Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Hans j
Guld medlem
Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
|
Sendt: 23-August-2009 kl. 21:38 |
SVP03 skrev:
Undskyld jeg skriver detl, de er latterlige langsomme, unanset den tekniske forklaring er da altså pinligt. De er jo også langsomme til CD og DVD i forhold en gammel DVD afspiller. Jeg bliver faktisk mere og mere irriteret over de lange loadtider for hver gang. |
Så køb en PS3
|
 |
SVP03
Guld medlem
Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 4172
|
Sendt: 23-August-2009 kl. 21:39 |
Hother skrev:
SVP03 skrev:
Hother skrev:
SVP03 skrev:
Undskyld jeg skriver detl, de er latterlige langsomme, unanset den tekniske forklaring er da altså pinligt. De er jo også langsomme til CD og DVD i forhold en gammel DVD afspiller. Jeg bliver faktisk mere og mere irriteret over de lange loadtider for hver gang.
|
Vi er helt enige i, at afspillerene snildt kunne være hurtigere. Det er en prioritering
| Prioritering ?? |
Ja ved afspillerens konfiguration og processorkraft m.v. |
På BD ja, hvad har det så med DVD og CD at gøre, lige på den front er det et tilbageskridt. Projektoren er jo meget hurtigere
|
SVP03
|
 |
SVP03
Guld medlem
|
Sendt: 23-August-2009 kl. 21:42 |
Den har jeg da også  Da stadigt langsomt.
|
SVP03
|
 |
Bruger udmeldt 31
--
Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
|
Sendt: 23-August-2009 kl. 22:40 |
Synes nu ikke min Pana BD afspiller er langsom ved DVD (CD bruger jeg den ikke til). UMiddelbart synes jeg DVD tiderne er som på min PS3.
|
 |
len61
Guld medlem
Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
|
Sendt: 24-August-2009 kl. 06:34 |
jeg synes ikke man gøre et køb op (også for Hr/fru jensen) i en variabel ,(opstartstid) samenligningen med en vaskemaskine synes jeg godt kan bruges, vasken/filmen tager den tid den tager ,så er der nogle der har "lidt" længere med at initiere sig før start, men der er også andre variabler ,så som miljø, (man har altid haft feks. philips, føler sig tryg/sikker menuer knapper O.lign.) og der er nogle der syntes den larmer for meget under kogevask/helaftensfilm eller lagnerne simpelt hen ikke er hvide nok, som hother er inde på er det nok lidt pernittengryn, kun at fokusere på opstartstider!!
|
 |
SVP03
Guld medlem
|
Sendt: 24-August-2009 kl. 07:18 |
len61 skrev:
jeg synes ikke man gøre et køb op (også for Hr/fru jensen) i en variabel ,(opstartstid) samenligningen med en vaskemaskine synes jeg godt kan bruges, vasken/filmen tager den tid den tager ,så er der nogle der har "lidt" længere med at initiere sig før start, men der er også andre variabler ,så som miljø, (man har altid haft feks. philips, føler sig tryg/sikker menuer knapper O.lign.) og der er nogle der syntes den larmer for meget under kogevask/helaftensfilm eller lagnerne simpelt hen ikke er hvide nok, som hother er inde på er det nok lidt pernittengryn, kun at fokusere på opstartstider!! |
Nu er det kun opstartstiden jeg taler om, der er da de andre kvaliteter. Men nu du selv nævner det, hvorfor dælen skal der også sidder en blæser i, det skulle der jo heller ikke i gamle dage. Så lav da skidtet ordentligt fra starten af.
|
SVP03
|
 |
len61
Guld medlem
Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
|
Sendt: 24-August-2009 kl. 07:39 |
SVP03 skrev:
len61 skrev:
jeg synes ikke man gøre et køb op (også for Hr/fru jensen) i en variabel ,(opstartstid) samenligningen med en vaskemaskine synes jeg godt kan bruges, vasken/filmen tager den tid den tager ,så er der nogle der har "lidt" længere med at initiere sig før start, men der er også andre variabler ,så som miljø, (man har altid haft feks. philips, føler sig tryg/sikker menuer knapper O.lign.) og der er nogle der syntes den larmer for meget under kogevask/helaftensfilm eller lagnerne simpelt hen ikke er hvide nok, som hother er inde på er det nok lidt pernittengryn, kun at fokusere på opstartstider!! | Nu er det kun opstartstiden jeg taler om, der er da de andre kvaliteter. Men nu du selv nævner det, hvorfor dælen skal der også sidder en blæser i, det skulle der jo heller ikke i gamle dage. Så lav da skidtet ordentligt fra starten af. |
jamen du har da ret ! jeg synes bare trådstarter ikke kun skal fokusere på opstart ,min puch maxi kører fuld skrue efter 1.min ,en formel1 bil skal ha 15.min, jeg ved da godt hvilket transportmiddel jeg ville vælge hvis jeg ku!
|
 |
SVP03
Guld medlem
|
Sendt: 24-August-2009 kl. 08:11 |
len61 skrev:
SVP03 skrev:
len61 skrev:
jeg synes ikke man gøre et køb op (også for Hr/fru jensen) i en variabel ,(opstartstid) samenligningen med en vaskemaskine synes jeg godt kan bruges, vasken/filmen tager den tid den tager ,så er der nogle der har "lidt" længere med at initiere sig før start, men der er også andre variabler ,så som miljø, (man har altid haft feks. philips, føler sig tryg/sikker menuer knapper O.lign.) og der er nogle der syntes den larmer for meget under kogevask/helaftensfilm eller lagnerne simpelt hen ikke er hvide nok, som hother er inde på er det nok lidt pernittengryn, kun at fokusere på opstartstider!! | Nu er det kun opstartstiden jeg taler om, der er da de andre kvaliteter. Men nu du selv nævner det, hvorfor dælen skal der også sidder en blæser i, det skulle der jo heller ikke i gamle dage. Så lav da skidtet ordentligt fra starten af. | jamen du har da ret ! jeg synes bare trådstarter ikke kun skal fokusere på opstart ,min puch maxi kører fuld skrue efter 1.min ,en formel1 bil skal ha 15.min, jeg ved da godt hvilket transportmiddel jeg ville vælge hvis jeg ku! |
Jeg forstår da udemærket alle de andre argumenter, men det er da for ringe og et tilbageskridt. Tænk hvis din bil i indkørslen skulle have tænding på i 30 til 240 sekunder før du kunne starte, så skulle du se oprør.
|
SVP03
|
 |
bibihest
Guld medlem
Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 1435
|
Sendt: 24-August-2009 kl. 08:18 |
len61 skrev:
jamen du har da ret ! jeg synes bare trådstarter ikke kun skal fokusere på opstart ,min puch maxi kører fuld skrue efter 1.min ,en formel1 bil skal ha 15.min, jeg ved da godt hvilket transportmiddel jeg ville vælge hvis jeg ku! |
Men hvis du så skulle bruge 15 min hver eneste gang du lige skulle ned på tanken, ville du nok ende med at gå til sidst.
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 24-August-2009 kl. 08:23 |
man kan få en bil til at starte uden ventetid, hvorfor kan man så ikke få en blu ray afspiller til at starte uden ventetid.
der er faktisk lidt spaceballs over det... prepare to load disk..... prepare to load disk......... load disk... sorry unit is not ready 
Nej jeg vil også sige.. det er for dårligt uanset den tekniske forklaring... så er tingene lavet i den forkerte rækkefølge... altså bare det at få lov til at åbne skuffen på en afspiller fra opstart.. der skal den først være startet helt op førend man får lov til det... det er da unødvendigt.. når jeg trykker på abne knappen så skal drevet sgu åbne sig 
Men det er ikke godt nok.. og det bliver et konkurrence parameter, og den som har de gode afspillere som reagerer hurtigt bliver også dem jeg køber... hvis ikke blu ray er død til den tid
|
Mvh
René
|
 |
THMhome
Guld medlem
Oprettet: 23-Maj-2008
Sted: Silkeborg, DK
Point: 541
|
Sendt: 24-August-2009 kl. 08:41 |
Radiomanden skrev:
Hmm, om den er 30 sek om det eller et mimut ser jeg sgu nu heller ikke ikke som et uoversstigeligt problem. Det varierer jo også fra film til film hvor lang tid det tager.
|
Det er så absolut ikke lige meget. Når man har et barn på knap 2 år stående og vente, fordi hun vil se Peter Plys. Så HAR hun mistet tålmodigheden når der er gået 2 minutter og den fandens film stadig ikke er startet. det er forkasteligt så langsomme BD afspillere er.
Bare tiden fra slukket - tryk på Open/Close, til skuffen egentlig er åbnet 
Hvis det var en afspiller som KUN skulle bruges i en dedikeret hjemme biograf så kunne jeg måske vente, men da den jo skal benyttes af hele familien (da jeg kun har en hjemmebiograf og det er i stuen ) giver det problemer at den er så langsom.
Jeg syntes det er yderst aktuelt at trådstarter vil vide hvad loadtiden er på BDP.
Redigeret af THMhome - 24-August-2009 kl. 08:45
|
M.V.H.
THMhome
Samsung UE55ES8005 TVIX M-6600N Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2
|
 |
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8683
|
Sendt: 24-August-2009 kl. 08:57 |
THMhome skrev:
Det er så absolut ikke lige meget. Når man har et barn på knap 2 år stående og vente, fordi hun vil se Peter Plys. Så HAR hun mistet tålmodigheden når der er gået 2 minutter og den fandens film stadig ikke er startet. det er forkasteligt så langsomme BD afspillere er.
Bare tiden fra slukket - tryk på Open/Close, til skuffen egentlig er åbnet 
Hvis det var en afspiller som KUN skulle bruges i en dedikeret hjemme biograf så kunne jeg måske vente, men da den jo skal benyttes af hele familien (da jeg kun har en hjemmebiograf og det er i stuen ) giver det problemer at den er så langsom.
Jeg syntes det er yderst aktuelt at trådstarter vil vide hvad loadtiden er på BDP. |
Helt enig.
|
 |