|
Opsætning af Anynet |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
SoronSR ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 113 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 08-November-2013 kl. 14:42 |
Jeg er i besiddelse af en forstærker: Onkyo 508TX, og et tv: Samsung PS50C685.
Det har før været sat op således at når jeg så tv, kom der lyd ud gennem forstærkeren via. Anynet. Det har så for nyligt været afmonteret i forbindelse med noget flytning. Og nu kan jeg simpelthen ikke få det til at virke på samme måde igen. Jeg har et 1,4 HDMI kabel fra forstærkerens output til tv'ets HDMI 2 input. (Sådan sad det også før). Jeg har haft resettet min forstærker og været inde i HDMI Setup indstillingerne og sat HDMI Control til On, sammen med Audio Return Channel til auto. Når jeg trykker return, vises på displayet at den finder TV'et og RiHD er On. Når jeg så tænder tv'et, starter den med tv-lyd (som den plejer), og slår så efter et par sekunder over til forstærkeren, der kommer bare ikke noget lyd ud!? På Tv'et, når jeg vælger Anynet menu og går ind under enhedsliste, er der ingen enheder. Hvis jeg trykker opdater liste søger den efter forbindelser, finder min forstærker, skriver at forbindelsesindstillingerne for anynet er udført, jeg trykker ok, og kommer tilbage til en tom enhedsliste. Jeg slår så anynet-modtager fra på tv'et. Tv-lyden kommer tilbage, forstærkeren displayer: tv-sound on. Samtidig vises på displayet at forstærkeren er mutet. Den plejer at blinke, men den er statisk her. Hvis jeg trykker unmute for forstærker fjernbetjeningen slår den anynet-modtager til igen. TV-lyden forsvinder, forstærker displayet viser: tv-speaker off og ingen lyd igennem forstærkeren. Når der skrues op og ned for lyden (der ikke er der) på tv fjernbetjeningen ses det på forstærker displayet. Jeg så slår anynet-modtager fra igen via tv'et, og der kommer tv-lyd igen ligesom før. Hvis jeg så vil slå anynet-modtager til via tv'et siger den: anynet-enhed ikke tilsluttet. kontroller og prøv igen. Jeg ved godt at det er en ordentlig smører, men jeg håber bare at der er nogen der kan se hvad jeg gør forkert. Ellers håber jeg i har nogle forslag til hvad jeg kan gøre.
Mvh. Søren |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og enhederne var slukket da du afmonterede HDMI? Er der andre HDMI kilder der fejler?
|
|
![]() |
|
Munkieftw ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Februar-2013 Sted: Amager Status: Offline Point: 217 |
Og der kommer lyd igennem højttalerne, ved andre input?
|
|
Samsung - UE65ES8005U - Benq W1070 - Pioneer VSX-827-K - Synology DS1815+ - iPhone 6S - Philips Hue - Nvidia Shield TV
|
|
![]() |
|
SoronSR ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 113 |
Der kommer fin lyd via aux.
|
|
![]() |
|
Hvis jeg sætter min PS3 til i game input på forstærkeren og slår over på hdmi 2 på tv'et, og game mode på forstærkeren, står der: kontroller signal kabel. Når jeg er på HDMI 2, og trykker setup på fjernbetjeningen kommer setup menuen fint frem.
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Husk at deaktiverer tv højtalerne i samsung menuen.
|
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Har aldrig været nødvendigt før, og kan heller ikke helt se hvordan at det skulle forbedre situationen.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |