recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opstilling af flere skærme med Nvidia
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opstilling af flere skærme med Nvidia

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jacob20 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jacob20 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Opstilling af flere skærme med Nvidia
    Sendt: 28-Oktober-2013 kl. 11:29
Goddag derude.

Jeg står med lidt af et problem. Har i længe kørt med 2 skærme (Min Pc + Stue Tv), men nu ville jeg så koble en tredje skærm på (soveværelse tv), ehm.. og nu er der ikke rigtig noget der fungerer som det skal. 

Jeg vil gerne som altid køre med min computer skærm fast. Men vil så gerne kunne slå over på henholdsvis Tv i stue og Tv i soveværelse for at se film via HDMI. 

Lige pt. har jeg fået det sådan rodet rundt at jeg har pillet Hdmi til soveværelse tv'et ud og kun kører med de 2 andre som før. Dog kan jeg kun se noget på min pc skærm (foruden baggrundsbilledet), hvis mit fjernsyn og min reciever i stuen er tændt. 

Hvad kan jeg gøre?? :)
I Nvidias kontrolpanel kører min pc skærm som primær, men den er dog nummer 2 på billedet. 

Håber VIRKELIG på hjælp!! :) På forhånd tak.

Jacob.

Ps. Jeg håber at jeg har postet det rigtige sted.!

Redigeret af Jacob20 - 28-Oktober-2013 kl. 11:30
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2013 kl. 12:07
de billeder kan du jo trække rundt efter behag. Generelt er kombinationen af alm skærme og TV-apparater ikke alt for gode hvis man udvider skrivebordet. - Det har jo noget at gøre med opdateringsfrekvenserne at gøre.
Til top
Jacob20 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jacob20 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2013 kl. 12:16
Det glemte jeg selvfølgelig at fortælle.
Jeg ønsker at dublere, så jeg altså har det samme på skærmene og derved se film på fx mit stue tv.
Til top
Jacob20 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jacob20 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2013 kl. 12:44
Og nu røg min lyd til Tv'et i stuen også lige. My Fucking God!
Tror vidst at jeg lader være med at rode mere i det, til du svarer igen.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2013 kl. 11:29
Lyden har intet med dit billede at gøre. Men hvis du kører lyd gennem HDMI, så skal du jo 1. sikre dig at kablerne er sat rigtigt. 2. at indstillingerne for lyd ud er sat rigtigt 3. hvis din "master skærm" står som nr2 så flyt den til venstre så den bliver nr1 (vel at mærke i skærmindstillingerne på din computer!) og derfra dubler dit skrivebord over til skærm 2.

Redigeret af claus_jac - 29-Oktober-2013 kl. 11:30
Til top
Jacob20 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jacob20 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2013 kl. 13:11
Tak for endnu et svar.

Jeg har kørt med computeren/stue-tv i 1-2 år nu og det har hele tiden virket fint. Så kablerne sidder rigtigt. Problemet er at jeg ikke kan rykke ved indstillingerne af lyd. Før skulle jeg bare gå ind og sætte den ene eller anden til at være standardenhed, nu står den simpelthen som "ikke tilsluttet".
Dog har jeg fundet ud af, at den spiller begge steder samtidig, så det kan vel gå.

Når jeg flyttet rundt på rubrikkerne, så flyttet 1 eller 2 tallet bare med. Så om min computer skærm står til venstre eller højre, så er den stadig nummer 2.

Når jeg trykket på Windows + P tasten, så slukker min computerskærm når jeg vælger "Kun computeren", men derimod når jeg vælger "Kun projekter", så "slukker" min tv-skærm.

Siger det noget?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2013 kl. 17:49
fjern al deling af skærm og så burde der være et punkt i indstillingerne der hedder vælg som primær skærm. - så skulle du kunne vælge din rigtige monitor som den 1. igen
Til top
Jacob20 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jacob20 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2013 kl. 10:06
Hej igen :)

Det har jeg gjort og min computerskærm står også som primær. Det har dog ikke nogen effekt, da den bliver lavet om til 2 eller 3 med det samme jeg kobler de andre hdmi stik til igen. 

Hvad kan løsningen være? En fuld ny-installation af Nvidia eller kan man få noget team-viewer hjælp et sted fra?
Til top
Jacob20 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jacob20 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2013 kl. 11:39
No one?
Til top
Jacob20 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jacob20 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2013 kl. 09:51
Virkelig :( ?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu