recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opsætning af anlæg/tv?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOpsætning af anlæg/tv?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fodboldskotten Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: Opsætning af anlæg/tv?
    Sendt: 06-Februar-2010 kl. 17:49
Hej alle herinde,

Jeg er ikke så velbevandret i hifi universet, og vil derfor lige høre jeres mening omkring opsætning af mit nye anlæg og nye tv.

Jeg har lige erhvervet mig et Panasonic TX-P42V10E. 

Jeg har derudover en NAD viso five DVD receiver med 2 stk. Scandyna Minipods, som hænger på væggen bagved sofaen. (Håber snart der bliver råd til 2 Scandyna Bigpods som fronthøjtalere samt en Cinepod.)

Jeg har en Scandyna BassStation subwoofer.

Jeg har også en PS3.

Mit spørgsmål er så nu, hvordan vil I anbefale at det hele bliver sat op?

Min receiver ser således ud mht. stik input/output: http://nadelectronics.com/image.php?x=162

Hvilke kabler skal jeg føre fra anlæg til tv og fra tv til anlæg? - Skal jeg bruge andre kabler hvis jeg også skal høre alm. fjernsyn over Minipods'ne?

Hvilke højtaler stik skal jeg sætte Minipods'ne i på receiveren nu når jeg kun har 2 tilsluttet? - Og skal jeg flytte rundt på dem når jeg på et tidspunkt får købt front og center?

De 6 stik i rubrikken 5.1 channel input på billedet, hvad bruges de til?

Er det, det optimale at bruge HDMI mellem PS3 og tv?

Undskyld de mange spørgsmål, håber I kan hjælpe mig.

På forhånd tak.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2010 kl. 18:06

Der skal jo HDMI fra Reciver til TV, og fra TV til Reciver enten RCA eller Toslink. Højttalerne skal når Reciveren kun bruges til Stereo i sagens natur tilsluttes til Front.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu