, så nu er det oppe at køre. Dejligt stort og klart billede, men hold da op hvor er interfacet en gang rodebutik. 

Redigeret af sl1000 - 20-Maj-2022 kl. 20:48
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2022 kl. 09:27
Ja det er noget rod og desværre flere skridt tilbage ift. bundmenuen, som LG kørte med tidligere.

Overvej om der ikke skal en boks á la Apple TV 4K i kæden. Den kan styres med TV'ets fjernbetjening.
Til top
sl1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2006
Sted: Hørsholm, DK
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sl1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2022 kl. 20:55
Ja det kunne være jeg skulle prøve at sætte en apple TV boks til. Lidt urimeligt at det er  nødvendig til et nyt TV. 


Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2022 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af sl1000 sl1000 skrev:

Ja det kunne være jeg skulle prøve at sætte en apple TV boks til. Lidt urimeligt at det er  nødvendig til et nyt TV. 



Det er vel i bund og grund heller ikke nødvendigt
Du kan ikke lide den måde det er sat op på din LG med menuer og sådan, appsene virker vel som de skal og der er i bund og grund ingen grund til at tilslutte ekstern boks, det er mere et spørgsmål om tilvending
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2022 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af sl1000 sl1000 skrev:

Ja det kunne være jeg skulle prøve at sætte en apple TV boks til. Lidt urimeligt at det er  nødvendig til et nyt TV.


Nej, men så skulle du have valgt et andet tv, end et LG.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2022 kl. 13:49
Som forholdsvis ny C1 ejer har jeg haft nogle af de samme oplevelser som du, dog ikke den defekte On/off knap.
Jeg gjorde det at jeg satte mig ned og kikkede YouTube videoer om indstilling af fjernsynet og brug af Magic remoten.
I starten syntes jeg ikke den var smart og brugte en gammel IR remote (fra mit tidligere LG tv), men efterhånden som jeg har lært at bruge den, er jeg imponeret!
Bemærk at knapperne på remoten har to virke måder Quick touch og Long touch, holder du knapperne nede får de en ny betydning!
Skal jeg i Home Menuen så kan jeg trykke Home og flytte pilen ned på Home valgmulighederne eller jeg kan holde Home knappen nede i 2 sekunder, og så er jeg der direkte.
Holder jeg List tasten i 2 sekunder, kommer jeg direkte til tv guiden.
Tilsvarende holder jeg "1" tasten nede kommer jeg direkte til min blu-ray afspiller, "2" giver mig YouTube. Jeg har ikke programmeret de øvrige tal endnu.

Tilføjelse:
Trykker du 3 gange på Højttaler tasten kommer du ind i en 'hemmelig' menu, hvor du kan slå LG Logoet fra, når tv'et slukker.

Redigeret af BlueFox - 25-Maj-2022 kl. 19:28
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
sl1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2006
Sted: Hørsholm, DK
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sl1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2022 kl. 19:26
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af sl1000 sl1000 skrev:

Ja det kunne være jeg skulle prøve at sætte en apple TV boks til. Lidt urimeligt at det er  nødvendig til et nyt TV.


Nej, men så skulle du have valgt et andet tv, end et LG.


Klaus

heri kan du have ret Klaus. jeg så tilbuddet på 10000 for et 77 tommer OLED med god anmeldelser. så jeg slog bare til  Jeg har på ingen måde fortrudt mit køb, jeg skal nok bare vænne mig til interfacet. 


Til top
sl1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2006
Sted: Hørsholm, DK
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sl1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2022 kl. 19:32
Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

Som forholdsvis ny C1 ejer har jeg haft nogle af de samme oplevelser som du, dog ikke den defekte On/off knap.
Jeg gjorde det at jeg satte mig ned og kikkede YouTube videoer om indstilling af fjernsynet og brug af Magic remoten.
I starten syntes jeg ikke den var smart og brugte en gammel IR remote (fra mit tidligere LG tv), men efterhånden som jeg har lært at bruge den, er jeg imponeret!
Bemærk at knapperne på remoten har to virke måder Quick touch og Long touch, holder du knapperne nede får de en ny betydning!
Skal jeg i Home Menuen så kan jeg trykke Home og flytte pilen ned på Home valgmulighederne eller jeg kan holde Home knappen nede i 2 sekunder, og så er jeg der direkte.
Holder jeg List tasten i 2 sekunder, kommer jeg direkte til tv guiden.
Tilsvarende holder jeg "1" tasten nede kommer jeg direkte til min blu-ray afspiller, "2" giver mig YouTube. Jeg har ikke programmeret de øvrige tal endnu.

Tilføjelse:
Trykker du 3 gange på Højttaler tasten kommer du ind i en 'hemmelig' menu, hvor du kan slå LG Logoet fra, når tv'et slukker.


Tak informationen og det fine skriv. Jeg er begyndt at kigge youTube videoer så jeg skal nok finde ud af det. Skal have programmeret 1-9 knapperne så vi kan bruge dem som genveje.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu