recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opsætning af Anynet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opsætning af Anynet

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SoronSR Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoronSR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Opsætning af Anynet
    Sendt: 08-November-2013 kl. 14:42
Jeg er i besiddelse af en forstærker: Onkyo 508TX, og et tv: Samsung PS50C685.

Det har før været sat op således at når jeg så tv, kom der lyd ud gennem forstærkeren via. Anynet.

Det har så for nyligt været afmonteret i forbindelse med noget flytning. Og nu kan jeg simpelthen ikke få det til at virke på samme måde igen. 

Jeg har et 1,4 
HDMI kabel fra forstærkerens output til tv'ets HDMI 2 input. (Sådan sad det også før).

Jeg har haft resettet min forstærker og været inde i HDMI Setup indstillingerne og sat HDMI Control til On, sammen med Audio Return Channel til auto. Når jeg trykker return, vises på displayet at den finder TV'et og RiHD er On. 

Når jeg så tænder tv'et, starter den med tv-lyd (som den plejer), og slår så efter et par sekunder over til forstærkeren, der kommer bare ikke noget lyd ud!?

På Tv'et, når jeg vælger Anynet menu og går ind under enhedsliste, er der ingen enheder. Hvis jeg trykker opdater liste søger den efter forbindelser, finder min forstærker, skriver at forbindelsesindstillingerne for anynet er udført, jeg trykker ok, og kommer tilbage til en tom enhedsliste. 

Jeg slår så anynet-modtager fra på tv'et. Tv-lyden kommer tilbage, forstærkeren displayer: tv-sound on. Samtidig vises på displayet at forstærkeren er mutet. Den plejer at blinke, men den er statisk her.
Hvis jeg trykker unmute for forstærker fjernbetjeningen slår den anynet
-modtager til igen. TV-lyden forsvinder, forstærker displayet viser: tv-speaker off og ingen lyd igennem forstærkeren. Når der skrues op og ned for lyden (der ikke er der) på tv fjernbetjeningen ses det på forstærker displayet.

Jeg så slår anynet
-modtager fra igen via tv'et, og der kommer tv-lyd igen ligesom før. Hvis jeg så vil slå anynet-modtager til via tv'et siger den: anynet-enhed ikke tilsluttet. kontroller og prøv igen.

Jeg ved godt at det er en ordentlig smører, men jeg håber bare at der er nogen der kan se hvad jeg gør forkert. Ellers håber jeg i har nogle forslag til hvad jeg kan gøre.

Mvh. Søren
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2013 kl. 14:58
Og enhederne var slukket da du afmonterede HDMI? Er der andre HDMI kilder der fejler?
Til top
Munkieftw Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2013
Sted: Amager
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munkieftw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2013 kl. 15:13
Og der kommer lyd igennem højttalerne, ved andre input?
Samsung - UE65ES8005U - Benq W1070 - Pioneer VSX-827-K - Synology DS1815+ - iPhone 6S - Philips Hue - Nvidia Shield TV
Til top
SoronSR Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoronSR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2013 kl. 15:24
Oprindeligt skrevet af Munkieftw Munkieftw skrev:

Og der kommer lyd igennem højttalerne, ved andre input?
Der kommer fin lyd via aux.
Til top
SoronSR Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoronSR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2013 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Og enhederne var slukket da du afmonterede HDMI? Er der andre HDMI kilder der fejler?

Hvis jeg sætter min PS3 til i game input på forstærkeren og slår over på hdmi 2 på tv'et, og game mode på forstærkeren, står der: kontroller signal kabel.

Når jeg er på HDMI 2, og trykker setup på fjernbetjeningen kommer setup menuen fint frem. 
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2013 kl. 15:52
Husk at deaktiverer tv højtalerne i samsung menuen.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
SoronSR Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoronSR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2013 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Husk at deaktiverer tv højtalerne i samsung menuen.
Har aldrig været nødvendigt før, og kan heller ikke helt se hvordan at det skulle forbedre situationen.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu