recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opsætning af forstærker, effekt, bluesound
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opsætning af forstærker, effekt, bluesound

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked Baglæns sortering
stillersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1014
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stillersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2021 kl. 10:03
tak for info! Det skal også prøves. Der er sku mange muligheder i sådan en. 
Burde jeg invenstere i bedre kabel fra n130 til m12? ( bruger bare et helt standard optisk til små 20kr klassen )

Og hvis ja, burde det så være optisk eller koaksial ?
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2021 kl. 08:26
Den seneste opdatering til din n130 har åbnet for signalet i USB udgangen, Jeg ved ikke om det giver et bedre signal til din M12, som også har USB indgang, men måske værd at prøve.




Til top
stillersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1014
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stillersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2021 kl. 05:00
jeg takker! Vil lige lege lidt med det hele de næste par dage. Jeg vender tilbage hvis der kommer udfordringer Big smile
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2021 kl. 04:31
Du kører bare optisk eller koaksial fra streamer til dac-modulet i forforstærkeren.
Det samme med fjernsynet.
Det vil vise sig på forforstærkerens display som to forskellige indgange.



Redigeret af Jespus - 29-December-2021 kl. 04:42
Til top
stillersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1014
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stillersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2021 kl. 03:20
jeg ville helst have n130 istedet for mdc modulet.
- og skifter sommetider udstyr, så ville stå uden BluOS hvis m12 skulle sælges i femtiden. Man skal jo prøve noget nyt engang imellem Embarrassed
Der er ingen fordele i modulet ( udover jeg har en mindre ting i skabet ) 
 tværtimod er der mange flere fordele med n130 vil jeg påstå, 
Og signalet by-passes jo alligevel, så burde give det samme i den her case om det er mdc modul eller n130 jeg bruger til at streame fra 

Det er mere opsætningen jeg spørger ind til Tongue

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2021 kl. 02:26
Ja, køb relevante udvidelser til forforstærkeren i stedet for.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2021 kl. 02:25
Jeg tror ikke helt jeg forstår samme sætningen af udstyr her? Hvorfor har du købt en N130 i stedet for bare at Bluesound modul til din forforstærker?
Til top
stillersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1014
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stillersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2021 kl. 01:39
hej naiera

Nad m12 har ikke hdmi kun analog og optisk. Men n130 har hdmi Earc
Derfor er min tvivl kommet til gode hvor tv’et skal tilsluttes.

Jeg har Spotify nu, havde opvejet at gå over til tidal grundet bedre kvalitet da anlægget nu burde være i stand til man kan hører forskel.

Har ingen konsoller, udover en 4K afspiller på sigt der bliver tilsluttet til tv
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2021 kl. 01:11
Brug koaxial fra streameren til forforstærkeren.

MQA er ikke relevant medmindre du har sådan nogle filer eller bruger Tidal. Det er dog ikke et tabsfrit format, og hvis man køber eller streamer det giver man penge til nogle røvhuller der lyver i deres markedsføring.

Du sætter dine apparater (afspiller, video-streamer, konsoller) til forforstærkeren med HDMI og fra den sætter du et HDMI-kabel op til fjernsynet.
Til top
stillersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1014
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stillersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2021 kl. 00:42
hej derude
Jeg har været på indkøb, og skal nu sammensætte det hele korrekt. 
Så håber i har mod på at hjælpe en stakkels mand her, der prøver og forstå det hele LOL

Systemet består af følgene ; 

Nad M12 ( forforstærker )
Nad M22 ( Effekt )
Bluesound n130 ( Streamer )
LG Oled tv

Jeg ønsker at M12 skal bruge den indbyggede DAC - og ikke den som sidder i N130 bluesound.
- Af hvad jeg kan forstå, skal jeg så ikke bruge de optiske udgange og ikke anolog på n130, for at sende / bypass signalet til m12. Hvis dette er korrekt, er der nogle indstillinger jeg skal ændre?

Skal MQA external DAC stå på ON eller OFF på N130? For at få 24/192 sample rate.

TV
- Skal jeg kører optisk fra tv til m12? 
Eller skal jeg kører optisk eller HDMI fra tv til n130?






Redigeret af stillersen - 29-December-2021 kl. 01:40
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu