|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Flarup ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Maj-2007 Sted: Randers NV Status: Offline Point: 796 |
![]() Sendt: 15-November-2009 kl. 17:21 |
Hej jeg har brug for lidt hjælp, mine forældre har lige købt et Phillips 42PFL8404H, hvilket har DLNA.
Jeg har sat et netværkskabel fra TV'et og over i deres router og insatlleret både Windows Media Player 11 og TVersity, når jeg kigger under netværksindstillinger på TV'et kan jeg se at den har fået en ipadresse etc men jeg kan ikke få forbindelse til hverken computeren eller funktionen NetTV, den står bare og tilslutter men ingenting sker der.
Er der noget jeg evt. gør forkert, håber en kan hjælpe mig :)
Har slået firewall fra :)
|
|
Med Venlig Hilsen
Flarup |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
har du en medieserver som kører med billeder og lyd??... vista og win7 kan dele medieindhold med skærmen, andre styresystemer skal du have installeret en server på som broadcaster medieindholdet til dnla/upnp
Kender ikke lige tversity, men uanset hvad skal du sikre dig den "medieserver" du sætter op kigger i de korrekte mediemapper som skal kunne deles, samt at indholdet er indekseret
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Flarup ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Maj-2007 Sted: Randers NV Status: Offline Point: 796 |
![]() |
på computeren kan jeg godt se de forskellige mapper i både tversity og windows media player, det er på tv'et jeg ikke kan få forbindelse til computeren
|
|
Med Venlig Hilsen
Flarup |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
jamen det er vel filer som ligger lokalt på computeren ikke?.
Nu kender jeg ikke tversity, men windows mediaplayer kan ikke nødvendigvist dele sit indhold med en skærm.. dvs min udgave på xp kunne ikke, mens den nyeste mediaplayer på vista eller win7 godt kan... men det sker ikke automatisk, du skal ind og fortælle du vil dele dit multimedieindhold via dit lokalnetværk.
Dit tv kan se delt multimedieindhold på netværket... men det kræver at opsætningerne er lavet korrekt.. ellers kan det ikke... søg evt på mediaservere (jeg har prøvet xmbc inden jeg fik en dedikeret NAS istedet til det formål... der findes mange andre gode programmer til formålet
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
glemte lige hvilket styresystem bruges der på den computer der ønskes filer delt fra?
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
hej computeren kører med XP
|
|
Med Venlig Hilsen
Flarup |
|
![]() |
|
![]() |
Så kan du ikke gøre det udfra de muligheder som er i styresystemet, der skal indstalleres et stykke software på den pågældene computer som kan dele multimediefiler ala xmbc (som jeg linker til længere oppe, som godt kan opsættes som medieserver... ellers kan andre programmer det også.
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
Da du heller ikke kan få adgang til nettv, tror jeg at jeg ville kigge nærmere på den ip-adresse, tv'et har fået tildelt - er det en adresse der ligner dem du får tildelt på pc'en ? er gateway, subnet osv den samme ?
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |