recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opsætning af HD2600XT + Receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOpsætning af HD2600XT + Receiver

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Karlshoj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2006
Status: Offline
Point: 522
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 23:12

Forstår ikke lige hvad du mener..

Hvis du højreklikker på HDMI i controlpanel\sound og vælger brug som default, skulle det gerne være fast og intet skal ændres.

Til top
Rulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 280
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 14:13

Yes det ved jeg, men jeg bruger jo også min PC til alm. brug hvor jeg skal have lyden ud af de højtalere jeg bruger her på kontoret. PC og receiver står i 2 forskellige rum.

/Martin
Til top
Rulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2007 kl. 03:13
Oprindeligt skrevet af Karlshoj Karlshoj skrev:

I kontrolpanelet skal du vælge: Digital outputenhed (HDMI)

Dette er lydchippen på grafikkortet.

I testen vil du altid kun få stereo, da den ikke kan encode et DD signal.

Opsæt lyden til HDMI, afspil en DVD film med DD5.1 (Ikke Xvid osv) nu skulle der gerne komme et 5.1 signal til din receiver. Hvis der ikke gør det.. prøv at hente en trail version af Cyberlink PowerDVD og opsæt den til S/P-Dif passthough, afspil herefter din DVD igen.

(Media Center skal opsættes til S/P-Dif, passthrough, 2 kanal - så sendes DD5.1 + DTS korrekt via HDMI eller S/P-Dif)

PS. som andre også skriver kan clone kun lade sig gøre i samme opløsning. I extended desktop kan du sagtens køre forskellige opløsninger, men dette giver ikke MediaCenter på begge skærme.

Det redder godt nok lige lidt... I opsætningen af Media Center, der kan jeg ikke vælge S/P-dif. Kun RCA, Toslink, høretlf osv.

Hvis jeg i Powerdvd vælger SPDIF kommer der slet ingen lyd ud.

Jeg har som du skrev sat Digital outputenhed (HDMI) som standard, og jeg har også alm lyd gennem HDMI, så der er hul igennem. Men det er kun i stereo.

/Martin
Til top
Rulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2008 kl. 22:55

Come on guys.. Lidt træls jeg ikk kan få det til at virke

Jeg kan som sagt sagtens få alm. stereolyd ud gennem receiveren. Jeg har ikke mulighed for at vælge S/P-Dif, passthrough som Karlshoej skriver, kun SPDIF i fx. powerdvd, og der kommer der ingen lyd ud.. Har efterhånden prøvet alt, kan jeg mangle noget driver eller sådan?

/Martin
Til top
Noerrelund Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-August-2006
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2008 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af Rulle Rulle skrev:

En anden ting er at der ind i mllem fremkommer hvide prikker på TV'et, hvad skyldes det?

Undskyld at jeg bryder ind i din tråd, men jeg er også begyndt at få hvide prikker på mit TV, som er et Samsung M8 40" FULL HD og min HTPC er tilsluttet med HDMI kabel. Prikkerne er også at se på min 17" TFT skærm som er tilsluttet med VGA.

Jeg har på fornemmelsen at det enten skyldes varme eller problemer med codecs, fordi jeg aldrig har set dette tidligere. Jeg kører med DVBviewer nu og havde ikke problemet med MCE2005.

Indimellem når vi blot ser TV, så skifter TV og monitor opløsning eller ser i hvert fald ekstremt underligt ud... Monitoren slår fra og TVet er mest sort, men er ligesom delt op i flere felter og i ét af dem kan man se et lille udsnit af skrivebordet eller DVBviewer - tekst er meget større end normalt og derfor antager jeg at opløsningen ændres til en unormal størrelse... Der er også typisk en grøn lodret streg på ca 1-2cm i tykkelse.
Prøver jeg at få forbindelse via fjernskrivebord ser det hele normalt ud! Dog ser driveren således ud:

Jeg er meget i vildrede og ved ikke hvor problemet ligger.

For at forsøge mig med varmeteorien har jeg kørt SpeedFAN, prøv at se temperaturerne her:

Jeg syntes temperaturerne ser meget høje ud, er det korrekt?

Efter at have skrevet ovenstående slår det mig, at det muligvis er et problem med mit ATI grafikkort eller driveren... Jeg har (som andre i dette forum) problemer med at der ikke er billede på mit TV efter vækning fra Standby. TVet er tilsluttet mit X1300's DVI port, der er dog altid billede på min monitor på VGA porten. Går jeg ind i ATI driveren kan jeg se, at TVet simpelthen er fjernet så det ikke er aktivt i driveren (screenshot fra min laptop):

Det er naturligvis nemt at skifte tilbage igen, men det er grænseløst irriterende at skulle have en monitor stående ved siden af sit TV - alene af den grund!
Det mærkelige er, at jeg har oplevet nøjagtigt samme problem på en anden PC med et andet grafikkort - igen var der billede på VGA men ikke på DVI (kortet igen et Radeon!).

Har nogen en løsning på disse problemer?

Og undskyld at denne besked blev alt for lang og med mange billeder
Med venlig hilsen
Mikael Nørrelund
--
E8400@3GHz, ASUS P5E-VM HDMI, 4*1GB DDR2 RAM, 500GB SATA-II HDD,
FloppyDTV, Zaptor (Digitale Spejl + HD pakken), Antec VERIS Fusion 430 Black, Windows 7 RC1
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2008 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af Rulle Rulle skrev:

Come on guys.. Lidt træls jeg ikk kan få det til at virke

Jeg kan som sagt sagtens få alm. stereolyd ud gennem receiveren. Jeg har ikke mulighed for at vælge S/P-Dif, passthrough som Karlshoej skriver, kun SPDIF i fx. powerdvd, og der kommer der ingen lyd ud.. Har efterhånden prøvet alt, kan jeg mangle noget driver eller sådan?

Hej,
som jeg læser nedenstående link, kan du ikke både have lyd via HDMI og SPDIF!
http://www.sapphiretech.com/us/productfiles/Catalogue_HDMI_S ound_output.pdf

Jeg har desværre ikke selv et grafikkort med HDMI så jeg kan ikke hjælpe yderligere

Med venlig hilsen
Mikael Nørrelund
--
FloppyDTV, Zaptor (Digitale Spejl + HD pakken), Antec VERIS Fusion 430 Black, Windows 7 RC1
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2008 kl. 12:11

Oprindeligt skrevet af Noerrelund<BR>Indimellem når vi blot ser TV, så skifter TV og monitor opløsning eller ser i hvert fald ekstremt underligt ud... Monitoren slår fra og TVet er mest sort, men er ligesom delt op i flere felter og i ét af dem kan man se et lille udsnit af skrivebordet eller DVBviewer - tekst er meget større end normalt og derfor antager jeg at opløsningen ændres til en unormal størrelse... Der er også typisk en grøn lodret streg på ca 1-2cm i tykkelse.<BR>Prøver jeg at få forbindelse via fjernskrivebord ser det hele normalt ud! [/QUOTE Noerrelund
Indimellem når vi blot ser TV, så skifter TV og monitor opløsning eller ser i hvert fald ekstremt underligt ud... Monitoren slår fra og TVet er mest sort, men er ligesom delt op i flere felter og i ét af dem kan man se et lille udsnit af skrivebordet eller DVBviewer - tekst er meget større end normalt og derfor antager jeg at opløsningen ændres til en unormal størrelse... Der er også typisk en grøn lodret streg på ca 1-2cm i tykkelse.
Prøver jeg at få forbindelse via fjernskrivebord ser det hele normalt ud! [/QUOTE skrev:

Jeg har undersøgt lidt mere og det viser sig, at de hvide prikker kommer først og indenfor et par minutter går maskinen ned på denne mærkelige måde og det er ikke hver gang jeg kan tilgå den via fjernskrivebord. Nogle gange kan jeg stadig høre lyden og andre gange ikke.

Jeg har tidligere skiftet grafikkort pga. problemet med at DVI-porten deaktiveres i driveren, da jeg troede det var et problem med grafikkortet. Enten er det et generelt problem ellers er det ikke grafikkortet der har et problem.

Se følgende bi

Jeg har undersøgt lidt mere og det viser sig, at de hvide prikker kommer først og indenfor et par minutter går maskinen ned på denne mærkelige måde og det er ikke hver gang jeg kan tilgå den via fjernskrivebord. Nogle gange kan jeg stadig høre lyden og andre gange ikke.

Jeg har tidligere skiftet grafikkort pga. problemet med at DVI-porten deaktiveres i driveren, da jeg troede det var et problem med grafikkortet. Enten er det et generelt problem ellers er det ikke grafikkortet der har et problem.

Se følgende billedet taget med min mobil at min TV-slærm når maskinen har været gået ned:

og

Jeg er nu meget sikker på at problemet ligger i for høj varme, da flere af sensorerne måler 70 grader eller mere!

Så jeg syntes at Rulle også bør kigge mere på temperaturerne, som tidligere nævnt har jeg benyttet SpeedFAN.

Med venlig hilsen
Mikael Nørrelund
--
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2008 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af Noerrelund Noerrelund skrev:

<snip>
Jeg er nu meget sikker på at problemet ligger i for høj varme, da flere af sensorerne måler 70 grader eller mere!

Jeg vil lige følge op på dette, da jeg har monteret en 120mm blæser i fronten af kabinettet og har PSUens blæser som udsugning bagerst - er problemet med de hvide prikker forsvundet helt... Maskinen går heller ikke ned med mærkelig opløsning, så grafikkortet er også kølet godt ned... Pt. ligger temperaturen på lige under 50 grader på CPUen...
Med venlig hilsen
Mikael Nørrelund
--
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2008 kl. 10:37

Jeg "åbner" lige denne tråd igen.

Jeg prøvede i går at køre lyden via mit ATI HD2600XT gfxkort, ligesom den oprindelige skribent her.

Jeg endte samme sted. Jeg kan fint få stereo lyd ud, men 5.1 (DD eller DTS) kommer bare ikke med. Alt bliver simpelthen mixet ned til stereo.

Blev der nogensinde fundet en løsning på dette?

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2008 kl. 20:29

Så fik jeg sgu da rigtig lavet rav i den her med det hdmi audio sjov..

Fik læst lidt hist og pist, og pludselig opdagede jeg, at der skulle en Ati (realtek) HDMI audio driver til, før man kan få DD og DTS ud.. Fint nok, hentede den seneste driver, installerede den.. Og vupti.. Nu får jeg at vide, at HDMI audio slet ikke er connected mere.. Dvs. nu kan jeg ikke engang få stereo lyd ud af HDMI

Har forsøgt at finde nogle årsager og løsninger til dette, men det er sgu ikke meget.

Der går nogle rygter om, at det skyldes manglende HDMI kompatibilitet. HDMI kablet er koblet til min Yamaha RX-V661 receiver, som er HDMI 1.2 kompatibel, og derfra til mit Samsun M71 tv, som vistnok også er HDMI 1.2 eller måske 1.3 kompatible... Når jeg engang kan komme til tvét igen, så vil jeg prøve at sætte HDMI kablet direkte mellem htpc og tv. Hvis det heller ikke hjælper, så er gode råd sgu dyre.. (ja okay, det bliver det så også, hvis det hjælper, for så koster det en ny receiver ).

Sikke da noget bras!

Til top
Rulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2008 kl. 20:30

Hej med Jer.

Jamen jeg har det til køre 100% nu. Glemte egentlig helt at skrive det herinde. Jeg fik endelig lov at installere den korrekte Realtek HDMI driver, og derefter spiller det perfekt. Dog med et par undtagelser. Powerdvd f.eks. der vil den bare ikke ud med 5.1 lyd. Selvom jeg sætter den til SPDIF, så fungerer det ikke.

Jeg blev rådet til at prøve et program der hedder TheaterTek, og her virker det som det skal. Man kan hente en 30 dages demo af det på deres hjemmeside.

En sjov var i øvrigt det var mit nye trådløse netkort der var skyld i installationen fejlede. Af en eller anden grund gik der noget galt med de installationsfiler jeg hentede ned, de blev beskadiget på en måde. Efter jeg satte mit gamle netkort i og hentede filen var der ingen problemer.

/Martin
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2008 kl. 20:47

Kan du ikke henvise mig til den HDMI driver du brugte, for jeg har en mistanke om, at det er en fejl i realtek´s 1.86 driver.

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu