recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opsætning af FTP (Linksys HUB)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOpsætning af FTP (Linksys HUB)

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2009 kl. 20:57
undskyld, jeg har 2 ftpservere, den ene kun til internt brug:-)
Det er den med port 21 jeg bruger udefra
Niels
Niels

Redigeret af abacus - 17-November-2009 kl. 21:01
Til top
Queenyard Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Januar-2007
Sted: Kastrup
Point: 121
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2009 kl. 20:58
Hej Niels

Har sendt dig en PM

Til top
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2009 kl. 21:02
Har svaret
Niels
Til top
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2009 kl. 01:31
Tænkte på om du kunne prøve at sætte en ftpserver op, eventuelt den fra FileZilla, og så se om du kunne tilgå den udefra? så kan du måske se, om det er routeren eller ftp-serveren der kikser.
Niels
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2009 kl. 06:58

Hej Niels ...

Det var godt nok en sen besked ... Big smile

Jeg må indrømme at jeg ikke aner hvordan jeg gør dette, så det bliver nok lidt svært ...

Nu prøver Jeg at ringe til både Comx og D-Link idag for at høre om de evt har nogle løsninger ...

Det jeg kom til at tænke på i går aftes efter vi havde snakket sammen var om der evt. kunne være noget i min router der gør at den ikke vil sende svar den anden vej ... Det virker jo som om at man godt kan se min Media HUB og også mit bruger navn på denne via f.eks. fileZilla, men at der kommer en timeout efter et stykke tid ... Som om den ikke kan få lov til at sende data retur via WLAN (Det fungerer jo fint lokalt) ...

Nogle som evt. ved om der er indstillinger i min D-Link DIR-655 som kan forudsage dette ???

Queenyard
Til top
amnesia Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Maj-2009
Point: 153
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2009 kl. 10:54
Prøv at tage et kig på følgende adresse, som vil kunne guide dig igennem opsætning af port forward på din router:

http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Dlink/DIR-655/FTP.htm

Der linkes også til et program i bunden, hvor du kan sikre dig at det er muligt at tilgå via de ønskede porte udefra.

Redigeret af amnesia - 18-November-2009 kl. 10:55
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2009 kl. 12:15
Hej Amnesia

Tak for dit input, men tro mig ... Jeg har været forbi denne side flere gange og har også downloadet det omtalte program ...

Jeg har gjort præcis som der står på siden ... Men programmet kan ikke teste port 21, men derimod 23 .. men når jeg åbner 23 istedet for 21 som jeg skal, så siger programmet at porten er fint åben ... SÅ burde den jo også være det når jeg retter tilbage til port 21 ...

Det MEGET mystisk det her ... Noget som på papiret burde være såre simpelt driller bare helt vildt ... Det til at få lange n..... af Evil Smile
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu