|
Opsætning af forstærker, effekt, bluesound |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
sd
Super bruger Oprettet: 09-Marts-2012 Status: Offline Point: 282 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den optiske udgang i dit fjernsyn understøtter nok ikke mere end 16 bits lyd. Hvis du vil have 24 bits så må du køre med hdmi. Jeg tvivler dog på, om man kan høre forskel.
|
|
Powered by beer and chips
|
|
stillersen
Guld medlem Oprettet: 20-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1017 |
Funktioner
Tak(0)
|
takker, tror det er ganske udmærket kablet så hehe
N130 lander om 2 dage. Jeg giver en update :D
|
|
Jens PN
Bruger Oprettet: 03-December-2019 Sted: Ribe Status: Offline Point: 84 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tillykke det var da en flot julegave må jeg nok sige!
Synes det bliver lidt kompliceret når man vil blande et tv ind i et 2 kanals high end system. Tror jeg havde valgt god processor og en ekstra mindre effektforstærker til en centerhøjtaler. Den gode processor har jo alle muligheder åbne angående tilslutninger/dac/streaming. Men held og lykke med det flotte anlæg og lade os høre hvordan det udvikler sig.
|
|
stillersen
Guld medlem Oprettet: 20-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1017 |
Funktioner
Tak(0)
|
jo tak, man skal jo forkæles engang imellem
Når du mener en anden god processor, hvad tænker du der. - bare fyr den af, kan godt tåle kritik og forslag :D På sigt havde jeg tænkt at tilføje flere nad m22. De er jo forholdvis “billige” brugt og er til at få fingeren i, og noget der kan håndtere surround. - men først i mål med stereo og finde et par fede front højtalere. Epicon 6 er godkendt af fruen, meeeen sjældent de er til salg :(
|
|
dr_schlemer
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1023 |
Funktioner
Tak(0)
|
NODE 130 har vel både optisk og coaxial som udgang og M12 vel både 2x optisk og 2x coaxial som digitale indgange? TV'et vil jeg tilslutte til M12 med optisk toslink og N130-streamer med coaxial - så bliver den gode DAC i M12'eren anvendt.
|
|
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
|
|
Jens PN
Funktioner
Tak(0)
|
Jamen så er det vel bare sådan en fætter her:
|
|
Jespus
Super bruger Oprettet: 16-Oktober-2015 Sted: Gelsted Status: Offline Point: 265 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har oplevet og set en del surround setups gennem tiderne. Er stadig ret godt tilfreds med et mindre audiofilt stereo system med skærm. Så behøver man heller ikke bekymre sig om hvilke standarder der er det nye sort. Personligt lytter jeg så også mere til musik end jeg ser fjernsyn. Det skal siges jeg har fået ny stue, hvor der rent faktisk er plads til en center og to baghøjttalere så måske
Redigeret af Jespus - 30-December-2021 kl. 18:59 |
|
Jens PN
Funktioner
Tak(0)
|
@Jespus, Det er en god pointe.
Hvis jeg skulle starte forfra ville jeg også starte stille og roligt med få kvalitets-komponenter. Og se om der skulle bygges lidt på? Redigeret af Jens PN - 30-December-2021 kl. 19:58 |
|
Jespus
Super bruger Oprettet: 16-Oktober-2015 Sted: Gelsted Status: Offline Point: 265 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nåh ja, skærmede kabler er at foretrække. Især antennekabel. Havde førhen en del interferens på signalet fra stueantennen, indtil det blev skiftet. Det var som nat og dag. Kan virkelig anbefales.
Redigeret af Jespus - 30-December-2021 kl. 21:04 |
|
itjf
Bruger Oprettet: 09-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 152 |
Funktioner
Tak(0)
|
Glem alt om HDMI og surround, brug i stedet flg. tilslutninger: M130 Coax ud til M12 ind TV Optisk ud til M12 ind |
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |