Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10596
|
Sendt: 20-August-2008 kl. 20:33 |
avh skrev:
Omflytning i favoritliste kan let gøres via desktop interface, simpelhen ved drag and drop med musen.
|
Skal kanalerne være i en favoritliste for at det kan lade sig gøre at flytte dem? Og hvordan giver man dem et nummer?
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
avh
Guld medlem
Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
|
Sendt: 20-August-2008 kl. 20:57 |
#partriarken. Fin ide det med policy-editoren til at stoppe MCE...
Favoritlisten: Som sagt rækkefølgen kan sættes med drop and drag. Der er én mulighed at tildele tast/remotetryk til favoritter i settings/options. Jeg kender det ikke, har ikke brugt det...
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
 |
NikolajC
Guld medlem
Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
|
Sendt: 20-August-2008 kl. 21:44 |
Jeg har lavet følgende .bat fil som kan startes fra VMC online media (?):
taskkill /IM ehshell.exe taskkill /IM ehtray.exe /F cd C:\Program Files\DVBViewer dvbviewer %SystemRoot%\ehome\ehshell.exe
Den lukker VMC og frigør specialknapperne på remoten (kill ehtray). Derefter startes DVB Viewer op. Hvis du lukker efterfølgende starter VMC automatisk op igen (og special knapperne begynder at virke til VMC igen).
Måske du kan bruge noget af det.
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
|
Sendt: 20-August-2008 kl. 22:02 |
NikolajC skrev:
taskkill /IM ehshell.exe taskkill /IM ehtray.exe /F cd C:\Program Files\DVBViewer dvbviewer %SystemRoot%\ehome\ehshell.exe
Den lukker VMC og frigør specialknapperne på remoten (kill ehtray). Derefter startes DVB Viewer op. Hvis du lukker efterfølgende starter VMC automatisk op igen (og special knapperne begynder at virke til VMC igen).
|
Joo måske, men det kræver at den kører ved Windows start, knapperne på remoten skal jo virke når den bliver startet op, uden jeg skal have fat i tastatur først. Men det er vel også muligt.
|
 |
Patriarken
Guld medlem
Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
|
Sendt: 21-August-2008 kl. 07:14 |
Pizzabager skrev:
NikolajC skrev:
|
Joo måske, men det kræver at den kører ved Windows start, knapperne på remoten skal jo virke når den bliver startet op, uden jeg skal have fat i tastatur først. Men det er vel også muligt. |
Da ikke hvis bat'en kører fra VMC....
|
Mit SetupThe Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
|
 |
avh
Guld medlem
|
Sendt: 21-August-2008 kl. 09:25 |
#Patriarken. Ideen med at bruge policy editoren til at hindre MCE starter virker..
Der er dog en bivirkning, der kommer en dialogboks op, om at man ikke kan køre Mediacentret... Det gør metoden mindre egnet...
Forøvrigt har DVBviewer sit eget starter program, som det kunne være en ide som en løsning.. Men det ser ud til, at det ikke omfatter MCE-remoten, men f.eks. x10 kompatible m.fl.
Edit: En mulighed synes at være med hensyn til at anvende MCE-remoten, som er beskrevet i tråden om starterprogrammet, nemlig er en særlig udgave af programmet MPTray.exe, som anvendes af MediaPortal. Det er rettet til at starte DVBviewer i stedet. Dvs. man kan starte DVbviewer ved et tryk på den grønne knap...
Dvs. at man kan lave en drift-løsning, såleles at DVBviewer IKKE startes automatisk. Det er relevant når recordingservice anvendes, så skal DVBviewer Netop ikke startes.
Skal man bruge DVbviewer til at se noget, vækkes først HTPc-en. Man starter derpå DVbviewer med den grønne knap. Når man er færdig lukker man kun DVbviewer ned og lader Power mangement sætte HTPC-en i slumemode...
Redigeret af avh - 21-August-2008 kl. 17:40
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
|
Sendt: 21-August-2008 kl. 17:45 |
Patriarken skrev:
Joo måske, men det kræver at den kører ved Windows start, knapperne på remoten skal jo virke når den bliver startet op, uden jeg skal have fat i tastatur først. Men det er vel også muligt.
|
Da ikke hvis bat'en kører fra VMC.... [/QUOTE]
Nej men måske man kan kører den fra Win Start, eller finde en anden måde..
Problemet er at jeg vil gerne kunne bruge min MS MCE remote til at betjene DVBviewer fra computeren startes, men også gerne ahve mulighed for, at lukke DVBviewer og starte MCE også bruge remoten der igen..
Jeps det er ikke nemt når man skal bruge 2 programmer, og betjene det hele med en remote..
Redigeret af Pizzabager - 21-August-2008 kl. 17:47
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
|
Sendt: 21-August-2008 kl. 17:49 |
avh skrev:
Det er relevant når recordingservice anvendes, så skal DVBviewer Netop ikke startes.
Skal man bruge DVbviewer til at se noget, vækkes først HTPc-en. Man starter derpå DVbviewer med den grønne knap. Når man er færdig lukker man kun DVbviewer ned og lader Power mangement sætte HTPC-en i slumemode... |
Nu bliver jeg lidt forvirret, må DVBviewer ikke kører mens der optages?
|
 |
avh
Guld medlem
|
Sendt: 21-August-2008 kl. 18:13 |
Lige det her punkt vedr. DVbviewer er lidt kringlet.
DVbviewer har mulighed for at anvende en windows-service, som kan vække HTPC-en og optage programmer. Tjensten kaldes Recording-service og kan vise et ikon i bundlinen, grå=ikke aktiv, orange=aktiv og rød=optager.
Når recording service kører, beslaglægger den TV-kort, som så ikke er til rådighed til liveTV til DVBviewer.
Det gør DVBviewer selv opmærksom på, når man starter den. Det er ikke noget problem.
Hvis man anvender DVBviewer til at se liveTV eller se optaget TV og der er booket et program til optagelse på det tidspunkt, så er det DVBviewer der optager og ikke recording service....
Derfor mener jeg det er en fordel manuelt at styre, når man vil bruge DVbviewer til at se noget med. Dvs. starte og lukke lukke programmet med fjernbetjeningen.
Vækkes htpc-en til en automatisk optagelse, så kører DVBviewer Ikke og recording service kan klare optagelsen. Yderlig synes jeg ikke at DVBviewer klarer ordentligt at vågne fra slumremåde..
Altså der er to dele, selve programmet og en recording service, faktisk lige MCE har det.
DVBviewer har en anden metode, nemlig at anvende schedulet task til foretage automatiske optagelser.
Endelig kan man lave et klient/server setup og på den måde skille optagelser og visninger fra hinanden...
Redigeret af avh - 21-August-2008 kl. 18:35
|
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
|
Sendt: 21-August-2008 kl. 19:02 |
avh skrev:
Lige det her punkt vedr. DVbviewer er lidt kringlet.
DVbviewer har mulighed for at anvende en windows-service, som kan vække HTPC-en og optage programmer. Tjensten kaldes Recording-service og kan vise et ikon i bundlinen, grå=ikke aktiv, orange=aktiv og rød=optager.
Når recording service kører, beslaglægger den TV-kort, som så ikke er til rådighed til liveTV til DVBviewer.
Det gør DVBviewer selv opmærksom på, når man starter den. Det er ikke noget problem.
Hvis man anvender DVBviewer til at se liveTV eller se optaget TV og der er booket et program til optagelse på det tidspunkt, så er det DVBviewer der optager og ikke recording service....
Derfor mener jeg det er en fordel manuelt at styre, når man vil bruge DVbviewer til at se noget med. Dvs. starte og lukke lukke programmet med fjernbetjeningen.
Vækkes htpc-en til en automatisk optagelse, så kører DVBviewer Ikke og recording service kan klare optagelsen. Yderlig synes jeg ikke at DVBviewer klarer ordentligt at vågne fra slumremåde..
Altså der er to dele, selve programmet og en recording service, faktisk lige MCE har det.
DVBviewer har en anden metode, nemlig at anvende schedulet task til foretage automatiske optagelser.
Endelig kan man lave et klient/server setup og på den måde skille optagelser og visninger fra hinanden...
|
Dvs man kan ikke bare lave en task der lukker DVBviewer ved standby, og en der starter igen, når den kommer ud af standby?
Redigeret af Pizzabager - 21-August-2008 kl. 19:02
|
 |
avh
Guld medlem
|
Sendt: 21-August-2008 kl. 19:26 |
Det kunne godt tænkes det var en mulighed...
Der er lige et forhold mere, der skal tages i betragtning, nemlig automatisk hentning af EPG-data en gang i døgnet. Det kører som en schedulet task. Når disse data skal importeres starter DVBviewer også op (der søger importprogrammet for). Her kan forøvrigt også lægges en genstart af Htpc-en, så den bliver genopfrisket en gang i døgnet...
Jeg har baseret den løsning, jeg bruger, på powermangemnet. Når der ingen aktivet er, så går HTPC i slumremode.
Når DVBviewer eller recording service kører, går HTPC derfor ikke i slumremode. Sleve kørselen af DVBviewer er som sagt baseret på manuel nedluk af DVBviewer, når man ikke bruger den mere, ja så afslutter jeg DVBviewer manuelt.
Tilsvarende når epg-data er importeret afsluttes DVBviewer automatisk, det kan import programmet sørge for...
Dvs. HTPC-en slukkes aldrig, kun hvis man ønsker at slukke den (S5). Altså hvergang HTPC befinder sig i en situation, hvor den ikke laver noget sættes den i slumrempode automatisk.
Det kunne være interessant om du kunne finde end bedre driftmodel..
Redigeret af avh - 21-August-2008 kl. 19:44
|
|
 |
Cronqvist
Bruger
Oprettet: 30-Januar-2008
Point: 51
|
Sendt: 10-Oktober-2008 kl. 21:48 |
Nogen der kan fortælle hvor man downloader MCE Remote Plugin til DVBViewer?
|
 |