recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opstartstid - BDP afsplillere ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOpstartstid - BDP afsplillere ?

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Gaffa Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Januar-2004
Status: Offline
Point: 123
Direkte link til dette indlæg Emne: Opstartstid - BDP afsplillere ?
    Sendt: 23-August-2009 kl. 13:42

Vi ønsker at anskaffe os en BDP afspiller, og så nok skrotte vores nuværende HDD/DVD Philips 5570H afspiller idet vi dels aldrig mere bruger HDD delen (efer vi har fået YouSee box med HDD) og idet opstartstiden er meget lang.

Jeg har læst at mange BDP afspillere bruger meget lang til til opstarten. Hvilken BDP afspiller kan anbefales der sikrer den kortest mulige opstartstid fra vi tænder maskinen til at vi kan indlæse BD/DVD'en ?

På forhånd tak !

hilsen

Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 13:48
Den hurtigste som findes, er en Playstation 3.
Til top
Gaffa Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Januar-2004
Point: 123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 14:05

Hej, jeg kan se at den nye Philps BD7300 har en opstartstid på ca 30sek. hvilket flere anmeldere regner med at være noget af det hurtigste, bortset fra Panasonic/LG som skulle være et par sekunder hurtigere.

Hvor hurtig er så en PS3, og er den støjsvag til brug i stuen ?

hilsen

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 18:04
Jeg har både Panasonic's nyeste BD afspiller og en PS3, og PS3 er klart hurtigere.

Hastigheden afhænger meget af BD filmen, og hvor meget java-materiale der er fyldt på, men PS3 er suverænt den hurtigste, da den har en meget kraftigere processor end nogen stand-alone BD afspiller.

Den nye PS3 slim, skulle efter sigende være tæt på lydløs.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 18:29
Lidt ude i hampen hvis valg af en BD afspiller afhænger af opstartstider. Men sådan er vi heldigvis så forskellige
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Lidt ude i hampen hvis valg af en BD afspiller afhænger af opstartstider. Men sådan er vi heldigvis så forskellige

Det kan vi godt være enige om, men folk har jo lov til at vælge ud fra de kriterier de synes er vigtige.

Hvis man ikke går så meget op i billedkvalitet, og hysterisk altid jagter de ekstra 5%, så kan de fleste mærkevare afspillere jo give en billedkvalitet som vil tilfredsstille "99%" af befolkningen. Ting som betjeningsvenlighed (inkl. hurtig opstart), og design, er der rigtigt mange som går op i. De er bare ikke i flertal herinde...
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 19:54

Hmm, om den er 30 sek om det eller et mimut ser jeg sgu nu heller ikke ikke som et uoversstigeligt problem. Det varierer jo også fra film til film hvor lang tid det tager.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 20:01

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Det kan vi godt være enige om, men folk har jo lov til at vælge ud fra de kriterier de synes er vigtige.

Hvis man ikke går så meget op i billedkvalitet, og hysterisk altid jagter de ekstra 5%, så kan de fleste mærkevare afspillere jo give en billedkvalitet som vil tilfredsstille "99%" af befolkningen. Ting som betjeningsvenlighed (inkl. hurtig opstart), og design, er der rigtigt mange som går op i. De er bare ikke i flertal herinde...

Se, nu tror jeg, at jeg sådan set har anerkendt forskelligheder, og det synes jeg er dejligt.

Det jeg bare mener er jo, at man køber en vaskemaskine ud fra hvor hurtigt den vasker, og ikke hvor godt den vasker - så er man på vildspor. Det er nok en filosofi som jeg ikke helt forstår.

I min verden findes der flere BD-afspillere, som dels er glimrende, og rimelig til opstart, og oven i købt til en ret fornuftig pris.

Der ud over, så mener jeg ikke at det er forkert når et medlem henvender sig med et spørgsmål om hvilke afspillere der er hurtige til opstart, fortæller dem, at der ligesom er andre aspekter der er vigtige i alle former for elektronik.

Redigeret af Hother - 23-August-2009 kl. 20:04
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 21:21

Undskyld jeg skriver detl, de er latterlige langsomme, unanset den tekniske forklaring er da altså pinligt. De er jo også langsomme til CD og DVD i forhold en gammel DVD afspiller.
Jeg bliver faktisk mere og mere irriteret over de lange loadtider for hver gang.

SVP03
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 21:28
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Undskyld jeg skriver detl, de er latterlige langsomme, unanset den tekniske forklaring er da altså pinligt. De er jo også langsomme til CD og DVD i forhold en gammel DVD afspiller.
Jeg bliver faktisk mere og mere irriteret over de lange loadtider for hver gang.

Vi er helt enige i, at afspillerene snildt kunne være hurtigere. Det er en prioritering

Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 21:30

Vi er helt enige i, at afspillerene snildt kunne være hurtigere. Det er en prioritering

Prioritering ??
SVP03
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 21:32

Prioritering ??

Ja ved afspillerens konfiguration og processorkraft m.v.

Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu